מגהמה 192 • ספטמבר • 2019
 
משולחנו של טיקו

אולי נתעורר, 
הצעה לאין משטרת התנועה

ישראל טיקוצקי
לקריאה
מגהמה 192 • ספטמבר • 2019
משולחנו של טיקו
אולי נתעורר, הצעה לאין משטרת התנועה
ישראל טיקוצקי |
לכתבה
משולחנו של טיקו
ישראל טיקוצקי

[מגהמה 182 - גרינאל שחור טופ 1]

אולי נתעורר

קצין חיל האוויר רודריגו רוסטסקי נפצע לפני כמה שבועות באורח אנוש בתאונת דרכים בכביש 7, סמוך לגדרה, וכעבור כמה ימים מת מפצעיו. בתאונה נהרגו גם רעייתו סופי בת ה-28 ובנם התינוק בן החודשיים, איתי.
לפעמים תאונה המדווחת באמצעי התקשורת מותירה בנפשו של הקורא צלקת. משפחה צעירה נמחתה בתאונה, ואילו כעבור זמן מה השלטון במדינת ישראל, ולצערי גם האזרחים, ממשיכים הלאה. אני מתכוון שיש איזו הסכמה שכביכול התאונות הן גזירת גורל שיש להשלים איתה.
כמדומני שגם שר התחבורה בממשלת המעבר לא נתן לעניין הזה להדיר שינה מעיניו, כי לא שמענו אותו מנצל את המקרה הזה כדי לאתחל את המערכת או לומר - "עד כאן. לא נחכה עד לאחר הבחירות, אלא נעשה כאן ועכשיו חישוב מחדש ונקדם משהו אחר". לי ברור שהעסק הזה, שנקרא "בטיחות בדרך", לא יכול להימשך כפי שהוא מנוהל עכשיו.
לפעמים אני מצפה להתאכזב, לכן אני בודק קצת מסביב (פייסבוק, טויטר) ומקווה שהנה, השר החדש בממשלת המעבר "מאכזב" אותי ולוקח את המשרד שהופקד עליו ברצינות, ולו לזמן קצר עד הבחירות. אלא שלצערי השר לא איכזב. חיפשתי איזו התייחסות שלו לנושא הבוער, "תאונות הדרכים", ו... כלום. השר הזה, לדעתי, חיפש וקיבל פלטפורמה פוליטית לקדם את האג'נדה הפוליטית שלו.
תאונות דרכים? שיחכו.
עלייה במספר התאונות השנה
כדי שחלילה לא אחטא בדבריי, להלן ציטוט מאתר "ערוץ 7", 22 ביולי 2019. כותרת: במחצית הראשונה של שנת 2019 חלה עלייה של 7.3 אחוזים במספר ההרוגים בתאונות דרכים לעומת התקופה המקבילה אשתקד, כך עולה מנתוני הלמ"ס
ובהמשך: בחודש יוני 2019 נרשמו 951 תאונות דרכים עם נפגעים, מהן 28 תאונות קטלניות ו-120 תאונות עם פצועים קשה.
מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה המתפרסמים היום (שני) עולה כי בתאונות אלו נפגעו 1,768 איש, מהם 29 הרוגים ו-134 פצועים קשה.
עוד דווחו למשטרה 3,013 תאונות שבהן נפגעו קל 3,884 בני אדם.
בחודשים ינואר - יוני 2019, נהרגו 162 בני אדם בתאונות דרכים עם נפגעים, עלייה של 7.3%, ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. במספר הפצועים קשה חלה ירידה של 3.0%
.
השר כפי הנראה רצה מאוד להיות ישוב סביב שולחן הממשלה, אלא שהנושא הזה לא בער בעצמותיו. האם חשב לרגע כי בנוטלו אחריות של משרת שר, צורכי הציבור קודמים לאג'נדה האידיאולוגית שלו?
לבטיחות בדרך אין זמן. אין "יום גשר" במאבק בהפחתת הקטל בכבישים. דבר ראשון יש לעסוק במה שהמשרד חייב לעסוק. אחר כך, אם יישאר זמן, אפשר להשתעשע בדברים אחרים. לצערי, השר בוודאי ידע שאף אחד לא יתחשבן איתו בעוד זמן מה, גם אם חלילה בזמן הכהונה הקצרה תירשם עלייה במספר התאונות בדרך.

הצעה לאין משטרת התנועה

אני, כמשתמש דרך ותיק למדי, סבור שמשטרת התנועה היא גוף לא קיים במקרה הרע, ובמקרה "הטוב" היא גוף ששרוי בקומה. נוכחות השוטרים בכביש אפילו לא סימלית. מצלמות המהירות, שהושקע בהן ממון רב, שבקו חיים בבתי המשפט, וגם אמצעים אלקטרוניים שהמשטרה מתהדרת בהם בהצגת תכלית מפעם לפעם לא מרשימים את הנהגים. ראו, חלה עלייה במספר התאונות מתחילת השנה.
לנוכח אוזלת היד של הרשות המפקחת, אני מציע הצעה שתעלה לקופת האוצר המדולדלת שום דבר. שם ההצעה: "מצלמת פרו". מצלמות פרו נמצאות היום בכלי רכב רבים וברבים מכלי הרכב הדו-גלגלי.
בעבר הרחוק חילקו לקציני בטיחות בתעבורה פנקסי דוחות משטרתיים כדי שישמשו כוח עזר באכיפה. הניסוי לא צלח. למיטב זיכרוני, אין ולו נוהג אחד שקיבל דו"ח בגין דיווח של קצין בטיחות. הייתה טענה כי קיימת בעיה משפטית של עדות וכדומה. מצלמות פרו עשויות לפתור את בעיית העדות המרשיעה. משטרת ישראל צריכה לפרסם בציבור כתובת מייל שאליה יישלחו סרטונים, וכך נפתרת בעיית ההוכחה.
עכשיו אשמש לרגע "פרקליט השטן". מה שהצעתי לא יתממש. למה? כי זה דבר חדש, כי צריך שוטר שיציג את החומר בפני בית המשפט, כי בתי המשפט לא ערוכים, כי כשרואים בעין - אין על מה להתווכח, ולכן אולי יצטרכו פחות עורכי דין לתעבורה, והדבר יוצר בעיית תעסוקה, וכולי-וכולי - כל שטות שיכולה לעלות על דעתם של קוראיי.
אז מה יקרה?
כלום. במשך עשר שנים לא עשה שר תחבורה הקודם דבר בנושא הבטיחות בדרך. שר התחבורה של ממשלת המעבר לקח את תיק התחבורה כי זה מה שנתנו לו.
ואנחנו? כנראה נמשיך לקטר.


דואר אלקטרוני לתגובות: tiko123@walla.co.il

תגובות לכתבה
לא נמצאו תגובות לכתבה משולחנו של טיקו
הוספת תגובה - תגובה תתווסף לאחר אישור
דרג/י נושא זה
שלח/י תגובה
יצירת קשר
גלריות תמונות
בגליון זה לא נמצאו גלריות
גלריות וידאו
בגליון זה לא נמצאו גלריות וידיאו
חיפוש עמוד בגליון זה
aa