לסמלת בעלות מלאה על אוטו איטליה
סמלת, יבואנית מותגי הרכב פיאט, אלפא רומיאו, ג'יפ-קרייזלר, סובארו ואיווקו, אשר בדצמבר 2014 רכשה מידי חברת קרדן רכב 25% מהבעלות על אוטו איטליה, יבואנית מותגי העל האיטלקיים פרארי ומזראטי בישראל, רוכשת מידי קבוצת UMI את 75% הנותרים. בכך תיהפך סמלת לבעלים היחיד של החברה וליבואנית הבלעדית בישראל של פרארי ומזראטי.
אוטו איטליה, בניהולו של עמית איילון, תצטרף לחטיבת הפרמיום של סמלת, שנכללים בה המותגים Jeep, אלפא רומיאו ואבארט, בניהולו של דני איטליאנו, אשר שימש עד לפני כשנה מנכ"ל אוטו איטליה.
SEAT Arona Style X לרכישה מקוונת
שנה לאחר שהשיקה פלטפורמה המאפשרת רכישה מקוונת של Ibiza Xcellence, צ'מפיון מוטורס מרחיבה את פעילותה בתחום המכירות און ליין עם הקרוסאובר העירוני SEAT Arona. ל-Arona במכירה המקוונת רמת גימור ייחודית, Style X, שלה חבילת אבזור עשירה יותר מרמת הגימור המוכרת Style, ומחירה אטרקטיבי.
תהליך הרכישה הדיגיטלי נגישה וקל, ומתבצע בארבעה שלבים: בשלב הראשון הלקוח מאפיין את ה-Arona שלו מבחינת צבע חיצוני, גימור פנימי ותוספות אבזור בתשלום; בשלב השני הוא ממלא את פרטיו האישיים בשביל לפתוח אזור אישי ובוחר אולם שבו יימסר לו הרכב; בשלב השלישי מזין את פרטי האשראי ומשלם מקדמה; ובשלב האחרון משלים את התשלום ומסיים את תהליך הרכישה.
לקרוסאובר העירוני טכנולוגיה מתקדמת ואבזור רחב ומגוון. מערכות הבטיחות הן בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור מרחק מלפנים ובלימה אוטומטית, התרעת עייפות ומובילאיי. מערכת שמע BEATS של Dr. Dre כוללת שישה רמקולים וסאבוופר, מסך מגע בגודל 8" ומערכת Full Link, גג שצבעו שונה מצבע הרכב, תאורת יום מסוג LED, תאורת LED לרגליים בתא הנוסעים, בקרת אקלים קלימטרוניק וחבילת עור.
הצליח ניסוי בהנחה של יריעה סולרית
חברת אפולו פאוור, יצרנית של יריעות סולריות גמישות, הצליחה להניח יריעה סולרית גמישה שפותחה בחברה על רכב מסוג רנו במסגרת שיתוף פעולה עם קבוצת רנו-ניסאן-מיצובישי. על פי הסכם עם אוטומוטיב סרוויס ישראל, הנציגה הרשמית של מעבדות החדשנות של קבוצת רנו-ניסאן-מיצובישי, התקינה אפולו פאוור יריעה סולרית גמישה על גג רכב חשמלי מסוג Renault ZOE, לשם בדיקת היתכנות חשמלית ומכנית של יישום היריעה הסולרית.
הצדדים סיכמו במשותף את התוצאות של בדיקת ההיתכנות: היריעה ייצרה אנרגיה חשמלית מאור השמש לכל אורך הבדיקה, גם בזמן נהיגה ובמגוון תרחישי שימוש. הצדדים ידונו על המשך הניסויים הצפויים בהתבסס על התוצאות.
עודד רוזנברג, מנכ"ל אפולו פאוור, אמר כי הטכנולוגיה מכוונת בין השאר לרכבים חשמליים ולרכבים היברידים, ונוגעת בנקודות הבעייתיות ביותר בעולם הרכב החשמלי: הגדלת טווח הנסיעה בין טעינות ויכולת טעינה ללא תלות בתשתיות.
מפגש טכנולוגי של HARMAN
חברת האוטומוטיב HARMAN, המתכננת ומייצרת מוצרים מקושרים ופתרונות וחברה בת של סמסונג, רתמה את מיטב החידושים הטכנולוגיים של שתי החברות כדי ליצור פלטפורמת E2E (מקצה לקצה) שמשנה את הדרך שבה נראית סביבת הנהג. התוצאה: תא נהג דיגיטלי, ידידותי, פונקציונלי ואישי. הפתרון תואם את אורח החיים הדיגיטלי. מערך הפתרונות השלם הוצג והודגם במפגש הטכנולוגי השנתי הראשון שקיימה HARMAN בישראל במעבדת הרכב שלה בהוד השרון. מכונית ההדגמה במפגש הייתה Maserati GranCabrio.
שני מאפיינים מרכזיים מאפשרים את חוויית הנהיגה העתידית: פלטפורמת HARMAN Ignite ופרסונליזציה של שירותים שניתנים לנהג ולנוסעיו. HARMAN Ignite מאפשרת לנהג לנהל מגוון פתרונות בתוך המכונית, מאבחון תקלות ועד ניהול פרופיל נהג בענן, ביחידת בקרה אחת. הפרסונליזציה מאפשרת לשלב יישומי ADAS (מערכות עזר מתקדמות לנהג) ויכולות IoT (אינטרנט של הדברים) כדי לקבל, לדוגמה, התרעות על מצב הדרך, הנחיות נסיעה ואף שילוב עם היומן האישי. לדוגמה, החיבור מאפשר למכונית לשאוב נתוני פגישות עתידיות, "לדעת" לאן נוסעים ולכוון מסלול בהתאם.
פתיחת הדלת וההנעה מתבצעות באמצעות אפליקציית Samsung Connect, ש-HARMAN הוסיפה לה אימות נהג. המכונית מקבלת מידע על כל העדפות הנהג, ומידע ראשוני עולה לשבעה מסכים. יש מערכת הגנה מהתקפות סייבר.
עוד ברכב: מערכת אינפוטיינמנט ובקרה על מערכות הרכב, Digital Cockpit שמציג את המידע הדרוש לנהג בממשק אינטואיטיבי, כניסה של נוסע נוסף למכונית מפעילה את מערכת ה-Ignite, ולאחר הנחת הסמארטפון שלו על משטח טעינה ייעודי, הפרופיל שלו נטען אל המכונית.
כינוסי העשרה וידע בנושא כשלים במערכות רכב
סדרת כינוסי העשרה וידע בנושא כשלים במערכות רכב, המיועדת לשמאים, יצאה לדרך. את הכינוסים מארגן מפעל סמוך, העוסק בשיפוץ מנועים ובחקר כשלים במערכות הרכב מאז 1963. את המפעל ייסד אברהם פאוור עם חברת מחשבה והנדסה, בבעלות מהנדס משה קלמן.
במקרים רבים של כשלים במערכות רכבים, הממצאים הראשוניים של המוסך ובעלי הרכב מלמדים את השמאים על "כשל מנופח" ולא על הבעיה האמיתית. לעיתים מדובר אף בהונאה ובביום תאונה כדי להסתיר את הכשל או התקלה. חקירת עומק של כשל עשויה להביא למסקנות שונות לחלוטין מאלו שהוצגו מלכתחילה, ובכוחה לחסוך כסף רב בתביעות לפיצוי. שמאי או בעל מקצוע אחר אשר אמור להציג חוות דעת, אמור לבחון את הממצאים הראשוניים ולפתוח בחקירה כדי להגיע אל האמת. בחקירה ייבחן תהליך האבחון שבוצע במוסך, וייתכן אף שיפורק המכלול לגורמים לצורך בדיקה מעמיקה.
הניסיון הנצבר בחקר כשלים מתועד ומשמש כמאגר מידע המסייע בניתוח כשלים המתגלים בכלי רכב. מאגר המידע יכול לשמש את כל בעלי המקצוע אשר אמורים לבחון ולאשר תביעות או להגיש חוות דעת מקצועיות. כדי להרחיב את המאגר ולשפר את הנגישות למידע, מוקם "תמ"כ" - "מאגר תיעוד כשלים" במעין שורק, סמוך לראשון לציון. במוסד זה יתקיימו ימי עיון ומפגשי סיעור מוחות, ואלו יעסקו בכשלים במערכות, ובכלל זה מערכות חדישות כגון הינע חשמלי והינע באנרגיות חליפיות אחרות.
כינוס ההעשרה הראשון התקיים לאחרונה באולם "מופת" בראשון לציון בהשתתפות כ-60 שמאים בכירים.
ג'ינרג'י תקים 13 עמדות טעינה מהירות נוספות
קבוצת ג'ינרג'י, ספקית ניהול מערכות אנרגיה וחלוצת עמדות הטעינה לרכב חשמלי בישראל, זכתה בזיכיון להקמת 13 עמדות טעינה מהירות חדשות בישראל. בסך הכול לחברה 27 עמדות טעינה מהירות, 100 עמדות טעינה AC, 448 שקעי טעינה מזכייה קודמת במכרז מרחבים ציבוריים ומקומות עבודה וכ-8,000 עמדות טעינה קיימות. בכל העמדות ניהול מרחוק על ידי תוכנות ניהול שפיתחה ג'ינרג'י. תשלום בעד טעינה יתבצע בשני אופנים: זיהוי הלקוח באמצעות כרטיס זיהוי אישי או יישומון ייעודי לטלפון החכם.
כוחות איתוראן מנעו גניבת רכב יוקרה
כוחות האכיפה של חברת איתוראן, בסיוע כוחות הביטחון, הצליחו לתפוס רכב יוקרתי, מזארטי קוואטרופורטה, שנגנב מאזור פתח תקוה. הגנבים פרצו לבית הלקוח, גנבו את מפתחות הרכב עם הטלפון הנייד, ונעו לכיוון כפר-קאסם.
אוכפי איתוראן ששהו באזור, הוקפצו לעבר הרכב והצליחו לאתר אותו בשוק של כפר-קאסם. תוך דקות תפסו את הרכב. נמצא בתוכו משבש סלולרי שסייע לגנבים בניסיונם להסליק את הרכב.
קורקינטים באילת
חברת הקורקינטים השיתופיים הישראלית LEO חתמה על הסכם עם רשת מלונות פתאל. החברה תקצה לרשת קורקינטים לשימוש האורחים. באמצעות שיתוף פעולה זה תהיה LEO הראשונה שתציב קורקינט שיתופי באילת בעשרת המלונות של הרשת בעיר.
במלונות יוקצו חניות ייעודיות לחניית הקורקינטים, ובהן בלבד יהיה אפשרי לחנות לעצירה סופית. אורחי המלונות ייהנו משעת SB (סטנד-ביי) חינם בתחנות העגינה הפזורות ברחבי העיר, למעט במלונות עצמם. המחיר באילת: ארבעה שקלים להשכרת הקורקינט ו-0.5 שקל על כל דקת שימוש.
מועדון לקוחות לנדרובר בטיול שטח לילדים חולי סרטן
רכבי שטח של מועדון הלקוחות לנדרובר יצאו לאזור נחל התנינים ליום כיף ל-100 בני משפחות של ילדים חולי סרטן הנמצאים בקייטנה של עמותת "עזר מציון". חברי המועדון התייצבו בשעה 09:00 באזור תחנת הכוח אורות רבין, שם הצטרפו ליותר מ-100 ג'יפאים מתנדבים. בשעה 09:00 הגיעו למקום החולים ובני משפחותיהם, עלו על הרכבים ויצאו בקבוצות לטיול שטח במגוון מסלולים באזור נחל דליה ונחל התנינים, מזרחית לכביש 6 ומערבית לו.
מעבדת החדשנות של רנו עם דאסו סיסטמס
חברת דאסו סיסטמס הכריזה, כי מעבדת החדשנות של רנו, LCI, השתמשה בפלטפורמה 3DEXPERIENCE כדי להמיר את תהליכי החדשנות שלה לענן ולהציג את Renault EZ-FLEX - רכב חשמלי ניסיוני שנועד לעזור להבין כיצד יתבצע הליך אספקת הסחורות לצרכן הסופי בערים חכמות עתידיות. רכב המסירה האחרון של LCI מציג ניסוי חדשני של פתרון חכם ומודולרי להעמסה, להובלה ולפריקה של סחורות בערים המשלבות מערכות ניידות חשמליות.
"פלטפורמת 3DEXPERIENCE פותחת אפיקים חדשים לכלים דיגיטליים שיתופיים, אשר ביכולתם לחדש הרבה מעבר לעיצוב הנדסי טהור", אמר לורנס מונטנרי, מנהל חדשנות בכיר וראש פרויקט EZ-FLEX בקבוצת רנו. "פרויקט רנו EZ-FLEX השתמש בפלטפורמת 3DEXPERIENCE כדי להפגיש בעלי עניין בפרויקט, מהתחומים עיצוב, הנדסה ושיווק מוצרים, סביב המודל הדיגיטלי של הרכב."
נחתם הסכם לקידום הקמה של נמל המפרץ ושדה התעופה
משרד התחבורה, עיריית חיפה, חברת נמלי ישראל (חנ"י) ורשות שדות התעופה (רש"ת) חתמו על הסכם המאפשר לקדם תכנון של הארכת מסלול שדה התעופה בחיפה. בד בבד תסיר עיריית חיפה את כל התנגדויותיה להמשך ההקמה של נמל המפרץ ותספק את כל האישורים וההיתרים הנדרשים ממנה.
ההסכם נחתם בתום מספר ישיבות של שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ', ראש עיריית חיפה, עינת קליש-רותם, מנכ"לית משרד התחבורה, קרן טרנר-אייל, סגן וממלא מקום ראש עיריית חיפה, נחשון צוק, מנכ"ל חברת נמלי ישראל, שלמה ברימן, מנכ"ל רשות שדות התעופה, יעקב גנות, ונציגים של משרד התחבורה, עיריית חיפה, חברת נמלי ישראל ורשות שדות התעופה.
על פי ההסכם, אזור הכניסה לנמל המפרץ יתוכנן מחדש באופן שלא ימנע את הארכת מסלול ההמראות והנחיתות של שדה התעופה בחיפה. התכנון הסטטוטורי להארכת המסלול יוגש מחדש ויכלול מסלול של עד 2,100 מטרים ברוטו. כמו כן תתוכנן קישוריות של טרמינל השדה לתחנת רכבת חוצות המפרץ.
שיתוף בין מועדון הנוסע המתמיד של אל על לשלמה SIXT
חברת השכרת הרכבים שלמה SIXT, נציגתה הבלעדית בישראל של SIXT העולמית, ומועדון הנוסע המתמיד של אל על, הודיעו על שיתוף פעולה ראשון מסוגו בישראל. לקוחות מועדון הנוסע המתמיד באל על יוכלו לממש נקודות טיסה שצברו בהשכרת רכב בחו"ל: הנחה של 100 דולרים בהשכרת רכב בחו"ל דרך שלמה SIXT תמורת 250 נקודות טיסה, ובנוסף 17% הנחה על המחיר המלא. מחזיקי כרטיס האשראי FLY CARD שיבחרו לא לממש את ההטבה, יוכלו לצבור 15 נקודות בגין כל השכרה. מימוש ההטבה מתבצע על ידי הורדת שובר ההטבה באתר אל על והזנה של קוד השובר בתהליך ההזמנה באתר שלמה SIXT. הנפקת ההטבה - עד 31 באוקטובר 2019 או עד גמר המלאי. מימוש ההטבה יתאפשר לשנתיים מיום ההנפקה.
הזמנת תור למשרדי הרישוי בעפולה ובטבריה
מהפכת זימון התורים החלה במשרדי הרישוי בעפולה ובטבריה, ותושק בקרוב בכל הארץ. כדי לספק שירות יעיל ומהיר ולחסוך את ההמתנה הממושכת במשרדי הרישוי, משרד התחבורה עובר לזימון תורים מראש, כנהוג במוסדות רבים בארץ ובעולם. מ-2 בספטמבר אפשר לקבל שירות במשרד הרישוי בעפולה ובטבריה רק בהזמנת תור מראש. התור תקף 15 דקות לפני המועד שנקבע ועד 20 דקות לאחר מכן.
קיימות שלוש דרכים להזמנת תור למשרד הרישוי: ביישומון MyVisit, במערכת זימון תורים באתר משרד התחבורה ובמוקד הטלפוני.
משרד הרישוי בדק ומצא כי כמחצית מהפונים אינם צריכים להגיע למשרד הרישוי ויכלו לבצע את הפעולה המבוקשת באתר משרד התחבורה, במוקד הטלפוני, בסניפי חברת דואר ישראל או בעמדות הרישיומט ברחבי הארץ. את מרבית הפעולות השגרתיות בנושא רישוי רכב ונהיגה, כגון תשלום אגרות, הנפקת כפל רישיון, העברת בעלות, הוצאת רישיון בינלאומי והצהרה על סיום תקופת ליווי, אפשר לבצע בלי להגיע למשרד הרישוי.
30 רכבי יוקרה במרכז הרפואי לגליל בנהריה
30 רכבי ספורט יוקרתיים של קבוצת חובבי ספורט מוטורי (קבוצת ערב ראן) הגיעו למתחם "המרכז הרפואי לגליל" בנהריה כדי לשמח את המטופלים והמאושפזים ולגוון את השיגרה. מכוניות פרארי, למבורגיני, פורשה, מרצדס, קורבט ודודג' ויפר היו לאטרקציה בקרב המטופלים ובני משפחותיהם שהצטלמו ליד הרכבים. ד"ר מסעד ברהום, מנהל המרכז הרפואי ציין, כי פעילות כזו מעודדת החלמה.
בתצלום: ד''ר מסעד ברהום, מנהל המרכז הרפואי לגליל ברכב יוקרה. צילום: רוני אלברט.
הטכניון מציג: מכונית הפורמולה הקלה בעולם
המכונית הקלה ביותר בתולדות תחרויות "פורמולה סטודנט" באירופה חוזרת הביתה, לטכניון, עם גביע על זכייתה במקום הראשון במקצה Skidpad בצ'כיה. במקצה זה נדרשת המכונית לעבור במהירות מסלול שצורתו 8, כשהיא מקיפה פעמיים כל עיגול.
מכונית המרוץ הנוכחית של הטכניון, עם 60 כוחות סוס, שוקלת 132 קילוגרם בלבד לאחר שהשילה מעליה יותר מ-120 קילוגרמים בתוך שלוש שנים. הניצחון במקצה Skidpad הוא הזכייה הראשונה של קבוצה ישראלית בגביע במקצה דינמי בתחרויות אלה.
מכוניות "פורמולה טכניון" מתוכננות ונבנות על ידי סטודנטים במסגרת הקורס "תכן מוצר חדש" המתקיים בפקולטה להנדסת מכונות בהנחיית פרופ' ראובן כץ. בפרויקט תומכים גורמים רבים ובראשם GTEP - תוכנית האנרגיה על שם ננסי וסטיבן גרנד בטכניון. המשלחת קיבלה ממשרד המדע והטכנולוגיה מימון לנסיעת הסטודנטים לחו"ל.
רכב הטכניון בפעולה
השנה השתתפה הקבוצה בשלוש תחרויות בסבב העולמי של Formula Student באירופה. התחרויות התקיימו בגרמניה, באוסטריה ובצ'כיה, והשתתפו בהן כ-600 אוניברסיטאות מכל העולם. פרויקט הפורמולה מתקיים בטכניון משנת 2013, וזו השנה השביעית ברציפות שנבחרת הטכניון משתתפת בתחרויות. בד בבד נמשכת בנייתה של מכונית הפורמולה האוטונומית, הצפויה לצאת לתחרויות בקיץ 2020.
בפרויקט "פורמולה טכניון" שותפים כיום 35 סטודנטים משלוש פקולטות: הנדסת מכונות, הנדסת אווירונאוטיקה וחלל והנדסת תעשייה וניהול. בראש הקבוצה עומד הסטודנט טל ליפשיץ מהפקולטה להנדסת אווירונאוטיקה וחלל.
יולי: 1,782 נפגעים ב-982 תאונות דרכים
בחודש יולי 2019 נרשמו 982 תאונות דרכים עם נפגעים שסווגו בלשכה המרכזית לסטטיסטיקה כת"ד מורחב, כולל אזור יהודה והשומרון, מהן 27 תאונות קטלניות ו-151 תאונות עם פצועים קשה. בתאונות אלו נפגעו 1,782 איש, מהם 32 הרוגים ו-168 פצועים קשה. עוד דווחו למשטרה 3,097 תאונות שסווגו בלשכה המרכזית לסטטיסטיקה כתיקי "כללי עם נפגעים קל", בהן נפגעו קל 3,964 בני אדם.
בחודשים ינואר עד יולי 2019 נהרגו 193 בני אדם בתאונות דרכים עם נפגעים, עלייה של 11.6% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. במספר הפצועים קשה חלה עלייה של 0.5%. בתקופה זו אירעו 7,455 תאונות דרכים עם נפגעים, ירידה של 0.9% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
בבדיקת נתוני המגמה נמצא, כי במספר התאונות עם נפגעים מסתמנת ירידה בקצב של 1.0% בממוצע לחודש, מחודש דצמבר 2018 ועד יולי 2019. זאת לאחר עלייה בקצב של 0.3% בממוצע לחודש, שהחלה ביוני 2018 ונמשכה עד נובמבר 2018. נתוני המגמה של מספר הנפגעים מלמדים על ירידה מינואר עד יולי 2019, בקצב של 1.4% בממוצע לחודש, וזאת לאחר עלייה בקצב של 0.2% בממוצע בין החודשים ספטמבר לדצמבר 2018.
עמכם הסליחה