מגהמה 184 • ינואר • 2019
 
כבדות

דיימלר מוסרת משאיות פרייטליינר חשמליות
עוד 1,500 משאיות דאף XF ל-Girteka
משאית חשמלית מלאה של וולוו בצפון אמריקה
ועוד...

לקריאה
מגהמה 184 • ינואר • 2019
כבדות
דיימלר מוסרת משאיות פרייטליינר חשמליות עוד 1,500 משאיות דאף XF ל-Girteka משאית חשמלית מלאה של וולוו בצפון אמריקה ועוד...
לכתבה
כבדות
[מגהמה 182 - סקניה טופ 1]

דיימלר מוסרת משאיות פרייטליינר חשמליות

דיימלר התקדמה בייצור משאיות בינוניות וכבדות עם טווח חשמלי מלא. לאחרונה מסרה החברה הבת שלה, DTNA (Daimler Trucks North America), לראשונה בארה"ב, 20 משאיות פרייטליינר eM2 חשמליות במשקל בינוני (עד 12 טון) ועשר משאיות eCascadia חשמליות כבדות לטובת בחינת יעילות המשאיות החשמליות בציים של חברת Penske.
משאית eM2 מיועדת בעיקר למשימות חלוקה תוך עירוניות ויכולה להתמודד עם התמורות בעולם ה-eCommerce ומשלוחי הקילומטר האחרון במרכזי הערים. למשאית סוללות בקיבולת של 325 קילו-ואט לשעה והספק של עד 480 כוחות סוס. טווח הנסיעה החשמלי המלא הוא 370 ק"מ. הטענה מהירה של 80% מהסוללות אפשרית ב-60 דקות, לטווח נסיעה נוסף של כ-300 ק"מ.

ה-eCascadia מבוססת על משאית פרייטליינר קסקדיה הכבדה (מעל 15 טון) ושייכת לקטגוריה Class 8. היא מצוידת בסוללות בקיבולת של 550 קילו-ואט לשעה ובעלת הספק של עד 730 כוחות סוס. טווח הנסיעה שלה הוא 400 ק"מ. הטענה מהירה של 80% מקיבולת הסוללות תתאפשר ב-90 דקות ותעניק טווח נסיעה של 320 ק"מ.
בתחילת השנה הציג הקונצרן את המשאית הכבדה של מרצדס, eActros, המאפשרת טווח נסיעה חשמלי של 200 ק"מ ונמצאת בפיילוט אצל לקוחות נבחרים באירופה. זו הצטרפה אל משאית Fuso eCanter הקלה אשר נמכרה השנה במספר שווקים בעולם לצרכי מעקב לקראת ייצור סדרתי מלא. קאנטר חשמלי ראשון אמור להימסר בישראל במהלך 2019.

עוד 1,500 משאיות דאף XF ל-Girteka

על סמך התנסותה בעבודה הזמינה חברת ההובלות האירופית Girteka Logistics 1,500 משאיות נוספות מסוג DAF XF. מוקדם יותר השנה קיבלה החברה את המשלוח הראשון של 500 גוררים מדגם דאף XF. הצי המודרני שלה מורכב מ-5,600 משאיות, 5,800 גרורים ויותר מ-13,000 עובדים.

לדברי אדוורדס לחוביציוס, מנכ"ל Girteka Logistics, המשאיות אמינות מאוד, חסכוניות בדלק, תא הנהג נוח ומאפייני הנהיגה מצוינים. בנוסף, המשאיות תומכות במאמצי החברה להפחית את פליטות ה-CO2.
1,500 משאיות דאף XF של Girteka Logistics יהיו מצוידות במנוע PACCAR MX-13 בנפח 12.9 ליטר (365 קוו"ט/480 כוחות סוס) המשולב עם תיבת ההילוכים הרובוטית החדשה TraXon. המשאיות מצוידות בטכנולוגיות העדכניות ביותר, ובכללן בקרת שיוט אדפטיבית, החלפת הילוכים אדפטיבית, התרעה על סטייה מנתיב, AEBS והתרעת התנגשות קדמית. מרווחי הטיפולים הם 200,000 ק"מ ויותר.

משאית חשמלית מלאה של וולוו בצפון אמריקה

חטיבת המשאיות של וולוו ומנהלת זיהום האוויר בדרום קליפורניה (California’s South Coast Air Quality Management District) עתידות להציג בקרוב משאית חשמלית מלאה שתיועד לשוק הצפון-אמריקני. מדובר בשיתוף פעולה נרחב שכולל 16 חברות. המטרה היא להגיע לייצור סדרתי של המשאית החשמלית כבר בשנת 2020. המשרד לאיכות הסביבה בקליפורניה תומך בפרויקט עם הקצאה של 44.8 מיליון דולר.

חלק מהותי מהטכנולוגיה של המשאית החדשה שאוב מהדגם Volvo FE Electric, שיתחיל להימכר באירופה בשנת 2019. במשאית החדשה ייושמו מגוון של טכנולוגיות חכמות, ובכללן אבחון מרחוק, מערכת איכון גיאוגרפי ופלטפורמת שירות וניהול מרחוק של חברת התובלה שתעזור לפקח על כל ביצועי המטלות של המשאית ותמקסם את יעילות התפעול שלה.

קרון סיפקה 1,000 נתמכים ל-N&K Spedition בדנמרק

חברת N&K Spedition, מהלקוחות הגדולים ביותר של KRONE להובלה בקירור, קיבלה לאחרונה מ-KRONE בדנמרק את נתמך הקירור ה-1,000 שלה מאז שנת 2010. צי הנתמכים של N&K מצויד במערכת Krone Telematics שמאפשרת סריקה של כל המידע למערכת הבקרה הפנימית של N&K. זו הזמינה לאחרונה 225 נתמכים להובלה בקירור, שיסופקו בשנים 2018 ו-2019.

סקניה: תובלה נטולת דלקים שמקורם בנפט בשנת 2050

התובלה המסחרית תוכל להגיע ליעד של אפס פליטת CO2 על ידי שימוש בדלקים שמקורם אינו בנפט הנשאב ממעמקי האדמה. בסקניה טוענים כי הדבר אפשרי ואף אטרקטיבי הן מבחינה כלכלית והן מנקודת מבט חברתית. זאת המסקנה המרכזית העולה ממחקר להשגת תחבורה נטולת דלקי נפט שיזמה יצרנית המשאיות השוודית.
קיימים מספר מסלולים המאפשרים הפחתה של פליטת הפחמן למינימום, ונראה כי כדאי ליישמם בו בזמן. המחקר מכסה שלושה מגזרי תחבורה, תובלה ארוכה, משאיות חלוקה ואוטובוסים עירוניים, ונערך בארבע מדינות: שוודיה, גרמניה, סין וארצות הברית.
אפשר להשיג יותר מ-20 אחוזים הפחתה של פליטת CO2 על ידי שימוש חכם יותר במערכות התחבורה הנוכחיות, למשל באמצעות ניתוב וניהול משופרים של העומסים בכבישים. נוסף על כך, יש לקדם את המעבר לדלקים טבעיים (Biofuels) המציעים הפחתה מהירה בפליטת CO2. בשלב הבא, המעבר להנעה חשמלית יהיה החסכוני ביותר. כך אמר הנריק הנריקסון, נשיא סקניה.
מסקנות עיקריות נוספות העולות מהמחקר של סקניה: צמיחת הרכב החשמלי המגובה בסוללה היא המסלול היעיל, המהיר והחסכוני ביותר. מסלול זה אפשרי במדינות המסוגלות לספק מערכות טעינה אוניברסליות עם מקורות אנרגיה שלא נעשה בהם שימוש בדלק המופק מנפט. חשמול בקנה מידה מלא יצריך השקעה רבה בתשתית. בתמורה, ההוצאות התפעוליות יפחתו בשיעור של 40%. כבישים חשמליים לתחבורה ארוכת טווח עשויים להאיץ את ההתחשמלות, במיוחד בעשור הקרוב, כאשר עלות הרכישה של הסוללות החשמליות צפויה להישאר גבוהה.
אשר למנועים המבוססים על תאי דלק, אלו מבוססים על תהליך כימי שבו מנוצלת ריאקציה בין חמצן למימן לצורך יצירת אנרגיה חשמלית נקייה. מהמחקר שערכה סקניה עולה שמנוע תאי הדלק ברכב יתייקר. אם עלות הטכנולוגיה תרד ויתאפשר ליצור מאגרי מימן בשפע ובמחיר נמוך, הרי שעד שנת 2050 מנוע תאי הדלק עשוי להיות חלק בעל משמעות מצי הרכב.

משאית וולוו FH במהדורת 25 שנה

וולוו משאיות חשפה מהדורת 25 שנה מיוחדת של וולוו FH. המהדורה זמינה הן כ-FH והן כ-FH 16, ובעלת עיצוב ייחודי ונוחות ברמה גבוהה לנהג. מוולוו FH נמכרו כמעט מיליון משאיות. מהדורת 25 שנה אינה רק חגיגה למשאית עצמה, אלא גם מחווה ללקוחות ולנהגים. מהחברה נמסר, כי הדור הראשון של המשאית היווה אבן דרך, שכן המשאית שינתה לחלוטין את התפיסה של המשאית המודרנית.
מבחוץ מקבלת המשאית סכמות צביעה בסגנון רטרו: גוון אפור כסוף עם הדגשים בכתום, פסים והמספר 25 שמעיד על המהדורה. הפסים משלבים אפקטים של תלת-ממד והצללה כדי להדגיש את טרנד העיצוב של שנות ה-90 המוקדמות. ישנם שני צבעי השקה, האחד גוון אפור כהה מתכתי, והאחר אדום בוהק - מחווה מודרנית לצבע האדום של הקבינה המקורית ב-1993.

המושבים בתא הנהג משלבים בד, עור וגימור כתום בכל דבר, החל בתפירות של חגורת הבטיחות, עבור בווילונות, בשטיחים ובמחזיקי הבטיחות, וכלה במחזירי האור מעל הדלתות.
המשאית כוללת הרחבות חדשות למערכת Volvo Dynamic Steering: היגוי דינמי עם עזר יציבות - מיועד למנוע תאונות החלקה; היגוי דינמי עם סיוע לשמירה על נתיב - מתוכנן לעזור לנהג למנוע התנגשויות ותאונות התהפכות; היגוי דינמי עם הגדרות אישיות - מאפשרת למשתמש לכוונן את התנגדות גלגל ההגה לנהיגה נוחה.
מהדורת 25 השנה של FH תיבנה לתקופה מוגבלת בשנים 2019-2018.

תגובות לכתבה
לא נמצאו תגובות לכתבה כבדות
הוספת תגובה - תגובה תתווסף לאחר אישור
דרג/י נושא זה
שלח/י תגובה
יצירת קשר
גלריות תמונות
בגליון זה לא נמצאו גלריות
גלריות וידאו
בגליון זה לא נמצאו גלריות וידיאו
חיפוש עמוד בגליון זה
aa