מגהמה 192 • ספטמבר • 2019
 
בעולם

פורד ריינג'ר 2019, 
ראם 2500 - עגלת כוח, 
סיארה 1500 עם אפשרות לתא מטען מסיבי פחמן ועוד..

לקריאה
מגהמה 192 • ספטמבר • 2019
בעולם
פורד ריינג'ר 2019, ראם 2500 - עגלת כוח, סיארה 1500 עם אפשרות לתא מטען מסיבי פחמן ועוד..
לכתבה
בעולם

[מגהמה 192 - יוניון רכב תעשייתי - טופ 1]

פורד ריינג'ר 2019

לאחר היעדרות של שבע שנים, פורד ריינג'ר חוזר לשוק האמריקני כדי להתחרות עם שברולט קולורדו וטויוטה טאקומה בקטגוריית הטנדרים בגודל בינוני. למערכת הנעה אופציונלית עם מנוע 2.3 ליטר טורבו בעל ארבעה צילינדרים, תפוקה של 270 כוחות סוס ומומנט של 42.8 קג"מ. המנוע משודך לתמסורת אוטומטית של עשרה הילוכי מהירות. לטנדר קיבולת גרירה של 3,401 ק"ג, טכנולוגיית בטיחות מעולה, עם בלימת חירום אוטומטית רגילה וניטור נקודת עיוורון, בקרת שיוט אדפטיבית, תאורה גבוהה אוטומטית ומערכת לשמירת נתיבים.

פורד מנגישה את חבילת השטח של הריינג'ר (FX4) בכל הדגמים, החל ב-XL הבסיסית ועד Lariat היוקרתית. בחבילת FX4 מתלה לשטח, דיפרנציאל נעילה אלקטרוני אחורי (לכבידה משופרת), צלחת החלקה קדמית, צמיגי שטח פנימיים, מערכת בקרת מסלולים, מצבי נסיעה לבחירה בשטחים מגוונים וווי גרירה קדמיים חשופים.

ראם 2500 - עגלת כוח

דגם עגלת כוח (Power Wagon) 2500 הוא מודל יחיד מסידרת המשאיות הכבדות של ראם (RAM), אשר קיבל ריענון בעל משמעות בשנת 2019. העדכון הבולט ביותר התרחש בפנים.
כל סידרת המשאיות הכבדות של ראם קיבלה ב-2019 עיצוב פנים דומה לזה של ראם 1500, הנחשב לטנדר בעל עיצוב פנים מפואר ומעודן ביותר. אחד מבין כל השינויים שנעשו הוא מנוע V8 בנפח 6.4 ליטר המספק 410 כוחות סוס ומומנט של 59.3 קג"מ. לתיבה האוטומטית החדשה שמונה הילוכים, והיא מחליפה את התיבה הקודמת של שישה הילוכים משנים קודמות.

יצרני רכב רבים אוהבים לשווק את גירסת השטח של המשאיות שלהם כ"אצנית מדבר על סטרואידים". "עגלת כוח" של ראם יכולה לנסוע מהר במדבר בזכות צמיגי שטח בגודל 33 אינץ', הגבהת מתלים של שני אינצ'ים ובולמי זעזועים של בילשטיין עם יכולות שיכוך מתקדמות. שלא כמו מתחרים כגון שברולט קולורדו ZR2 ופורד F-150 רפטור, "עגלת כוח" מצטיינת גם בתרחישים המצריכים מהירות נמוכה, שכן יש לה ציר קדמי סולידי, נעילת דיפרנציאל - קדמית ואחורית - וכננת משולבת של 5.5 ק"ג. ראם מציעה גם גירסה זולה של "עגלת כוח" ששמה Tradesman ומיועדת לצרכי עבודה.

סיארה 1500 עם אפשרות לתא מטען מסיבי פחמן

כאשר ג'י.אם.סי (GMC) חשפה לראשונה את סיארה (Sierra) 1500, הוצגה אופציה לתא מטען מסיבי פחמן. מרקם החומר אושר סוף סוף לייצור, ותא המטען המשודרג עושה את בכורתו בדגמי CarbonPro של סיארה 1500 דנאלי ובדגמי AT4. בג'י.אם סי טוענים, כי תא המטען מסיבי פחמן שוקל 25% פחות מתאי מטען מקבילים של סיארה, והדבר מפחית את המשקל הכולל ל-60 פאונד (כ-27 ק"ג) ומגביר את יכולת הנשיאה המרבית של הטנדר.

הזמנה של מהדורת CarbonPro של סיארה מביאה לעלייה של מטר וחצי מעוקב בנפח תא המטען. סיבי פחמן נוצרים בקלות יותר ממתכת, ומכאן מתאפשרים עלייה ביכולת הנשיאה של התא והזדמנות למהנדסים לשלב תכונות כגון כיסים ברשת חציצה וחריצים בפרונט כדי לתמוך בנשיאה של צמיגי אופנועים.
מלבד היותו קל יותר, חומר מסיבי פחמן עמיד למדי וחסין מפני שריטות, בליטות וקורוזיה. החברה ערכה מבחני קשיחות עם אבני בניין, חצץ ותופי מתכת, וכן מבחנים בתנאי טמפרטורה קיצוניים ומבחן אופנועי שלג, שבו רכב אופנוען שלג במעלה מזחלת המחוברת למסילה של תא המטען ונחת בו כדי לראות כיצד יחזיק מעמד. לדברי החברה, הנזק היחיד שנגרם היה "שריטות מינימליות".

טראק לייט תשלב מוצרים אלחוטיים של סטמקו

חברת טראק לייט (Truck lite), ספקית של תאורות לד, טלמטיקה, מערכות הגנה למנועים, מערכות בטיחות ונראות, תשלב את חבילת המוצרים האלחוטיים של סטמקו (Stemco) בתוך מערכת Road ready שלה.

מערכת Road ready בנויה מרשת של קרוואנים, המעבירה מידע קריטי על הרכבים לאדם המשגר הוראות ליציאה או למשלוח, ומספקת תובנות נרחבות על אודות סביבת הקרוואנים. המערכת ניתנת להתאמה אישית לפי דרישות צי הרכב ומכילה מספר רב של חיישנים אלחוטיים וציוד OE לקרוואנים. השילוב יעניק לציי הרכבים גישה קלה ונוחה למידע באמצעות המוצרים האלחוטיים של סטמקו. במידע נכללים לחץ אוויר, אינפלציה ואירועי קילומטראז', מה שמאפשר ניהול ציי רכב ביעילות רבה למדי והימנעות מנזקים ומזמני השבתה.
מקור: www.vehicleservicepros.com

המלצות למהירויות בנסיעה

המועצה האירופית לבטיחות בתחבורה, ESTC, מפיקה דו"חות על אודות מדדי בטיחות במגוון תחומים (Performance Indices, PIN). דו"חות אלו מיועדים לזהות ולקדם פרקטיקות מיטביות בתחומים הנוגעים לטיפול בבטיחות בדרכים, בכלל זה התנהגויות משתמשי דרך ומדיניות בטיחות בדרכים.
דוח ETSC PIN 36 שהתפרסם לאחרונה מוקדש להצגת מגמות במהירויות נסיעה במדינות אירופיות שאוספות נתונים תקופתיים בתחום, ובהן ישראל. הממצאים הנוגעים לישראל והמוצגים בדוח נבנו על סמך נתונים של סקרי מהירויות הנסיעה בישראל בביצוע הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים.

כיווני הפעולה המומלצים ב-ETSC PIN 36 לגבי המהירויות בישראל חופפים במידה רבה להמלצות הרלב"ד: נקיטת פעולות לשמירה על מהירויות נסיעה מתאימות בדרכים שנמצאו בהן חריגות גבוהות יחסית, עם דגש בדרכים מסוג מאספים עירוניים ובדרכים בינעירוניות לא מהירות, הטמעת אזורי 30 קמ"ש ברשתות הדרכים העירוניות וטיפול בחסמים המונעים זאת, והרחבת השימוש במערכות טכנולוגיות ברכבים לשמירה על מהירות בהתאם למהירות המותרת באותה דרך באמצעות מערכות ISA.

תצוגה תלת ממדית בתא הנהג

ספקית הרכב קונטיננטל (Continental) מפתחת פתרון חדשני לתא הנהג באמצעות טכנולוגיה הקרויה Lightfield. הפתרון מביא את הממד השלישי לרכבים העתידיים. קונטיננטל רוצה לחולל מהפכה בתצוגת הרכב באמצעות אפקט תלת ממדי. לפי החזון שלה, תצוגת Lightfield לא רק תאפשר תפיסה תלת ממדית נוחה, אלא גם תעלה את הרמה הגרפית באמצעות אפקטים מורכבים והדגשות. על פי החברה, נהגים יוכלו ללכוד מידע באופן מהימן בזמן אמת, והדבר יהפוך את יחסי הגומלין בין הנהג לרכב לנוחים ולאינטואיטיביים יותר.

בניגוד לטכנולוגיות תלת ממד אחרות, הטכנולוגיה החדשה תאפשר תצוגה לכל נוסעי הרכב, לא רק בתא הנהג. הפתרון גם יאפשר ליצרני רכבים להבדיל את עצמם מהמתחרים מכיוון שיוכלו להתאים לעצמם את המערכת. בנוסף, הטכנולוגיה החדשה צפויה לאפשר שימוש במצלמות, פנימיות וחיצוניות, שיחות וידאו או פונקציות של מציאות רבודה. המערכת צפויה לצאת לייצור המוני עד שנת 2022.
כתב: קריסטוף האמרשמידט. מקור: www.eenewsautomotive.com

תגובות לכתבה
לא נמצאו תגובות לכתבה בעולם
הוספת תגובה - תגובה תתווסף לאחר אישור
דרג/י נושא זה
שלח/י תגובה
יצירת קשר
גלריות תמונות
בגליון זה לא נמצאו גלריות
גלריות וידאו
בגליון זה לא נמצאו גלריות וידיאו
חיפוש עמוד בגליון זה
aa