לנד רובר דיסקברי ספורט
חברת המזרח, יבואנית מותג לנד רובר, משיקה בישראל את דיסקברי ספורט, SUV מהמגוונים ביותר בעולם. דיסקברי ספורט עבר מתיחת פנים נרחבת, שבמסגרתה עבר עיצוב הרכב הפנימי מהפכה. נוספו כל מערכות הבטיחות המתקדמות ביותר, והעיצוב החיצוני עודן והותאם לקו העיצובי של משפחת דיסקברי.
מוצע מגוון מנועים: מנוע 2.0 ליטר בנזין עם 200 כוחות סוס, מנוע 2.0 ליטר בנזין עם 249 כוחות סוס ומנוע 2.0 ליטר דיזל עם 180 כוחות סוס.
דיסקברי ספורט הוא רכב יוקרה-שטח בגודל בינוני, היחיד עם שבעה מקומות ישיבה.
גירסה חדשה ל-Audi e-tron 50 quattro
חברת צ'מפיון מוטורס, יבואנית Audi בישראל, מרחיבה את משפחת e-tron עם תחילת השיווק של גירסה חדשה לדגם החשמלי של המותג בארץ, Audi e-tron 50 quattro. הגירסה החדשה תשווק עם גירסת e-tron 55. ל-e-tron 50 quattro טווח נסיעה של 332 ק"מ (על פי נתוני היצרן מבדיקות בתקן WLTP), והוא מצויד במערכת quattro, במתלי אוויר אדפטיביים ובשני מנועים חשמליים המפיקים 300 כוחות סוס ומומנט של 55 קג"מ. הרכב מזנק מ-0 ל-100 קמ"ש ב-6.8 שניות.
בחלל הפנימי מראה נקי ומתוחכם. בתא הנוסעים מערכת מולטימדיה בעלת שלושה מסכים: מסך מרכזי בגודל 10.1", מסך משני בגודל 8.6" ומסך נתונים Audi Virtual Cockpit בגודל 12.3". קיימת טכנולוגיית LED.
מערכות בטיחות אקטיביות סטנדרטיות: בקרת שיוט אדפטיבית עם מגביל מהירות, בקרה אקטיבית על סטייה מנתיב, זיהוי שטח מת, מערכת למניעת התנגשות מאחור ועוד. כן קיימים מצלמת חניה אחורית, חיישני חניה קדמיים ואחוריים עם חיווי ויזואלי, התרעה על ירידת לחץ אוויר בצמיגים והתרעה על חגירת חגורות בטיחות.
דגמי AMG חדשים
כלמוביל מרצדס משווקת שמונה דגמי Mercedes AMG חדשים בישראל, החל במכונית הספורט הקומפקטית AMG A 45 S 4MATIC וכלה ב-AMG GLC 63S וב-AMG GLE 53 4MATIC.
לרכבי הכניסה לשוק היוקרה, A קלאס ו-CLA, תצורת AMG דינמית עם עיצוב מעולם המרוצים. בקטגוריה זו כלמוביל תשווק את AMG CLA 35 4Matic, AMG CLA 45 S 4MATIC ו-AMG A 45 S 4MATIC.
ל-CLA 35 4Matic מנוע 2.0 ליטרים טורבו המפיק 306 כוחות סוס, תיבת הילוכים בעלת שבעה מעברים ותאוצה מ-0 ל-100 ב-4.9 שניות. לשני הדגמים המתקדמים יותר (45S) מנוע 2.0 ליטרים חדש עם 421 כוחות סוס ותאוצה מ-0 ל-100 ב-3.9 שניות ל-A קלאס, ו-4.0 שניות ל-CLA. לשניהם תיבת הילוכים כפולת מצמדים בעלת שמונה מעברים, DRIFT MODE ועיצוב פנים ספורטיבי ויוקרתי.
ברכב שני מסכי מולטימדיה בגודל 10.25 אינץ', מערכת MBUX, מושבי ספורט עם חבילת נוחות ועוד.
כלמוביל מרחיבה גם את ההיצע הספורטיבי של דגמי הפנאי-שטח (Coupe & SUV), בהם AMG GLC 43 ו-AMG GLC 63S המחודשים. גירסאות הביצועים מוצעות גם בתצורת קופה. ל-GLC 43 מנוע טורבו כפול V6 שלושה ליטרים המספק 390 כוחות סוס ותאוצה מ-0 ל-100 ב-4.9 שניות. המנוע משודך לתיבת תשעה מעברים עם הנעה כפולה. ל-GLC 63 S מנוע טורבו כפול V8 ארבעה ליטרים המשודך לתיבת תשעה מעברים, מספק 510 כוחות סוס, תאוצה מ-0 ל-100 בתוך 3.8 שניות, עם הגבלת מהירות של 280 קמ"ש.
דגם AMG GLE 53 4MATIC+ הוא SUV עוצמתי עם מנוע 3.0 ליטרים מתקדם בעל שישה צילינדרים ומערכת EQ Boost וחשמל של 48V, המספק 435 כוחות סוס. המנוע משודך לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת תשעה מעברים, והזינוק מ-0 ל-100 הוא 5.3 שניות.
Audi Q8 עם מנוע 55 TFSI חדש
חטיבת Audi מבית צ'מפיון מוטורס מרחיבה את משפחת דגמי Q8 עם גירסת מנוע TFSI חדשה לדגם הפנאי-שטח קופה של המותג, Audi Q8. הדגם, שהושק בשנה שעברה בישראל בגירסת TDI, משלב תצורת קופה יוקרתית בעלת ארבע דלתות עם ביצועים ספורטיביים של רכב שטח גדול. לגירסה החדשה מנוע 55 TFSI בנפח 3.0 ליטר ובטכנולוגיית Mild Hybrid.
למנוע החדש, בתצורת V6 עם הנעת quattro, הספק מרבי של 340 כוחות סוס המושגים ב-6,400-5,000 סל"ד. המומנט המרבי הוא 51 קג"מ המושגים בטווח של 4,500-1,370 סל"ד. המנוע משודך לתיבת הילוכים Tiptronic בעלת שמונה הילוכים עם תאוצה של 5.9 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש. מערכת מתלי אוויר אדפטיביים מגיעה כסטנדרט.
טכנולוגיית Mild Hybrid במנוע מאפשרת שיוט במהירויות שבין 55 ל-160 קמ"ש כשמנוע הבעירה הפנימית כבוי. לפיכך הרכב יכול לנסוע עם אפס פליטות עד 40 שניות. ברגע שהנהג לוחץ שוב על דוושת ההאצה, מערכת BAS מתניעה את המנוע. מערכת חשמל 48 וולט מאפשרת כוח השבה גבוה של עד 12 קילוואט, נוסף על פעולת עצור וסע ממהירות של 22 קמ"ש. כל אלה תורמים להפחתת תצרוכת הדלק בשיעור של עד 0.7 ליטר ל-100 ק"מ. תצרוכת הדלק המשולבת היא 9.1 ליטר ל-100 ק"מ.
בתא הנוסעים מערכת מולטימדיה חדשנית שנכללים בה שלושה מסכים ואבזור מגוון: מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית עם זיכרון ותמיכה לגב וחימום, סגירת Servo לדלתות, חבילת תאורה פנימית, בקרת אקלים מפוצלת לשני אזורי שליטה, מקלט טלוויזיה, הגה בעל שלוש זרועות רב תפקודי בציפוי עור, ריפוד עור אלגנטי למושבים, דיפונים בגוון אלומיניום ספקטרום, ספי דלת מוארים ועוד.
מגוון מערכות בטיחות אקטיביות מוצעות כסטנדרט: ניטור מרחק מלפנים ובלימה אוטומטית בעת חירום, בקרת שיוט אדפטיבית עם מגביל מהירות, זיהוי שטח מת, Traffic Jam, עזר לבלימה בעת נסיעה לאחור מחניה, Pre Sense Rear, עזר לבלימה בכניסה לצומת, בקרה אקטיבית על סטייה מנתיב, חיישני חניה קדמיים ואחוריים עם חיווי ויזואלי, שש כריות אוויר ומצלמה היקפית 360 עם תצוגה 3D.
קאדילק XT5 עם מתיחת פנים
קבוצת UMI תחל לשווק את ה-SUV של קאדילק XT5 עם מתיחת פנים ושינוי ברמות הגימור. ל-XT5 מנוע V6 בנפח 3.6 ליטר בהספק של 310 כוחות סוס עם מספר אלמנטים עיצוביים חדשים בהתאם לקו החדש של המותג, טכנולוגיות חדשות מבית GM ועוד.
במסגרת מתיחת הפנים תתווסף רמת גימור ספורט שתחליף את רמת הגימור פרמיום. הרכב ישווק בשתי רמות גימור מאובזרות במיוחד: פרמיום לוקשרי וספורט.
אבזור חדש בשתי רמות הגימור: גיר תשעה הילוכים, מצלמת מראה כולל שוטף, מצלמת 360 מעלות (מעוף ציפור), התרעה על הולכי רגל מאחור, מרכז מידע לנהג על גבי מסך "8, פתיחה חשמלית לתא המטען עם הרגל, מערכת CUE מהדור החדש הכוללת פרסונליזציה לנהגים שונים וחיישן NFC (חיבור מהיר של הנייד לרכב בקירבה בלבד). נוסף על כך, תצוגה עילית מוקרנת על השימשה הקדמית, ובקרים רוטורים ממוקמים בקונסולה בין המושבים הקדמיים ומאפשרים שליטה על מערכת המולטימדיה ושקעי USB C.
קרוסאובר לקסוס RX החדש בישראל
דגם 2020 של הדור הרביעי של לקסוס RX קיבל שיפורים ושדרוגים עיצוביים, טכניים ודינמיים.
תכונות אווירודינמיות: במרכב שולבו אלמנטים אווירודינמיים העוזרים להשיג מקדם גרר של 0.33 ותורמים ליציבות הרכב ולרמות רעש מופחתות. בין האלמנטים: ספוילר תחתון קדמי המפנה את זרימת האוויר לגחון, מפחית גרר אווירודינמי ומסייע ליציבות הנהיגה, קורות קדמיות וסנפירים מייצבי אוויר על כיסויי הפנס האחורי.
קיימות שתי מערכות הינע. RX 450h מצויד בהנעה חשמלית היברידית הנטענת בעצמה ובמנוע בנזין V6 בנפח 3.5 ליטר בהזרקה ישירה. למערכת הספק מרבי של 193 קילווט/262 כוח סוס ב-6,000 סל"ד עם מומנט של 335 ננומטר ב-4,600 סל"ד. הספק המערכת הכולל (מנוע ומנוע חשמלי במשולב) מגיע ל-230 קילווט/313 כוח סוס.
RX 300 מצויד במנוע ארבעה צילינדרים מוגדש טורבו בנפח 2.0 ליטרים חסכוני בדלק ובעל ביצועי נהיגה מעולים, המתאפיין בתגובת מצערת מהירה ובמומנט מיידי בכל טווחי הסל"ד. היחידה מייצרת 238 כ"ס/175 קילווט בין 4,800 ל-5,800 סל"ד, ומומנט של 350 ננומטר בין 1,650 ל-4,000 סל"ד. תצרוכת הדלק המשולבת (נתוני WLTP) נעה בין 9.6 ל-10.4 ליטר ל-100 ק"מ עם פליטות CO2 בין 218 גרם לק"מ ל-236 גרם לק"מ.
ל-RX התנהגות כביש זריזה ומהנה, הן בנהיגה בעיר הן בכבישים פתוחים ומתעקלים. תכונת סיוע אקטיבי בהיגוי עוקבת אחר קו הנסיעה הרצוי של הנהג בכבישים מתפתלים באמצעות דיכוי הנטייה לתת-היגוי. בקרת יציבות הרכב מיישמת בקרת בלימה כדי למנוע החלקה של הרכב במהירות גבוהה מדי בזמן פניות.
מערכות בטיחות מתקדמות בגירסה העדכנית Lexus Safety System 2+: מערכת קדם ההתנגשות, בקרת שיוט דינמית מבוססת רדאר, שמירה על מרכז הנתיב, התרעה על תמרורי דרך, אור גבוה משתנה אוטומטית, התרעה על סטייה מנתיב ועל עייפות הנהג, זיהוי עצמים בשטח מת, זיהוי רכבים חוצים מאחור, בלימת עזר בחניה.
RX 2020 יוצע בישראל בשתי מערכות הינע: היברידית 3.5 ליטר או בנזין 2.0 ליטר טורבו, בשתי רמות גימור ובגירסת Long היברידית עם שבעה מושבים.
2019 - שנה של פרסים ותארים ל-BWM
ב-2019 השיגה BMW פרסים מבוקשים רבים, מקומיים ובין‑לאומיים, המבוססים על סקרים ציבוריים ועל דעתם של מומחים. ברשימת הזוכים: דגמי M הספורטיביים ודגמי ההנעה החשמלית. נוסף על הגירסה החדשה מסידרה 1 הקומפקטית, זכו בתחרויות דגמי סידרה 5, דגמי X ודגם היוקרה הספורטיבי מסידרה 8. פרסים הוענקו ל-BMW בעבור חדשנות במערכות העזר לנהג, בתפעול וברישות. פרס Highest Quality של J.D Power הוענק לסידרה 2 ול-X4.
דגמי M זכו בשבע קטגוריות ב-sport auto Award. מגזין "Auto Illustrierte" השוויצרי העניק ל-M GmbH את התואר "המותג הטוב ביותר". M2 Competition דורג בין עשר המכוניות הטובות של השנה מטעם מגזין "Car and Driver" האמריקני.
מערכת ההנעה של i8 קופה זכתה בפרס הבין-לאומי "Engine of the Year Award", ו-i8 רודסטר זכתה בפרס בקטגוריה "הנעה היברידית". שתי המכוניות הספורטיביות ההיברידיות זכו גם במקום השני ב-"e-mobility Award" בקטגוריה "מכונית סדאן/ספורטיבית היברידית פלאג-אין" מטעם מגזין "Auto Zeitung".
בבריטניה זכתה BMW פעמיים ב-"DrivingElectric Awards": דגם 330e סדאן זכה בקטגוריה "המכונית ההיברידית פלאג-אין הטובה ביותר". דגם X5 xDrive45e זכה בקטגוריה "המכונית ההיברידית פלאג-אין היוקרתית הטובה ביותר". דגם הסדאן של BMW מסידרה 7 ההיברידית פלאג-אין היוקרתית זכה בפרס "המכונית היוקרתית הירוקה של השנה" בסקר שערך מגזין "Professional Driver Magazine".
סידרה 3 החדשה זכתה במקומות הראשונים בתחרויות מקומיות ובתחרויות בין-לאומיות רבות. בגרמניה זכתה המשפחתית הספורטיבית בפרס "Auto Trophy" בקטגוריה "Middle Class" של מגזין "Auto Zeitung" ובפרס העיצוב של אותו מגזין. הסידרה גם זכתה בפרס "autonis" של מגזין הרכב "auto, motor und sport" כמכונית בעלת העיצוב החדשני הטוב ביותר של השנה. גם מערכות פנימיות שלה זכו לשבחים: היא קיבלה את פרס "המכונית המרושתת הטובה ביותר של השנה" בקטגוריה "Car Connectivity Award" מטעם "auto, motor und sport".
יכולות הנהיגה הדינמיות הביאו לזכייה בשתי קטגוריות על פי בחירת הקוראים של מגזין "sport auto". 330i סדאן החדשה, 330i טורינג החדשה, M340i xDrive סדאן החדשה ו-M340i xDrive טורינג החדשה זכו בפרס "המכוניות הספורטיביות של השנה".
דגמי BMW זכו בתארים נוספים.
עמכם הסליחה