מגהמה 192 • ספטמבר • 2019
 
בטיחות וצרכנות בהייטק - פורום נוהגים הייטק

הרכב החשמלי כבר כאן, 
אודי E-tron חשמלית

נועם קום, יו"ר
לקריאה
מגהמה 192 • ספטמבר • 2019
בטיחות וצרכנות בהייטק - פורום נוהגים הייטק
הרכב החשמלי כבר כאן, אודי E-tron חשמלית
נועם קום, יו"ר |
לכתבה
בטיחות וצרכנות בהייטק - פורום נוהגים הייטק
נועם קום, יו"ר

[מגהמה 187 - ד.ט גנרטור - טופ 1]

הרכב החשמלי כבר כאן

המגמות העיקריות בעולם הרכב והטכנולוגיה מתמקדות בשלושה נושאים: שימוש בתחליפי דלק ומעבר להנעה חשמלית; כניסה לעידן הנהיגה האוטונומית; תקשורת בין כלי הרכב.
במרוץ לתחום האוטונומי נכללים פיתוח מערכות מתקדמות של חישה וזיהוי, מערכות שיקבלו החלטות בזמן אמת ומיפוי מדויק. המטלות במרוץ מחייבות את יצרני הרכב לשתף פעולה עם חברות טכנולוגיות כגון גוגל, אפל, אינטל, אמזון ואובר.
הנעה חשמלית לכלי רכב היא הפתרון המיידי בעולם הרכב. נתח השוק העולמי לרכב חשמלי עומד כיום על 3% בלבד. הוא צפוי לגדול ל-11% בשנת 2025 ול-28% בשנת 2030. המדינות המובילות בשימוש ברכב חשמלי הן סין ונורווגיה. כ-46% מכלי הרכב שנמכרו בזו האחרונה ב-2018 היו חשמליים.
משמעות המעבר לרכבים חשמליים היא שיפור איכות הסביבה, שכן פליטת המזהמים לא מתרחשת בסביבת האוכלוסייה. ניכר גם חיסכון רב בדלק. מבנה המכונית מבוסס על פלטפורמה עם מרכז כובד נמוך, שכן הסוללות מותקנות בריצפה ובכך משפרות את יציבות הרכב. המעבר לרכבים חשמליים מחייב התחברות לתשתיות טעינה מיוחדות. התשתיות בישראל מתפתחות בקצב מהיר, ובתוך שנה יעמדו לרשות הציבור מעל 2,500 עמדות טעינה חשמליות.

אודי E-tron חשמלית

נציגי פורום הייטק יצאו להתנסות במכונית החשמלית של אודי - E-tron. מדובר בקרוסאובר בגודל בינוני, שפועל באמצעות שני מנועים חשמליים המעניקים הנעה כפולה בכל ציר גלגלים. ההספק עוצמתי ביותר הוא 408 כוחות סוס והמומנט הוא 66 קג"מ. זמינות הכוח עוצמתית. רמת הבטיחות גבוהה ביותר. נכללים בה מערכות בטיחות, אקטיביות ואדפטיביות; מיתלי אוויר לבלימת זעזועים; היגוי אקטיבי; התרעות לבלימה, להיגוי, לשדה ראייה ולחניה. קיימות מצלמות 360 מעלות ומבט על. רמת האבזור עשירה ביותר. המערכות מתופעלות באמצעות מסכי מגע. המכונית חווייתית לנהיגה ולנסיעה ופורצת דרך לעתיד חשמלי ואוטונומי.
מנוע: שני מנועים המותקנים בצירי ההינע ומספקים 408-360 כוחות סוס/265 קילוואט ומומנט של 66.4-56.1 קג"מ. מצבר ליתיום-יון 95 KWH. טווח הנסיעה - עד 417 קילומטרים (WLTP) על פי נתוני היצרן.
תיבת הילוכים: אוטומטית, כולל מצב נהיגה ספורטיבי.
מערכות בטיחות: בלימה אוטונומית, היגוי אקטיבי, התרעה על שטחים מתים, בקרת שיוט, מצלמות 360 מעלות וחיישני חניה היקפיים.

מראות הצד נעלמו, ובמקומן מותקנות מצלמות צרות, המספקות מידע על שדה הראייה במסכים קטנים המותקנים בדפנות הדלתות מימין ומשמאל. הרעיון מקורי, אך מצריך הסתגלות. הנהג חייב להסיט את מבטו לגובה הדפנות, הנמוך מגובה הכביש ומצוי בפנים הרכב. קיימת גם בעיית השתקפות במסך המבריק.
אבזור: עשיר ומפנק, מעבר למקובל בקטגוריה, ובדומה למקובל ברכבי יוקרה.
בכביש: לרכב מבנה קרוסאובר. שני מנועים חשמליים בציר קדמי ובציר אחורי מעניקים הנעה כפולה. ההאצה ל-100 קמ"ש תושג בתוך 5.7 שניות. טווח הנסיעה החשמלי, כ-400 קילומטרים על פי נתוני היצרן, אינו רחוק מהמציאות בתנאים של כבישי ישראל. במבחן היה הטווח היעיל כ-350 קילומטרים. הטווח נקבע בין השאר על ידי סגנון הנהיגה. טעינה מתקבלת בשלבי ההאטה ובנסיעה בירידות. להחזר המתח למצברים משמעות רבה, והוא מעניק טווח יעיל. פעולת האנרגיה מאוזנת וחוזרת למקור. הנסיעה החשמלית איכותית, שקטה ועוצמתית. התנהגות הכביש איכותית ביותר בזכות מבנה הרכב ושאר המכללים, בהם מתלי האוויר הייחודיים לאודי. הנעת הגלגלים כפולה, כיול המתלים מרוסן, וההיגוי מדויק, עם רגישות משתנה ביחס למהירות. משקל הסוללות, הממוקמות ברצפת המרכב, מקנה יציבות.
לסיכום, אודי אי-טרון היא פריצת הדרך הטכנולוגית של פולקסווגן ואודי בכל הקשור להנעה חשמלית. היא משלבת טכנולוגיה מתקדמת, מערכות להנעה חשמלית, מערכות בטיחות ואבזור. העיצוב מודרני, עם רמזים לסגנון עתידי. ההתנהגות בכביש איכותית, וביצועי המנוע מרשימים. טווח הנסיעה היעיל, עם 417 קילומטרים, מלמד כי מכונית חשמלית היא פתרון איכותי, שימושי ויעיל.


למידע נוסף: www.autocom.co.il

תגובות לכתבה
לא נמצאו תגובות לכתבה בטיחות וצרכנות בהייטק - פורום נוהגים הייטק
הוספת תגובה - תגובה תתווסף לאחר אישור
דרג/י נושא זה
שלח/י תגובה
יצירת קשר
גלריות תמונות
בגליון זה לא נמצאו גלריות
גלריות וידאו
בגליון זה לא נמצאו גלריות וידיאו
חיפוש עמוד בגליון זה
aa