מגהמה 188 • מאי • 2019
 
חדשות

תוספות אבזור בדגמי סקודה
התחיל השיווק של קיה ריו 5 דלתות
סוזוקי באלנו עם מערכות בטיחות מקוריות ועוד...

לקריאה
מגהמה 188 • מאי • 2019
חדשות
תוספות אבזור בדגמי סקודה התחיל השיווק של קיה ריו 5 דלתות סוזוקי באלנו עם מערכות בטיחות מקוריות ועוד...
לכתבה
חדשות
[מגהמה 182 - וולוו טופ 1]

תוספות אבזור בדגמי סקודה

קבוצת צ'מפיון מוטורס, יבואנית מותג ŠKODA בישראל, החלה לשווק גירסאות משודרגות של הדגמים אוקטביה, סופרב וקודיאק. ברכבים אלה יוצע מגוון רחב יותר של אבזור כסטנדרט, ללא שינוי במחירים.
ברמת הגימור הבסיסית של דגמי אוקטביה, Ambition, יוצע כל מה שהיה אפשר לקבל עד כה ברמת הגימור Style: כוונון גובה ותמיכה לגב התחתון במושבים הקדמיים, חלונות אחוריים כהים, חיישני חנייה אחוריים מקוריים, מערכת מולטימדיה מתקדמת מדגם Bolero עם מסך בגודל 8" ומערכת SmartLink עם CarPlay by Apple, AndroidAuto by Google ו-MirrorLink. לגירסאות בעלות מנוע 1.0 TSI יתווספו חישוקי סגסוגת מקוריים בגודל 16".
בקודיאק, ה-SUV הגדול בעל שבעה מושבים, תוצע רמת הגימור Ambition עם תוספת של פנסים קדמיים מסוג Full-LED ומצלמה אחורית מקורית. לרמת הגימור Style מתווספים גג שמש מקורי עם פתיחה חשמלית ומושב נוסע עם כוונון חשמלי.

בגירסת הפנאי-שטח המשפחתית, קארוק, תוחלף רמת הגימור הבכירה, Exclusive, ברמת הגימור Premium. הרכב יוצע עם מערכות בטיחות כגון Blind spot detect, Rear traffic alert, Traffic jam assist ו-Emergency assist, לוח מחוונים דיגיטלי, גג שמש פנורמי עם פתיחה חשמלית, מושב נהג עם כוונון חשמלי וזיכרונות, ריפודי בד בשילוב עור, פתיחה וסגירה חשמליות של תא המטען וחישוקי סגסוגת 18".
הסופרב תוצע כבר ברמת הגימור הבסיסית Ambition עם מצלמה אחורית מקורית, מושב נהג עם כוונון חשמלי הכולל זיכרונות ותמיכה לגב התחתון ותא ייעודי לסמארטפון עם טעינה אלחוטית.

התחיל השיווק של קיה ריו 5 דלתות

קיה התחילה לשווק את הריו במרכב חמש דלתות ועם מנוע טורבו בנזין 1.0 ליטר. גירסת 1.0 טורבו בנזין החדשה מתבססת על מנוע שלושה צילינדרים T-GDi (מנוע בנזין טורבו עם הזרקת דלק ישירה) המאפשר האצה מיידית וחיסכון מעולה בדלק, תוך הפחתת המשקל על הסרן הקדמי לטובת חוויית נהיגה דינמית ומהנה. המנוע קל המשקל מייצר 120 כוחות סוס ומומנט של 17.5 קג"מ כבר ב-1,500 סל"ד. המנוע החדש משודך לתיבת הילוכים בעלת שבע מהירויות ומצמד כפול.

הריו, בגירסתה החדשה, ממשיכה את קו הבטיחות המתקדם ומוצעת עם חבילת בטיחות שלמה שנכללים בה מערכת לסיוע במניעת התנגשות קדמית (FCA) עם זיהוי הולכי רגל ומערכת סיוע אקטיבית לשמירה על נתיב הנסיעה (LKAS). לאלה נוספות מערכות סיוע מתקדמות לנהג כגון DRIVE WiSE לשיפור הבטיחות האקטיבית, עמעום אוטומטי של אור גבוה (HBA) ומערכת התרעה על ערנות הנהג.

סוזוקי באלנו עם מערכות בטיחות מקוריות

שלוש שנים אחרי שהושקה בישראל, סוזוקי באלנו זוכה למערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות. למפרט המשופר נוספו מערכת בלימת חירום אוטונומית ומערכת בקרת שיוט אדפטיבית המבוססות על טכנולוגיית RBS - Radar Brake Support של סוזוקי. מערכת זו משתמשת במכ"ם בקדמת הבאלנו למדידת הפרש המהירויות בינה לבין הרכב שלפניה. כאשר המערכת מזהה קירבה מסוכנת לרכב, תינתן לנהג התרעה קולית וויזואלית, ובעת הצורך תוגבר עוצמת הבלימה שמפעיל הנהג. במקרה של סכנת פגיעה מיידית, המערכת תבלום את הרכב. המערכת פועלת ממהירות של חמישה קמ"ש.

בקרת השיוט האדפטיבית יודעת להתאים את מהירות הרכב לרכב שלפניו תוך האטה ובלימה אם הרכב מלפנים נוסע במהירות נמוכה מזו שנקבעה על ידי הנהג בבקרת שיוט. לאחר שהמסלול מתפנה המערכת תאיץ את הרכב למהירות שנקבעה.
מערכת הבטיחות האקטיבית המקורית אינה כוללת התרעת סטייה מנתיב, ולכן היא תוסיף להימכר עם מערכת מובילאיי בהתקנה מקומית. התוספת של מערכות הבטיחות מעלה את ציון הבטיחות של הבאלנו על פי דירוג Euro NCAP משלושה לארבעה כוכבים. המערכת תהיה זמינה רק ברמת גימור GLX של הגירסה האוטומטית.

פיג'ו 508 חדש

קבוצת לובינסקי משיקה בישראל את פיג'ו 508 FASTBACK החדש. המבנה הקונבנציונלי של שלוש קופסאות וארבע דלתות ננטש לטובת מבנה FASTBACK קופה-סלון עם חמש דלתות. מראה הרכב מזכיר את דגמי העבר המפורסמים, 504 ו-504 קופה.
המושבים חובקים את הגוף ובעלי תמיכות צד רחבות במותניים ובירכיים. מרחב המחיה של הנוסעים מאחור נדיב במיוחד. בנסיעה אין רעשים בתא הנוסעים. קיימים שלל תאי אחסון (בנפח כולל של 38 ליטר), ופתח ההטענה בתא המטען (487 ליטר) רחב, עם בסיס שטוח ועמוק. כל הגירסאות מצוידות במתלים אדפטיביים מבוקרי מחשב. אפשר לבחור מבין שלושה מצבי נהיגה. מערכת המתלים מסוגלת לבצע התאמות של ריכוך והקשחה.
שתי יחידות כוח חזקות מבוססות על מנוע בנזין טורבו 1.6 ליטר PureTech החדש. לראשונה, 180 כוחות סוס ב-5,500 סל"ד ו-25.5 קג"מ זמינים ב-1,650 סל"ד. באמצעות תיבה עם שמונה הילוכים מבית AISIN והודות למשקל כללי נמוך של 1,420 ק"ג, גירסה זו תאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 7.9 שניות, תגיע למהירות מרבית של 230 קמ"ש ותצרוך ליטר דלק לכל 18.2 קילומטרים בנסיעה משולבת.

לגירסה השנייה, אשר תגיע ברמת GT בלבד, 225 כוחות סוס ב-5,500 סל"ד ו-30.6 קג"מ ב-1,750 סל"ד. בעזרת אותה תיבת הילוכים תאיץ המכונית מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 7.3 שניות ותגיע למהירות מרבית של 250 קמ"ש. תצרוכת הדלק בנסיעה משולבת היא 17.2 קילומטרים לליטר.
אבזור עשיר מוצע בשתי רמות האבזור הזמינות - Premium ו-GT: מצלמת חניה אחורית בעלת "מבט על" עם חיישני חניה מובנים וקווי גבולות חניה, מערכת מולטימדיה מלאה מקורית עם שמונה רמקולים, גג פנורמי, משטח טעינה אלחוטי לנייד, ממשק Apple Carplay, בקרת אקלים מפוצלת לשני אזורים ופתחי מיזוג למושבים מאחור, כניסה והתנעה ללא מפתח, בלם יד חשמלי, תאורת אווירה פנימית, גימור דמוי קרבון בדלתות ובקונסולה המרכזית, סופי אגזוז כרום, חישוקים קלים בקוטר 18 אינץ' ועוד.
בציוד הבטיחות נכללים שש כריות אוויר, שלל מערכות עזר לנהיגה, לבלימה ולאחיזה ושלל מערכות אקטיביות מקוריות: התרעה על ערנות הנהג, התרעה על ניטור מרחק מלפנים, בלימת חירום מורחבת, סיוע לשמירת נתיב הנסיעה עם תיקוני היגוי, בקרת שיוט אדפטיבית עם פונקציית עצירה, מניעת סנוור והחלפה של עוצמת התאורה בהתאם לתנאי הדרך, זיהוי תמרורי מהירות והמלצה לשינוי והתרעה על הימצאות רכב בשטח המת במראות, כולל תיקוני היגוי.

שברולט מאליבו מתחדשת

קבוצת UMI, יבואנית קאדילק, שברולט ואיסוזו לישראל, תשווק את שברולט מאליבו המחודשת. כחלק ממתיחת הפנים ישווק רכב המנהלים של שברולט ברמות גימור חדשות.
תא הנוסעים מרווח ונעים, ונעשה בו שימוש בחומרים רכים ואיכותיים למראה ולמגע. נעשו שינויים עיצוביים בגריל ובפנסים הקדמיים, נוספו פנסים משולבי LED ומותקן פגוש אחורי חדש. מערכת המולטימדיה המקורית מבית GM בגודל 8" עודכנה לדור השלישי, המספק ממשק אינטואיטיבי וחלק יותר, והתווספה מערכת בקרת אקלים אלקטרונית. הדגמים ישווקו עם מערכות בטיחות מתקדמות שנכללות בהן התראה על שמירת מרחק, התראה על התנגשות קדמית, בלימה אוטומטית במהירות עירונית, זיהוי הולכי רגל, תיקון סטייה מנתיב, שליטה אוטומטית באורות גבוהים, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, התראת תנועה חוצה מאחור וזיהוי רכב בשטח מת בצידי הרכב.

הדור התשיעי של שברולט מאליבו הושק בישראל לפני כשנתיים ונבנה על גבי פלטפורמה חדשה, חזקה וקשיחה. המאליבו החדשה קלה יותר ב-135 ק"ג מהדגם היוצא. למנוע טורבו 1.5 ליטר 163 כוחות סוס ו-25.3 קג"מ. תיבת ההילוכים הוחלפה לתיבה רציפה שתספק שיפור של כשישה אחוזים בתצרוכת הדלק. התאוצה ל-100 קמ"ש ב-9.5 שניות.

תגובות לכתבה
לא נמצאו תגובות לכתבה חדשות
הוספת תגובה - תגובה תתווסף לאחר אישור
דרג/י נושא זה
שלח/י תגובה
יצירת קשר
גלריות תמונות
גלריות וידאו
בגליון זה לא נמצאו גלריות וידיאו
חיפוש עמוד בגליון זה
aa