מגהמה 184 • ינואר • 2019
 
בטיחות וצרכנות בהייטק - פורום נוהגים הייטק
ועידת ענף הרכב ה-7 של ישראל
נועם קום, יו"ר
לקריאה
מגהמה 184 • ינואר • 2019
בטיחות וצרכנות בהייטק - פורום נוהגים הייטק
ועידת ענף הרכב ה-7 של ישראל
נועם קום, יו"ר |
לכתבה
בטיחות וצרכנות בהייטק - פורום נוהגים הייטק
ועידת ענף הרכב ה-7 של ישראל
נועם קום, יו"ר

[מגהמה 184 - יוניברסל משאיות ישראל - טופ 1]

פסגת הרכב 2018 - ועידת ענף הרכב של ישראל - התקיימה זו השנה השביעית ברציפות, במרכז הכנסים אווניו בלוד. השתתפו בה מאות מנהלים מהענף בישראל ואורחים מחו"ל. הכנס התקיים ביוזמתה ובהפקתה של חברת מידע כנסים ובהשתתפות פורום הייטק.
הנושא המרכזי היה מגמות בעולם הרכב לקראת 2025. החשמל יהיה מקור האנרגיה העיקרי להנעת כלי רכב, ויחליף את הדלק המזהם. נתח השוק של הרכב החשמלי נאמד כיום באחוז אחד בלבד מכלי הרכב בישראל. הצפי הוא שיגדל בשנים הקרובות ל-10% בערך.
העידן האוטונומי כבר כאן, אמנם בשלבים ראשוניים, עם מערכות אוטונומיות המסייעות לנהג בכל הקשור לתחום הבטיחות ולשליטה ברכב. מכוניות חשמליות ואוטונומיות מצריכות הקמה של תשתיות מתאימות. ישראל נטולת פתרונות כאלה, אבל משרד התחבורה ומשרד האנרגיה פועלים לקידום תשתיות לטעינת כלי רכב חשמליים ותשתיות כבישים למכוניות חכמות במסגרת פרויקט ערים חכמות המוקם בנתניה, באשדוד ובת"א. משרד האנרגיה פרסם לאחרונה מכרז בהיקף של 30 מיליון שקלים להקמה של כ-2,800 עמדות טעינה ציבוריות בחניונים, בשטחים ציבוריים ובמקומות עבודה.
המשק יצטרך להיערך לקראת העידן האוטונומי המלא - מכוניות ללא הגה, דוושות ונהג - שצפוי להתגשם לקראת 2030. הכנסות המדינה ממיסים על כלי רכב, שנאמדות ביותר מ-30 מיליארד שקלים בשנה, ישתנו, והדבר יאלץ את משרד האוצר לבחון גביית מיסים חלופית בענף התחבורה.
בפאנל בנושא זה, בהנחיית ליאור קינן, הכתבת לכלכלה ותחבורה של ערוץ 10, אמר ערן יעקב, מנהל רשות המיסים: שיעורי המס על כלי רכב בישראל הם מהגבוהים בעולם, אבל כדי שהמשק הישראלי יוכל להמשיך לתפקד, צריך לבדוק את האלטרנטיבות. בסופו של דבר אנחנו מטילים מס על מוצר שיוצר גודש, זיהום אוויר ותחלואה, אך לא גורם להעלאת מיסים במקומות אחרים, שבהם הנזק המשקי עלול להיות גדול יותר. אופן המיסוי על רכבים בישראל הוגדר בהתחלה על ידי האירופים כמסובך, אך היום הוא משמש מודל לחיקוי. ייתכן שכבר בעתיד הקרוב נראה בישראל מס חדש. אנחנו בוחנים דרכים אלטרנטיביות למיסוי בהתאם לרמת הנסועה. הדבר ייעשה באמצעות טכנולוגיה, אם נצליח להוכיח כמה נוסעים ולאן. יעקב אמר כי הוא מאמין שמיסוי שייגבה בהתאם לשעות הנסיעה, לנסיעות שיתופיות וכדומה, הוא חלק מהדרך לתת ביטוי נכון יותר לגובה המס. באשר למערכות בטיחות בכלי רכב, אמר יעקב: מוענקים תמריצים על מערכות שהוכחו כמועילות, כי המטרה היא לגרום לאנשים לנסוע בכלי רכב בטיחותיים יותר. כעת שמה רשות המיסים את יהבה על מערכות אקטיביות מקוריות של היצרנים, ופחות על מערכות שיש עליהן חובה מנדטורית. עדיף לתמרץ מערכות שמסייעות להתמודד עם בלימה פתאומית וסטייה מנתיב.

בחירת מכונית השנה 2019
כמיטב המסורת התקיימה בפסגת הרכב השנתית תחרות לבחירת רכב השנה על ידי אתר iCar בפעם החמישית. בבחירת רכב השנה השתתפו עיתונאי רכב ומקצועני תחבורה בנפרד. ההכרזה על הזוכות נערכה בטקס שהתקיים בסיום ועידת הרכב, בהנחיית אלי אילדיס. פרסים ותעודות חולקו לזוכים. מנהלי תחבורה בחרו את המכוניות המובילות בציי הרכב הנתונים לניהולם לפי ארבע קטגוריות הנפוצות בציים.
כמכונית משפחתית נבחרה יונדאי איוניק. כמכונית מנהלים נבחרה סקודה סופרב. כמכונית מיניוואן לשבעה נוסעים נבחרה מיצובישי אאוטלנדר. בקטגוריה רכב פנאי קרוסאובר SUV נבחרה קיה נירו.

בחירת רכבי השנה של עיתונאי רכב
36 עיתונאי רכב נענו לאתגר והשתתפו במשאל לבחירת "רכב השנה". כתבי הרכב השיבו על שאלון מקיף ובחרו מכוניות מצטיינות מבחינתם לשנת 2018. הוגדרו עשר קטגוריות, שמהן נבחר רכב השנה מתוך כלל המכוניות המשווקות בישראל באותה קטגוריה. "רכב השנה" נבחר מתוך רשימת הרכבים החדשים שהגיעו לישראל בשנת 2018.
המכוניות הזוכות במקומות הראשונים:
מכוניות קטנות: סיאט איביזה.
מכוניות משפחתיות: יונדאי איוניק.
מכוניות מנהלים: סקודה סופרב.
מכוניות פנאי קטנות: קיה סטוניק.
רכבי פנאי קומפקטיים: פיג'ו 3008.
מכוניות מיניוואן שבעה נוסעים: פיג'ו 5008.
מכוניות סלון ופאר: אודי A8.
מכוניות פנאי יוקרתיות: וולוו XC40.
מכוניות ספורט: קיה סטינגר.
מכונית השנה 2018: וולוו XC40.


לאחר שזכתה בתואר "רכב השנה" של אירופה, זכתה מכונית וולוו XC-40 באותו תואר גם בישראל. מדובר ברכב פנאי-שטח SUV קטן ועדכני, עם שפת עיצוב יוקרתי, רמת בטיחות מתקדמת ואבזור ברמה גבוהה.


למידע נוסף: www.autocom.co.il

תגובות לכתבה
לא נמצאו תגובות לכתבה בטיחות וצרכנות בהייטק - פורום נוהגים הייטק
הוספת תגובה - תגובה תתווסף לאחר אישור
דרג/י נושא זה
שלח/י תגובה
יצירת קשר
גלריות תמונות
בגליון זה לא נמצאו גלריות
גלריות וידאו
בגליון זה לא נמצאו גלריות וידיאו
חיפוש עמוד בגליון זה
aa