מגהמה 201 • אוגוסט • 2020
 
כבדות

דור חדש למשאיות התשתית וולוו FMX, פוורפליט תספק לחברת תובלה טכנולוגיית מעקב סולרית, תחזית אופטימית לענף הגרורים הכבדים בארצות הברית ועוד...

לקריאה
מגהמה 201 • אוגוסט • 2020
כבדות
דור חדש למשאיות התשתית וולוו FMX, פוורפליט תספק לחברת תובלה טכנולוגיית מעקב סולרית, תחזית אופטימית לענף הגרורים הכבדים בארצות הברית ועוד...
לכתבה
כבדות
[מגהמה 182 - סקניה טופ 1]

דור חדש למשאיות התשתית וולוו FMX

חטיבת המשאיות של וולוו השיקה לאחרונה את הדור החדש של דגמי FMX. אנשי הפיתוח השקיעו בחידוש מסיבי בכל הפרמטרים: תא נהג, עומסים מוגברים ותכונות בטיחות.
תא הנהג בנוי על פלטפורמה חדשה. הושם דגש בשילוב אופטימלי בין זריזות לעמידות. מלפנים חלקים קשיחים הניתנים להחלפה בקלות, מגני פנסים ופנסי LED חדשים בצורת V. בוצעו כמה שיפורים להקלה של הכניסה והיציאה ולהפחתת אפשרות ההחלקה.
לתא נוסף שטח של עד 800 ליטר, לנוחות ולאחסון. קו המתאר של הדלת הונמך ונוספו מראות אחוריות. מצלמה אופציונלית בצד הנוסע עוזרת להקטין את שדה הראייה המת. בתא לוח מחוונים מודרני וצג גדול עם ממשק ידידותי המאפשר לנהג לראות מיד מידע רלוונטי ולבחור בין ארבע תצוגות מסך, לפי מצב הנהיגה.

מערכת בקרת משיכה מסייעת לנהג להתמודד עם מצבים שעלולים להיות מסוכנים בכביש ובאתר העבודה. אפשר להשיג כוח משיכה רב יותר על ידי סיבוב ידית ונעילת הדיפרנציאל בקלות. אפשר לדעת בכל רגע אם הדיפרנציאל נעול ולקבל מידע על הסטטוס של מערכת בקרת האחיזה.
כושר העבודה של המשאית יכול להגיע עד משקל כולל של 150 טונות. עם עומס ציר קדמי מוגדל של עד 20 טונות וסרנים אחוריים של 38 טונות, וולוו FMX החדשה בנויה למשימות התובעניות ביותר. שיפור של מתלי האוויר הקדמיים מאפשר עומסי ציר קדמי של עד עשרה טונות, או 20 טונות לצמד סרנים קדמיים.
מאפייני בטיחות למניעת תאונות: בקרת שיוט אדפטיבית בכל המהירויות, בקרת שיוט בירידה, מערכת בלמים נשלטת אלקטרונית, מערכת זיהוי תמרורים, אזהרת התנגשות עם בלם חירום ובקרת יציבות אלקטרונית.

פוורפליט תספק לחברת תובלה טכנולוגיית מעקב סולרית

פוורפליט, ספקית גלובלית של פתרונות IoT אלחוטיים ופתרונות M2M למנויים, לאבטחה, לשליטה, למעקב ולניהול משאבים ניידים כגון מסחריות, משאיות משא, גרורים, מכולות וציי רכב, תצייד חלק גדול מצי הגרורים של חברת התובלה דיי אנד רוס (Day & Ross) בפתרון המעקב הסולרי שלה, LV-500, ובמצלמת המטען LV-710.
כאחת מחברות התובלה הגדולות בקנדה, Day & Ross נעשתה שחקן עיקרי בתחום התובלה והלוגיסטיקה בצפון אמריקה. היא מתמקדת בשימוש יעיל ואפקטיבי בציוד, ומתעתדת לפרוס את LV-500 של פוורפליט בצי של יותר מ-3,000 גרורים כדי למטב את ניהול נתיבי האספקה ולהבטיח חיסכון תפעולי. חלק מהגרורים יצוידו גם ב-LV-710. לדברי מאט טריטס, מנהל תחזוקה ב-Day & Ross, שני המוצרים האלה מאפשרים לחברה להשיג נראות הנוגעת לאופן השימוש בציוד, לאופן הטיפול במטענים ולאופן ההעמסה שלהם.
LV-500 מאפשר מעקב אחרי מספר נכסים וממנף את השימוש בפנלים סולריים, סופר קבלים וסוללות בעלות חיים ארוכים. LV-710 משלב מצלמה באיכות גבוהה, מעבד זיהוי תמונה, חיישן דלת וחיישני "סביבת-מטען" המאפשרים לקבל תמונה ברורה ואמיתית של מצב המטען והוכחה ויזואלית מדויקת באשר לסטטוס ההעמסה והפריקה של גרורים, ניצול הקיבולת שלהם וסיוע בחיוב מדויק יותר של הלקוח.

תחזית אופטימית לענף הגרורים הכבדים בארצות הברית

מגפת הקורונה עדיין מכה בעוצמה בארצות הברית, אבל התחזיות לפעילות של ענף הגרורים הכבדים ורודות למדי. חברת הייעוץ FTR, המסקרת את פעילות ענף הגרורים בארצות הברית, שיפרה לאחרונה את תחזיות הייצור לשנה הנוכחית. החדשות החיוביות מהעדכון הרבעוני של FTR הן שתחזיות הייצור של ענף הרכב הכבד כולו עלו, בכלל זה גרורים ומשאיות בינוניות וכבדות.
בחברת המחקר מציינים את הרמות הגבוהות של תנודתיות בענף וחוסר ודאות בתחזיות מתחילת המגיפה. מוערך כי לפי התחזית הנוכחית, בניית משאיות כבדות (Class 8) לשנת 2020 תגיע ל-160,000 יחידות (עלייה מ-152,000 יחידות, כלומר שיעור של 5%); ייצור הגרורים הכבדים בארצות הברית יגיע ל-189,000 יחידות (עלייה של 16%, מ-163,000); וייבנו 165,400 משאיות בינוניות (עלייה מ-162,200, כ-2%). ענף הגרורים היה תנודתי מאוד במחצית הראשונה של השנה. ההזמנות בחודש אפריל ירדו מאוד.

מחלק מהדיווחים של היצרנים עולה שההזמנות כל כך טובות, עד שחלק מהספקים אינם יכולים לעמוד בביקוש. תחילה נאלצו יצרני הרכב לעצור חלק מהייצור עקב בעיות בשרשרת האספקה. בפועל, מרביתם למדו לנהל את שרשרת האספקה והיו רק פעמים מעטות שחסרו להם חלקים לבניית גרורים.
לשנת 2021 הצפי הוא להתחיל עם כמעט 48,000 יחידות ברבעון הראשון, לפני שמגיעים ל-50,000 יחידות ברבעון השני.

פיקוח על יעילות הדלק ותקינות של משאיות ואוטובוסים

חברת טאטא מוטורס (Tata Motors) ההודית הציגה מערכת דיאגנוסטיקה למשאיות ולאוטובוסים, עם הטבעת סים, לניהול צי המשאיות והאוטובוסים שלה. בחברה אומרים כי מדובר באוטובוסים ובמשאיות משנת 2012 המצוידים בטלמטיקה, אשר יהיו מסוגלים לעבד את הנתונים ולספק למנהלי הצי יכולת ניהול של המידע על תצרוכת דלק, תקינות המשאיות והאוטובוסים, התנהגות בזמן נהיגה, מסלול נסיעה ואובדן דלק. מנהל צי יעודכן גם לגבי תאריך התפוגה של מסמכי הרכבים. המערכת תהיה זמינה גם בסמארטפונים.

סקניה תספק 75 משאיות חשמליות

לחטיבת המשאיות של סקניה יש שותפות ארוכה עם סיטונאית המזון הנורווגית אסקו (ASKO). שתי החברות בוחנות יחדיו טכנולוגיות חדשות, וכיום מדובר בהפעלה מסחרית של משאיות חשמליות. במסגרת הסכם שנחתם לאחרונה, סקניה תספק לאסקו בשלוש השנים הקרובות 75 משאיות חשמליות המופעלות באמצעות סוללות ליתיום-יון.
שיתוף הפעולה בין שתי החברות החל מוקדם יותר השנה בנושא הנעה אלטרנטיבית. אסקו החלה להפעיל ארבע משאיות חשמליות של סקניה המונעות באמצעות תאי דלק. בחודש פברואר הוסיפה אסקו לצי המשאיות שלה שתי משאיות חלוקה חשמליות מתוצרת סקניה. לאחרונה הצהירה אסקו על הסכם מסגרת לשנים 2022-2020, שבמסגרתו היא מזמינה 75 משאיות חשמליות. מטרתה להחזיק בצי משאיות ללא פליטת מזהמים עד שנת 2026.

סקניה הציגה לאחרונה את יעדיה, שנכללים בהם לא רק הפחתה ניכרת של פליטת פחמן בחברה עצמה אלא הפחתת פליטה בקרב לקוחותיה. בסקניה טוענים שההסכם עם אסקו הוא דוגמה לאופן שבו החברה עובדת עם לקוחות על מעבר לפתרונות תובלה נקייה ובת-קיימא.
בשנים הקרובות צפוי שיפור בטכנולוגיית הסוללות החשמליות. היעד הוא להגיע לטווח נסיעה מוגדל בלי להוסיף למשקל הסוללה.

חיסכון בדלק במשאיות מאן החדשות

מאן חשפה דור משאיות חדש. מלבד התמקדות בנהג, מהנדסי הפיתוח של מאן שמו דגש בתצרוכת דלק יעילה. לשם כך שופרה מאוד האווירודינמיקה של הרכב ונעשה שימוש במערכת MAN EfficientCruise.
מבחינת מערכת העברת הכוח מדובר בדור המנועים החדש Euro-6d, חסכוני במיוחד, ובהנעת הצירים ההיפואידים, המותאמת ליעילות מרבית, עם סרן ארוך במיוחד של 2.31. תיבת ההילוכים MAN TipMatic משלימה את המנוע עם טעינת טורבו חד-שלבית, מחזור גזי פליטה ויעילות תרמודינמית מרבית. כל אלה מתבטאים בחיסכון בתצרוכת הדלק. בבדיקה עצמאית חיצונית שערך מכון התקנים הגרמני TÜV Süd הוכח שדור המשאיות החדש של מאן הוא חסכוני בתצרוכת דלק בשיעור של עד 8.2% בהשוואה לדור המשאיות הקודם.

אחרי נסיעת מבחן במסלול שאורכו 684 ק"מ, התוצאה הייתה ברורה. תצרוכת הדלק של TGX 18.470 (תקינת יורו d6) הייתה נמוכה בשיעור של 8.2% לעומת תצרוכת הדלק של TGX 18.460 - גירסה קודמת (עם מנוע Euro-6c). כדי להשוות במדויק את ביצועי הרכב, רכבי המבחן החליפו את הנתמך ואת הנהג באמצע מסלול הנסיעה.

תגובות לכתבה
לא נמצאו תגובות לכתבה כבדות
הוספת תגובה - תגובה תתווסף לאחר אישור
דרג/י נושא זה
שלח/י תגובה
יצירת קשר
גלריות תמונות
גלריות וידאו
בגליון זה לא נמצאו גלריות וידיאו
חיפוש עמוד בגליון זה
aa