הרכבים הגדולים בעולם
הרכבים הכי גדולים הם בדרך כלל כאלה שלא תפגשו בכביש אלא בעיקר באתרי בנייה, ולא בטוח שתמצאו אותם בארץ. אתם אולי מכירים את באגר 288, הרכב היבשתי הגדול בעולם, אבל זה רק אחד מתוך רשימה של כלי רכב שגודלם יוצא דופן.
נאס"א Crawler טרנספורטר
בשנת 1965 פיתחה נאס"א שני מובילים כדי לשאת רקטות לאתרי השיגור שלהם. באותה תקופה היו ההובלות המסיביות האלו - בכלים הענקיים שאורכם 39 מטרים, רוחבם 34 מטרים וגובהם שישה מטרים - כלי הרכב היבשתיים הגדולים ביותר בעולם המונעים על ידי עצמם. המובילים, שנקראים הנס ופרנץ, משמשים כיום להובלת שאטלים במתחם נאס"א.
דודג' פאואר ווגון
המשאית הענקית דודג' פאואר ווגון (Dodge Power Wagon) היא העתק סופר גדול של דודג' פאוור ווגון קלסי משנות החמישים. גודלה פי שמונה בערך מגודלו של הדודג' המקורי. הענקית הזו שוקלת יותר מ-50 טונות.
את המשאית הזמין שייח' עשיר. בחלל הפנימי ארבעה חדרי שינה ממוזגים, סלון, חדר אמבטיה ו...מרפסת. באופן לא מפתיע, הרכב המפלצתי מחזיק בתואר המשאית הגדולה ביותר שיוצרה אי פעם.
באגר 288
עם השלמתו בשנת 1978, באגר 288, מחפר שגובהו 94 מטרים, אורכו 214 מטרים ומשקלו 41,276 טונות - גודל של מגרש כדורגל - החליף את הטרנספורטר של נאס"א כרכב היבשה הגדול בעולם. עד היום הוא מחזיק בתואר. מדובר במכונה מפלצתית שנעשה בה שימוש במכרה בגרמניה וחופרת עד 240,000 טונות פחם ביום.
קטרפילר 797B
קטרפילר 797B הוא דור שני לדגם 797. מדובר במשאית הובלה לרמה גבוהה של כרייה וליישומים של בנייה כבדה. לדגם הזה יש קיבולת עומס של 345 טונות - מהגבוהות בעולם.
בלז 75710
אורכה של בלז (BelAZ) 75710 הוא 20.6 מטרים - כמו שני אוטובוסים מפרקיים, גובהה 8.16 מטרים ורוחבה 9.87 מטרים. המשאית יוצרה בעבור חברת כרייה רוסית, שוקלת 360 טונות שהם יותר ממטוס נוסעים מלא, ויש לה קיבולת עומס של 408.233 טונות - הקיבולת הגדולה ביותר של משאיות עפר.
טרקס/בוקירוס RH400
המחפר ההידראולי המסיבי טרקס/בוקירוס RH400 (Terex/Bucyrus) הושק במקור על ידי טרקס בגרמניה בשנת 1997 - חברה שנרכשה כעבור זמן מה על ידי בוקירוס בשנת 2010, ואז על ידי קטרפילר בשנת 2011. רוחבו 8.6 מטרים, גובהו 10.175 מטרים (ראש תא הנהג) ואורכו 11 מטרים. הוא מופעל על ידי שני מנועי דיזל עם 16 צילינדרים, שוקל כ-889 טונות ובעל הספק של 45 קוב.
עמכם הסליחה