מגהמה 188 • מאי • 2019
 
חדשות מקומיות

שי פלדמן - מנכ"ל סמל"ת
הסכם לקבוצת הארגז ולגולדן-דרגון הסינית
ג'ינרג'י משיקה אפליקציה לטעינת רכבים ועוד...

לקריאה
מגהמה 188 • מאי • 2019
חדשות מקומיות
שי פלדמן - מנכ"ל סמל"ת הסכם לקבוצת הארגז ולגולדן-דרגון הסינית ג'ינרג'י משיקה אפליקציה לטעינת רכבים ועוד...
לכתבה
חדשות מקומיות

[מגהמה 182 - גרינאל שחור טופ 1]

שי פלדמן - מנכ"ל סמל"ת

יו"ר חברת סמל"ת, מיכאל לוי, הודיע כי מועצת המנהלים של החברה החליטה למנות את שי פלדמן, ששימש מנכ"ל AIG ישראל בשש השנים האחרונות, למנכ"ל קבוצת סמל"ת. פלדמן מחליף את אורי להב, שכבר סיים את תפקידו בחברה.
לפלדמן (44) תואר ראשון בכלכלה וניהול ותואר שני במנהל עסקים. הוא מילא מספר תפקידים בכירים ב-AIG העולמית ובישראל: סגן נשיא בכיר AIG אירופה, מנהל אזור ושיתופי פעולה באסיה, מנכ"ל חברת AIGME צרפת וסמנכ"ל השיווק והמכירות של AIG ישראל.
בתמונה: שי פלדמן. צילום: סיוון פרג'

הסכם לקבוצת הארגז ולגולדן-דרגון הסינית

קבוצת הארגז חתמה על הסכם עם חברת גולדן-דרגון הסינית להזמנה של 120 אוטובוסים עירוניים שייוצרו בחברת הארגז. היקף העסקה - כעשרה מיליוני אירו. האוטובוסים ישמשו את חברת סופרבוס שבעליה הם יבואני גולדן דרגון.
קבוצת הארגז כבר פיתחה אוטובוס חשמלי על שילדה של גולדן דרגון, וזה כבר קיבל את כל האישורים בישראל, בכלל זה אישורים למכירה באירופה. לדברי חגי שלום, מנכ"ל חברת הארגז, שיתוף הפעולה עם גולדן דרגון נועד להביא לאיזון בין האיכות של הארגז עם עלות העבודה הנמוכה בסין. התוצאה היא אוטובוס איכותי במחיר ראוי.

ג'ינרג'י משיקה אפליקציה לטעינת רכבים

קבוצת ג'ינרג'י, ספקית של ניהול מערכות אנרגיה ועמדות טעינה לרכב חשמלי בישראל, פיתחה ומשיקה את האפליקציה לטעינת רכב חשמלי ופלאג-אין Gnrgy Go. האפליקציה מתאימה למכשירי טלפון חכמים תומכי אנדרואיד ואייפון, ומנגישה מידע חיוני הנוגע לרשת הטעינה הציבורית לכל נהגי הרכב החשמלי והפלאג-אין בישראל.
האפליקציה מאפשרת למשתמשים לאתר עמדות טעינה AC מתוך מפה של עמדות טעינה בפריסה ארצית ולנווט אליהן באמצעות מפה אינטראקטיבית. בקרוב יוצגו גם עמדות הטעינה המהירה DC. למשתמשים מוגש מידע מקיף על אודות עמדות הטעינה סביבם או בדרכם, זמינותן, כמות שקעי הטעינה בכל עמדה, הספקו של כל שקע וסוגו. אפשר לקבל מידע בזמן אמת גם על אודות תהליכי טעינה נוכחיים של כלי הרכב, להפעיל או להפסיק את הטעינה ואף לשלם עליה בלי כרטיס המנוי (RFID).
רן אלויה, מנכ"ל ובעלים של קבוצת ג'ינרג'י, אמר בין השאר כי עם סיום תקופת ההרצה ייחשפו ממשקים נוספים כגון ממשק לניהול עמדת טעינה פרטית ואפשרות תשלום ללקוחות מזדמנים.

טכנולוגיות של HARMAN אצל יצרני רכבים

תאגיד הרכב האיטלקי-אמריקאי פיאט-קרייזלר (FCA) ישלב ברכבי העתיד של החברה, ביותר מ-150 מדינות, פתרונות קישוריות של HARMAN וטכנולוגיות של גוגל. התאגיד ישתמש בפלטפורמת הענן של HARMAN (Ignite cloud), שחלקה מפותח בישראל, כדי להטמיע במכוניות שמייצרת החברה מגוון שירותים מקושרים.
המערכת תסייע לבעלי המכוניות לחזות צרכים הקשורים בתחזוקת כלי הרכב, תאתר תחנות תדלוק ותחנות טעינה חשמלית, תדווח על בעיות תנועה, תשלח מבצעים במסעדות בציר הנסיעה ותספק סיוע ושירות לקוחות בזמן אמת. טכנולוגיית OTA (Over-the-air programming) של HARMAN, שמפותחת בישראל וכבר נמצאת בשימוש של 23 יצרני רכב אחרים, תשמש לעדכון אלחוטי של כל המכוניות המקושרות של החברה.

בנוסף תאפשר הפלטפורמה קישוריות רשת 4G ותמיכה במעבר לדור 5. לדברי FCA, הנהנים הנוספים יהיו ספקי שירותים, מפעילי ציי מכוניות ומפיצי רכב. הפתרונות של HARMAN, כגון פלטפורמת תא הנהג הדיגיטלי, ישולבו אף הם במכוניות של פיאט-קרייזלריצרנית הרכב הסינית Great Wall Motors תמשיך את השותפות העסקית עם HARMAN, שפתרונותיה ישולבו במכוניות החברה. בשנה שעברה הודיעה החברה הסינית כי טכנולוגיית OTA תשמש לעדכון אלחוטי של כל המכוניות המקושרות של החברה. בין החידושים שיוקנו למכוניות של Great Wall: קבלת תכנים מותאמים אישית, סייען להפעלה קולית, איתור סטייה ממסלול, ניטור 360 מעלות ופתרונות בטיחות. מומחי הגנת הסייבר של הרמן יעבדו עם מהנדסי Great Wall על פיתוח של ארכיטקטורת הרכב הבאה של היצרנית כדי להגן על מערכות הרכב והנוסעים מפני איומי סייבר.
עוד בהרמן: איגוד יצרני המכוניות (Alliance of Automobile Manufacturers) בארה"ב העניק את פרס החדשנות ו"התרומה לכלל תעשיית הרכב" לשנת 2019 ליובל ויסגלס, סגן נשיא ומנכ"ל היחידה העסקית להגנת סייבר בחברת HARMAN. הפרס הוענק על "פיתוח טכנולוגיות פורצות דרך בתחומי הגנת סייבר לתעשיית האוטומוטיב, המלוות את ההגנה על מכוניות משלב התכנון המוקדם, דרך הייצור ועד אחרי העלייה לכביש".

בתמונה: ויסגלס עם פרס החדשנות. תצלום: Auto Alliance

שגריר משיקה שירות חדש

קבוצת שגריר שירותי רכב, המספקת שירותים לחברות הביטוח, שיתוף רכבים והשכרתם, משיקה למנויי החברה שירות חדש וראשון מסוגו בישראל. השירות יאפשר למזמיני ניידת שירות או גרירה לקבל לינק למכשיר הסלולרי במקום להמתין על הקו. לאחר הזדהות יקליד הלקוח את מהות התקלה, יקבל אפשרות לעזרה במקום באמצעות שאלות הכוונה, מיקומו יאותר אוטומטית או באמצעות הקלדה, ולאחר השלמת פרטים נוספים יישלחו אליו ניידת שירות או גרר. כל זאת באמצעות מעקב און ליין עד להגעת השירות. במקרה של תאונה יתאפשר להעלות נתונים נוספים, לתעד את התאונה, לצלם תמונות ולשתפן עם מוקד השירות של שגריר.
לדברי דוד מיכאל, מנכ"ל שגריר, זמן ההמתנה לשירות הוא אחד הגורמים לחוסר ודאות של לקוחות. כ-40% מהשיחות למוקד השירות הן שיחות חוזרות. השירות החדש מאפשר הנגשת המידע ושקיפותו.

ל-CAR2GO סל פתרונות מורחב

חברת הרכב השיתופי CAR2GO מקבוצת שגריר מרחיבה את סל הפתרונות לנסיעה שיתופית בערים חיפה, נתניה ואשדוד. החברה השיקה שירות שיתוף רכבים לנסיעות בינוניות וארוכות בערים ומחוץ להן - שירות "הלוך חזור" ("המודל האדום"), ובו מוצעים כרגע תשעה רכבים (מיני ומשפחתיות) בעיר חיפה, 15 רכבי שברולט ספארק בנתניה ו-20 רכבי שברולט ספארק באשדוד. עד סוף השנה צפוי לגדול מספרם בחיפה ל-30.

צילום: רונן נג'אתי

בשירות זה לכל רכב מוקצית חניה ייעודית וכל נסיעה מתחילה ומסתיימת בו. החניות פזורות ברחבי העיר ומושכרות באופן פרטי על ידי CAR2GO. השירות משלים את פרויקט הרכב החשמלי השיתופי ("המודל הכחול") בחיפה ובנתניה. מחיר ההשכרה - לפי שעה ונסועה.
באשדוד הושק מיזם הרכב השיתופי רק לאחרונה, בהשתתפות ראש עיריית אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי (בתמונה מימין), וגיל לייזר, מנכ"ל CAR2GO.

טויוטה מחלקת פטנטים

חברת טויוטה העולמית הודיעה על שני צעדים שנועדו לעודד את השימוש במכוניות חשמליות. החברה תעניק רישיונות, ללא צורך בתשלום תמלוגים, לשימוש ב-24 אלף פטנטים שבבעלותה (בכלל זה בקשות לפטנטים שנמצאות בהליכי אישור) לטכנולוגיות בנושא חשמול כלי רכב. בנוסף תספק תמיכה טכנית בתשלום ליצרנים אחרים המפתחים והמוכרים מכוניות חשמליות, משתמשים במנועים, בסוללות, ביחידות בקרת הספק וביחידות בקרה אלקטרונית של טויוטה או בטכנולוגיות חשמול אחרות לכלי רכב כחלק ממערכות ההנעה שלהם.
באמצעות צעדים אלה טויוטה שואפת לעודד שימוש נרחב במכוניות חשמליות, וכך לעזור לממשלות, ליצרני מכוניות ולחברה בכללותה להגיע להישגים הנוגעים לשינויי האקלים. לדברי שיג'קי טראשי, חבר דירקטוריון וסמנכ"ל ב-Toyota Motor Corporation, "אם מספר המכוניות החשמליות יגדל בהרבה בעשר השנים הבאות, הן יהפכו לסטנדרט. אנו מקווים לסייע בתהליך זה."

אלבר סיימה את השנה החזקה בתולדותיה

חברת אלבר סיימה את השנה החזקה בתולדותיה עם צמיחה בכל הפרמטרים ושיא בהון העצמי. ההכנסות בשנת 2018 גדלו ב-12% לעומת אשתקד והגיעו לשלושה מיליארד ש"ח. הרווח הנקי גדל ב-45% והסתכם ב-60 מיליון ש"ח, תזרים המזומנים מפעילות שוטפת, בנטרול רכישת כלי רכב, הסתכם בשני מיליארד ש"ח, וההון העצמי ביום 31 בדצמבר 2018 עלה לשיא של 485 מיליון ש"ח.
לדברי אורן אלעזרא, מנכ"ל החברה, הצמיחה הושגה הודות לגידול עקבי בפעילות הסחר בכלי רכב והודות לפעילות המשלימה בתחום מתן אשראי צרכני.

דאסו סיסטמס עם EMEA Bridgestone

יצרנית הצמיגים EMEA Bridgestone בחרה בדאסו סיסטמס כדי להמריץ את תוכנית המפעל החכם שלה. היצרנית תשתמש ביישומים QUINTIQ ו-DELMIA Apriso המבוססים על פלטפורמת 3DEXPERIENCE לתכנון ולייצור ברחבי אירופה. אלפי מכונות, מכשירים, חיישנים ועובדים יסונכרנו בעולם הווירטואלי כדי להגדיל את התפוקה ולצמצם עלויות. באמצעות הטמעה דיגיטלית של תכנון הצמיגים שלה וייצורם ברחבי אירופה, EMEA Bridgestone תוכל לייעל את ביצועי המפעל. היא תוכל להקטין את מחזור התכנון משבועות לימים, להגביר את השימוש בנכסי המפעל ולהגיב במהירות לשיבושים בייצור באמצעות פתרון משולב אחד.

הראל משיקה פוליסת רכב דיגיטלית

קבוצת הראל ביטוח ופיננסים משיקה לראשונה בישראל מוצר ביטוח דיגיטלי: "הראל סוויץ'". החברה מציעה ביטוח מקיף לרכב בחיוב חודשי בהתאם לנסועה באותו חודש, תוך שימוש פשוט באפליקציה וברכיב חכם שיותקן ברכב בשיתוף סוכן הביטוח. הרכיב החכם ניתן להתקנה בבית הלקוח ובמוקדי השירות של איתוראן ברחבי הארץ.
התשלום החודשי מורכב מפרמיה בסיסית מינימלית לחודש בתוספת עלות לכל קילומטר נסיעה. הרכיב החכם קורא את מספר הקילומטרים ולפיו תיקבע הפרמיה החודשית. בנוסף, התוכנית מלווה באפליקציה ייעודית שתאפשר למבוטח לעקוב אחר המרחק שעבר הרכב והפרמיה הצפויה לתשלום מדי יום, לשמור על המסמכים הנדרשים כגון רישיונות נהיגה ורכב, העתק פוליסות - מקיף וחובה, לקבל שירות אישי ומיידי בקרות תאונה, להזמין שירותי גרירה ועוד.
התוכנית מתאימה לנהגים שאינם מרבים בנסיעות יומיומיות ארוכות, כגון מי שנוסע ברכבת לעבודה, מי שגר סמוך לעבודה, לנוסעים שעיקר נסיעותיהם בעיר, למשתמשי אופניים חשמליים ולמי שבבעלותו רכב שני או שלישי. התוכנית מיועדת לנהגים מגיל 24 ומעלה, בעלי ותק נהיגה של שנה לפחות, ללא תביעות, ולכלי רכב שערכם עד 200,000 ש"ח, ללא דרישת מיגון.

מטרו מוטור ושופרסל הרחיבו את שיתוף הפעולה

מטרו מוטור, משווקת קלנועית אפיקים, ורשת שופרסל הרחיבו את שיתוף הפעולה ביניהן וצירפו עשר קלנועיות איכותיות מסוג גוגו elite למצבת הקלנועיות העומדות לרשות האוכלוסייה הזקוקה להן. הקלנועיות קומפקטיות, בעלות יכולת תמרון מתקדמת, ומצטיינות בתנועה במעברים צרים. הן מוצבות בסניפי רשת שופרסל ויצטרפו לקלנועיות שכבר מצויות ברשת.

הצלחה מסחרית לאפטיס החשמלי של אלסטום בשטרסבורג

אלסטום קיבלה את ההזמנה הראשונה שלה לאוטובוס החשמלי אפטיס מחברת התחבורה של שטרסבורג, CTS (Communauté des Transports Strasbourgeois). החוזה הוא ל-12 אוטובוסים, כל אחד באורך של 12 מטרים עם שלוש דלתות. רכבי אפטיס יהיו האוטובוסים החשמליים הראשונים שמצטרפים לצי הרכב של CTS.
מערכת העגינה בתחנות העצירה מספקת התאמה מושלמת לקו המדרכה. הרצפה נמוכה ושטוחה לחלוטין, והדלתות הכפולות רחבות. בהיותו מצויד בחלונות גדולים במפרצים לכל אורכו, שטח החלונות גדול ב-25% מזה שבאוטובוס סטנדרטי, ובאזור הישיבה האחורי יש מבט פנורמי על העיר.

האוטובוסים מיועדים לטעינה איטית בשעות הלילה. הם זמינים גם לטעינה בסיום כל קו נסיעה לפי הצורך, באמצעות פתרונות של טעינה קרקעית (SRS) או דרך גג האוטובוס (פנטוגרף מהופך).
אפטיס תוכנן מתוך מחשבה על עלות אופטימלית. הופחתו עלויות התחזוקה והתפעול והוקנו לו חיי שירות ארוכים יותר מאלה של אוטובוס רגיל. המטרה היא שרשויות מקומיות יגיעו לעלות שקולה לזו של אוטובוסים הפועלים על דיזל.

קבוצת שלמה הפיקה שעון דיגיטלי ענק

בשוט אחד שנמשך 24 שעות וצולם ממנופים בגובה של 40 מטרים, הרכיבו שוב ושוב עשרות מכוניות את ספרות השעון הדיגיטלי של קבוצת שלמה. בפרויקט זה ביקשה קבוצת שלמה להמחיש את חזונה עם הסיסמה "תמיד כן" - לעמוד לרשות הלקוחות 24 שעות ביממה. השעון יוצג על גבי מסך בגודל של 24 מטרים מרובעים ויקדם את פני הבאים לדיוטי פרי בנתב"ג. הוא צולם בהפקת ענק ברומניה. את הספרות הדיגיטליות מרכיבות עשרות מכוניות.

הפקת הפרויקט נמשכה שבועות מספר. בצילומים מתועדת פעילות בלתי פוסקת של הנהגים בתחזוקת הרכבים - ניקיונם, בדיקת מכללים וכיוצא בזה - כך שהצופים יוכלו לחזות בכל זמן ביממה בפעילות המתרחשת סביב ספרות השעון. בצילומים השתתפו עשרות נהגים, ניצבים ואנשי צוות.

מבצע רכב לעורכי דין

עו''ד אבי חימי, ראש לשכת עורכי הדין, ועו"ד רועי אברמוביץ, יו''ר מועדון ''אקסטרה ממברס'' (מועדון הצרכנות של לשכת עורכי הדין), השיקו באולם התצוגה המרכזי של חברת סמל"ת מבצע של מכירת רכבים מהמותגים ג'יפ, קרייזלר, אלפא רומיאו ועוד בהנחות של עד 50,000 ש"ח ל-65,000 עורכי דין החברים במועדון ''אקסטרה ממברס''.

בתצלום: אריקה סולומון, מנכ"לית "אקסטרה ממברס", עו"ד רועי אברומוב'יץ' ועו"ד אבי חימי משיקים את מבצע הרכבים לעורכי דין. צילום: מורג ביטון

במרס 1,865 נפגעים ב-1,014 תאונות דרכים

בחודש מרס 2019 נרשמו 1,014 תאונות דרכים עם נפגעים שסווגו בלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס) כת"ד מורחב, מהן 25 תאונות קטלניות ו-139 תאונות עם פצועים קשה. בתאונות אלו נפגעו 1,865 איש, מהם 26 הרוגים ו-164 פצועים קשה. למשטרה דווח על 2,678 תאונות נוספות שבהן נפגעו קל 3,408 בני אדם והן סווגו כתיקי "כללי עם נפגעים".
בחודשים ינואר עד מרס 2019 נהרגו 85 בני אדם בתאונות דרכים עם נפגעים, בדומה לתקופה המקבילה אשתקד. במספר הפצועים קשה חלה ירידה של כ-8%. בתקופה זו אירעו 3,128 תאונות דרכים עם נפגעים, ירידה של כ-5% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

תאונות דרכים ונפגעים (נתונים ארעיים) - ת"ד מורחב
תאונות עם נפגעים - סך הכל 1,014   נפגעים ותאונות - סך הכל 1,865
קטלניות 25   הרוגים 26
קשות 139   פצועים קשה 164
קלות 850   פצועים קל 1,675

בדיקה של נתוני המגמה מלמדת, כי במספר התאונות עם נפגעים מסתמנת ירידה בקצב של 1% בממוצע לחודש, מדצמבר 2018 ועד מרס 2019. זאת לאחר עלייה בקצב של 0.2% בממוצע לחודש שהחלה ביוני 2018 ונמשכה עד נובמבר 2018. נתוני המגמה של מספר הנפגעים מלמדים על ירידה מיוני 2017 ועד מרס 2019 בקצב של 0.6% בממוצע לחודש, וזאת לאחר עלייה בקצב של 0.6% בממוצע לחודש בין החודשים אוקטובר 2016 למאי 2017.

תגובות לכתבה
לא נמצאו תגובות לכתבה חדשות מקומיות
הוספת תגובה - תגובה תתווסף לאחר אישור
דרג/י נושא זה
שלח/י תגובה
יצירת קשר
גלריות תמונות
גלריות וידאו
בגליון זה לא נמצאו גלריות וידיאו
חיפוש עמוד בגליון זה
aa