מגהמה 188 • מאי • 2019
 
כבדות

סקניה: הזמנה גדולה למשאיות המופעלות בגז טבעי
מרכז פיתוח חדש לחטיבת המשאיות של רנו
מרצדס משאיות רוכשת מניות של טורק רובוטיקס ועוד...

לקריאה
מגהמה 188 • מאי • 2019
כבדות
סקניה: הזמנה גדולה למשאיות המופעלות בגז טבעי מרכז פיתוח חדש לחטיבת המשאיות של רנו מרצדס משאיות רוכשת מניות של טורק רובוטיקס ועוד...
לכתבה
כבדות

[מגהמה 182 - גרינאל ירוק טופ 1]

סקניה: הזמנה גדולה למשאיות המופעלות בגז טבעי

חטיבת המשאיות של סקניה הודיעה לאחרונה על זכייתה במכרז לאספקה של 100 משאיות המופעלות באמצעות גז טבעי נוזלי (LNG). ההזמנה הגיעה מחברת התובלה KP Logistik, והיא ההזמנה הגדולה ביותר של סקניה למשאיות שמונעות בדרך זו.
חברת הלוגיסטיקה הגרמנית הזמינה תומכים מדגם R 410 שיחולקו בין מרכזי ההפצה שלה בערים סטוונהאגן ווסטרמרק, ליד ברלין. המשאיות ישמשו למשלוחים של מזון יבש, מזון מקורר ומזון קפוא. ההפצה תבוצע בעיקר לחנויות של "נטו" ו"נורמה" במזרח גרמניה, ובכלל זה ברלין.
דוד ברוקהולם, מנכ"ל KP Logistik מסר, שהחברה הציבה מטרה אסטרטגית להיות חלוצה בתחום התחבורה בת-קיימא, וזאת באמצעות הנעה נקייה בגז טבעי נוזלי. לדבריו, בדרך זו חברת התובלה תיהפך לדוגמה טובה בתעשיית התובלה. פליטת פחמן ממשאיות גז טבעי נמוכה יותר מהפליטה ממשאיות קונבנציונליות המונעות בדיזל, והפליטות מופחתות אף יותר, בשיעור של עד 90 אחוזים, אם משתמשים בביוגז.

מלבד ההיבטים הסביבתיים, KP Logistik נהנית מפטור מכל מיני אגרות, העיקרית שבהן מקורה בהחלטה של הפרלמנט הגרמני לפטור את כלי הרכב המונעים בגז מאגרה בעבור שימוש בכבישים מהירים. חברת התובלה זוכה גם לסובסידיות על כלי רכב שמופעלים בגז. ביטול האגרות והענקת הסובסידיות עזרו לקזז את העלות הגבוהה שנדרשת לרכישת כלי רכב המונעים בגז.
המשאיות החדשות יופעלו בצי התובלה במשך ארבע עד חמש שנים. בתקופה זו הן עתידות לצבור עד 800,000 ק"מ. במשאיות תא נהג גדול עם שתי מיטות, מערכת מידע ובידור, וכל משאית נמסרת עם חבילת בטיחות מקיפה. הודות לשני מכלים, בנפחים של 340 ו-400 ליטר, טווח הנסיעה של המשאיות עשוי להגיע ל-1,100 ק"מ. כבר בקיץ הקרוב יופעלו שתי תחנות תדלוק שיפעלו 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע, ויספקו דלק נוזלי. התחנות ממוקמות ב-Wustermark וב-Stavenhagen. תשתיות הגז בגרמניה מתרחבות כעת בהדרגה, והצפי הוא שהן יגדלו ל-20 תחנות דלק עד סוף 2019.
כל המשאיות החדשות של KP Logistik יופעלו עם חוזה תחזוקה מלא של סקניה. הדילר המקומי איבזר את סדנת הטיפולים והשירות שלו והכשיר את טכנאי השירות לטיפול מלא במשאיות המופעלות בגז נוזלי.

מרכז פיתוח חדש לחטיבת המשאיות של רנו

חטיבת המשאיות של רנו הודיעה על הקמת מרכז מו"פ חדש כהיערכות להתפתחויות הטכנולוגיות של העשור הבא. המרכז יוקם בעיר Saint-Priest בהשקעה ראשונית של 33 מיליון יורו, בשטח של 11,300 מטרים רבועים, וצפוי להיפתח בתחילת שנת 2021.
מרכז זה הוא חלק מתוכנית שאפתנית של חמש שנים שהשיקו רנו משאיות וקבוצת וולוו. המחלקות יעבדו כולן יחד בבניין החדש, על פיתוח פרויקטים למשאיות רנו ולשאר מותגי הקבוצה.

במרכז המו"פ יועסקו יותר מ-1,000 מומחים. בכך ייהפך לאחד מעשרת מרכזי המחקר הגדולים ביותר בצרפת. הכוונה היא שמהנדסים וחוקרים יעבדו לצד צוותי רכש, עם יעד להקל את יחסי הגומלין בין העובדים ולהאיץ את מימוש פרויקטי-הפיתוח של משאיות עתידיות.
במבנה החדש יושמה גישה חדשה לארגון הבניין בן שלוש הקומות. התכנון יעודד שיתוף פעולה בין צוותים ממגזרי פעולה אחרים. השיתוף הזה הוא קריטי להצלחת הפרויקטים וליישום החידושים המיוצרים למותגי המשאיות.
המבנה תוכנן להיות "ירוק". הוא יצרוך 25% פחות אנרגיה ממה שנדרש על פי החוק בצרפת. התכנון נעשה על פי ההמלצות האחרונות, המחמירות ביותר בעמידה בתקינת איכות הסביבה. כדי למקסם את ההשקעה בבניית הפרויקט, בעת התכנון הובא בחשבון מחזור החיים כולו, כלומר לא רק עלויות הרכש, אלא גם עלויות התחזוקה העתידיות, הוצאות האנרגיה הצפויות, שימוש בחומרים מתכלים וניהול פסולת.

מרצדס משאיות רוכשת מניות של טורק רובוטיקס

בחטיבת המשאיות של מרצדס החליטו לרכוש נתח מרכזי מחברת טורק רובוטיקס (Torc Robotics), חלוצה בפתרונות נהיגה אוטונומיים בתחום כלי הרכב המסחריים. החברה כבר חשפה יכולת תפעול של משאיות אוטומטיות ברמה גבוהה מאוד (SAE רמה 4 מתוך 5), כפי שהוצגה בכבישים בארה"ב. במרצדס טוענים כי המערכת החדשה ביותר הוכיחה שהיא פועלת היטב, הן בתנאי נהיגה עירונית הן בכבישים מהירים. הטכנולוגיה נבחנה בתנאים של גשם, שלג, ערפל ושמש.
על פי ההסכם, מרצדס רוכשת את מרבית המניות בטורק רובוטיקס. השלמת הרכישה כפופה לאישור הרשויות בארה"ב. על ההסכם חתמו מייקל פלמינג, מנכ"ל טורק רובוטיקה, מרטין דאום, חבר מועצת המנהלים של מרצדס, ורוג'ר נילסן, מנכ"ל מרצדס משאיות בצפון אמריקה.
מנכ"ל טורק רובוטיקס אמר בין השאר במעמד החתימה, כי משאיות מרצדס וטורק רובוטיקס משלימות זו את זו במונחים של משאבים, מומחיות ומערכות מיומנות. נוצר שילוב אידיאלי בין המומחיות של טורק בפיתוח תוכנה לבין הניסיון של מרצדס באספקת משאיות אמינות ובטוחות. טורק רובוטיקס היא אחת החברות המנוסות ביותר בעולם לאוטומציה בענף כלי הרכב. היא מציעה טכנולוגיה מתקדמת ובשלה, ויש לה שנים של ניסיון ברכבים כבדים.
על פי ההסכם, טורק רובוטיקס תישאר ישות נפרדת, תשמור על שמה, על הצוות, על לקוחות קיימים ועל מיתקני הפיתוח והייצור בלקסבורג. השותפות עם מרצדס תאפשר לה להרחיב בהרבה את הצוות שלה, להתמקצע בענף התובלה ולבסס שירות טוב ללקוחותיה בשווקים אחרים.

18 משאיות אקסור לקצירת קני סוכר

חטיבת המשאיות של מרצדס והמכון הברזילאי לחקלאות (GrunnerTech) חתמו על הסכם, לפיו מרצדס תספק 18 משאיות חדשות מדגם אקסור 3131 לצורך קציר אוטומטי של קני סוכר.
המשאיות אוטונומיות בדרגה 2 (מתוך 5), כלומר הן מסוגלות לקבוע את המהירות ולנסוע נסיעה מונחית בצירי אורך ובצירי רוחב מוגדרים. ברמה אוטונומית זו הנהג חייב לשבת ליד ההגה, אך אינו נדרש לפעולות של היגוי ושמירה על נתיב הנסיעה. פרמטרים אלו חשובים במיוחד לקציר של קני סוכר. המשאית עוברת משורה לשורה ואוספת את קציר הקנים שנשלח למרכב האחורי.

המפרט הטכני של דגמי אקסור 3131 כולל סרן קדמי נוסף ומרווח גלגלים גדול. כיאה למשאית חקלאית, הותקנו בה צמיגים בעלי כושר ציפה גבוה (high flotation tires) כדי להימנע משקיעה באדמות השדה. לצורך הניווט הותקנו במשאית מערכת GPS ואנטנות לקליטת אותות לווייניים. לפני תחילת העבודה השדה ממופה בקפידה, ונקבע מסלול נסיעה ברמת דיוק של סנטימטר. מערכת דומה מותקנת במכונת קציר הסוכר, שאף היא נעה באופן אוטונומי למחצה. שני כלי הרכב נעים במקביל, באותו מסלול ובמהירות זהה (כשישה קמ"ש בקירוב). היבול נקצר על ידי מכונת הקציר ונזרק למרכב המשאית שנוסעת במקביל. לאחר שמרכב המשאית מתמלא, הנהג נוטל את השליטה לידיו ומעביר את הקנים לרכב או לאתר שאפשר לצבור בהם קיבולת גדולה של קני סוכר המיועדים להעברה.
חברת AgroCana Caiana, שמגדלת גידולים חקלאיים בקרבת סאן-פאולו, כבר מפעילה שתי משאיות.

ענקית הגרורים הגרמנית מדווחת על מכירות שיא

קבוצת קרונה (Krone), שבסיסה בגרמניה, דיווחה על סיום שנת הכספים 2018-2017 עם הכנסות שיא של כ-2.1 מיליארד אירו. זוהי יצרנית הגרורים השנייה בגודלה באירופה, אחרי שמיץ' קרגובול. מהדוחות הכספיים שלה עולה, שהמכירות לשוק הגרמני הביתי היו כ-582.9 מיליון אירו - עלייה בשיעור של 13.1% לעומת השנה הקודמת. כ-67.4% מהמכירות המקומיות משויכים לחטיבת כלי הרכב המסחריים ו-32.6% הם מכונות חקלאיות.

המכירות בשווקים מחוץ לגרמניה הסתכמו ב-1.5 מיליארד אירו - עלייה בשיעור של 12.4% לעומת השנה הקודמת. כמעט 71% ממכירות היצוא האלו קשורים לעסקי כלי הרכב המסחריים (גרורים ומרכבים) ו-29.1% קשורים לחטיבת המכונות החקלאיות. בסיכום שנתי, המכירות מחוץ לגרמניה הן 72.7% מכלל המכירות, שיעור דומה להיקפן בשנת 2017.
בזכות העודף השנתי ברווחיות הקבוצה גדל ההון העצמי שלה מ-486.1 מיליון אירו ל-533.8 מיליון אירו. ההון לטווח בינוני ולטווח ארוך גדל ל-325.6 מיליון אירו (מ-290.4 מיליון אירו). במאזני החברה רשומים 859.7 מיליון אירו הזמינים להשקעה בהון לטווח בינוני ולטווח ארוך. בהון נכללים נכסים קבועים ומלאי של החברה.

תגובות לכתבה
לא נמצאו תגובות לכתבה כבדות
הוספת תגובה - תגובה תתווסף לאחר אישור
דרג/י נושא זה
שלח/י תגובה
יצירת קשר
גלריות תמונות
גלריות וידאו
בגליון זה לא נמצאו גלריות וידיאו
חיפוש עמוד בגליון זה
aa