מגהמה 183 • דצמבר • 2018
 
בטיחות וצרכנות בהייטק - פורום נוהגים הייטק
ועידת ישראל לבטיחות בדרכים
נועם קום, יו"ר
לקריאה
מגהמה 183 • דצמבר • 2018
בטיחות וצרכנות בהייטק - פורום נוהגים הייטק
ועידת ישראל לבטיחות בדרכים
נועם קום, יו"ר |
לכתבה
בטיחות וצרכנות בהייטק - פורום נוהגים הייטק
ועידת ישראל לבטיחות בדרכים
נועם קום, יו"ר

[מגהמה 183 - כל הניוזלטר - טופ 1]

ועידת ישראל לבטיחות בדרכים התקיימה מטעם הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (רלב"ד) ועיתון "The Marker" בשבוע שהוקדש לבטיחות בדרכים.
עו"ד רחל טבת ויזל, מנכ"לית הרשות, פתחה את הכנס ואמרה בין השאר: בישראל אין עניין רב בבטיחות בדרכים. מדי יום יש נפגעים והרוגים. עם זאת השנה, עד חודש נובמבר, נהרגו 58 בני אדם פחות משנה שעברה. מדובר בירידה של 18%. מספר התאונות הקטלניות ירד ב-46 לעומת אשתקד. כמו כן ניכרת ירידה במעורבות בתאונות אצל מבוגרים שגילם 65 שנים ובמגזר הערבי. מנגד, עלה ל-17 מספר ההרוגים בתאונות שמעורבים בהן רוכבי אופניים חשמליים. מדובר בעלייה של 142%. צריך טיפול סדור וממוקד בקבוצות הסיכון, וכן טיפול בסיבות לגרימת תאונות, בהן היסח הדעת ושימוש בטלפון בזמן נהיגה - דבר שמגדיל את הסיכון לתאונה פי עשרה - ונהיגה בהשפעה של אלכוהול וסמים. עם כל הפעילות שלנו, הנתונים לא מעודדים. בתחום העירוני ניכרת עלייה במספר ההרוגים, ולפיכך חייבים להשקיע יותר בקרב הולכי רגל ורוכבי אופניים. חובה לשפר את התשתיות, בעיקר לרוכבי אופניים, ולהגביר את האכיפה ואת החינוך. צריך לתקצב את תחום הבטיחות בדרכים בהתאם לעלויות הכלכליות של נפגעי תאונות הדרכים והרוגי התאונות. טבל ויזל סיכמה את דבריה באומרה כי היא מאמינה שאפשר להפחית את תאונות הדרכים.

מדברי שרת המשפטים, ח"כ איילת שקד: משרד המשפטים מייחס לתאונות דרכים חשיבות רבה. מערכת המשפט בתחום התעבורה עמוסה. יש כיום 80 שופטים שמטפלים ב-80 אלף תיקי תעבורה. מגייסים פרקליטים נוספים כדי לסייע. מספר התיקים שנפתחים מדי שנה נמצא בעלייה. ב-2018 נפתחו כ-145 אלף תיקים. בהתייחסה למצלמות המהירות ציינה שקד, כי השימוש במצלמות הושהה לפרק זמן מסוים כדי לבחון את אמינותן, אך הן חזרו לפעול וכמות התיקים גודלת. סוגיית האמינות של המצלמות טרם נפתרה, ועשויה להגיע לבית משפט עליון. משרד המשפטים מגבה את משטרת ישראל וגם מכין קריטריונים לשימוש נכון במצלמות ולתפעולן.
קרן טרנר איל, מנכ"לית משרד התחבורה: צריך להתמקד בבעיות האמיתיות הנוגעות לתאונות דרכים. המשרד השקיע רבות בתשתיות בשנים האחרונות. לגבי כביש 90 וכביש 6, אלו הכבישים הארוכים במדינה, אך אי אפשר להתמקד רק בהם. בעניין גדר הפרדה קשיחה, היא איננה פתרון מושלם ומסכנת את הנוהגים בעת עקיפה. על כן לא בכל מקום נחוץ לבנות אותה. מבחינת משרד התחבורה, הבעיות העיקריות הן לקיחת סיכונים על ידי הנוהגים. אם לא נהיה ממושמעים וניקח אחריות על התנהגותנו בכביש, התוצאות יפגעו בנו. על ההורים לקבל אחריות בכל הקשור לילדים שלהם, אם כרוכבי אופניים, אם כהולכי רגל ואם כנוסעים במכונית. אין לאפשר לילד לרכוב על אופניים חשמליים אם גילו מתחת לגיר המותר בחוק.
יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל אמר בין השאר, כי נושא הקטל בדרכים קרוב לליבו והוא גורם מרכזי בפעילותו. הוא השווה מצב מציאותי של 17 הרוגים בתאונות בכביש למצב של 17 הרוגים ברצועת עזה. לגבי תאונות דרכים, הממשלה לא עושה די. בחודש שבו נהרגים 40 בני אדם, חייבת לקום ועדת שרים, בראשות ראש ממשלה, בנושא בטיחות בדרכים. בפעילות של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ואגף התנועה ניכר שינוי בגישה, ויש התמקדות בשמירה על חיי אדם. כבל אמר כי הוא מברך על כך. לגבי אופניים חשמליים, כנסת ישראל היא הגוף המחוקק. בעיית האופניים נדונה בוועדת הכלכלה. קיימים 250 אלף אופניים חשמליים, ומחצית מהם פועלים בניגוד לתקנים ולתקנות. מדובר בכלי ידידותי שרוצים לעודד את השימוש בו, לכן אין להוציא אותם אל מחוץ לחוק, אולם חייבים לייצר לרוכבים תנאים נאותים כגון מסלולי אופניים כדי להגביר את בטיחותם ולהפחית את הסיכון בכבישים.


למידע נוסף: www.autocom.co.il

תגובות לכתבה
לא נמצאו תגובות לכתבה בטיחות וצרכנות בהייטק - פורום נוהגים הייטק
הוספת תגובה - תגובה תתווסף לאחר אישור
דרג/י נושא זה
שלח/י תגובה
יצירת קשר
גלריות תמונות
גלריות וידאו
בגליון זה לא נמצאו גלריות וידיאו
חיפוש עמוד בגליון זה
aa