מגהמה 183 • דצמבר • 2018
 
בולדוזר

כלים הנדסיים וולוו לעבודות עירוניות
מנוע חדש ל-944K ההיברידי של ג'ון דיר
קומטסו רכשה צי של אלף רחפנים מסין
ועוד...

לקריאה
מגהמה 183 • דצמבר • 2018
בולדוזר
כלים הנדסיים וולוו לעבודות עירוניות מנוע חדש ל-944K ההיברידי של ג'ון דיר קומטסו רכשה צי של אלף רחפנים מסין ועוד...
לכתבה
בולדוזר

[מגהמה 183 - פולקסווגן - טופ 1]

כלים הנדסיים וולוו לעבודות עירוניות

וולוו ציוד מכני הנדסי מפתחת ומייצרת כיום כלים הנדסיים ייעודיים לקבלנים המבצעים עבודות עירוניות. מדובר בכלים להנחת צינורות, כלים להריסה בגבהים, מיני מחפרים לעבודות עפר וגינון ומחפרים זחליים קלים.

למחפרים הזחליים הקלים, דגם ECR145E במשקל תפעולי של 17-14.5 טון ודגם ECR235E במשקל תפעולי של 28-24 טון, רדיוס צידוד קצר. הם מיועדים לעבודה באזורים צפופים.

מנוע חדש ל-944K ההיברידי של ג'ון דיר

מנוע חדש בתקן Tier 4 Final הוא הראשון מבין כמה שדרוגים שהוסיפה ג'ון דיר למעמיס האופני ההיברידי שלה, 944K. למנוע Deer PSS בנפח 13.5 ליטרים החדש של המכונה הספק שיא של 536 כוחות סוס, בדומה למנוע Tier 4 Interval שהוא מחליף. המעמיס מוּנע על ידי המנוע לצד גנרטורים ומנועי סיוע בזרם חילופין (AC). במערכת הנעה היברידית זו, המנוע מסובב שני גנרטורים, והאנרגיה המכנית מומרת לאנרגיה חשמלית. מנועים משני צדי הגלגלים ממירים את האנרגיה החשמלית בחזרה לאנרגיה מכנית כדי להזיז את הגלגלים. בזכות המנוע החדש, נמסר מג'ון דיר, יש למעמיס תצרוכת דלק נמוכה ב-14-9 אחוזים מזו של הדגם היוצא.

ג'ון דיר השתמשה בריענון המנוע בתור הזדמנות להוסיף מספר עדכונים ל-944K:
* ביצועים משופרים לבקרת המדרון: מאפיין סטנדרטי שמאפשר למפעיל לכוונן את האגרסיביות של המכונה בזמן האטה עם שלוש הגדרות. מג'ון דיר נמסר כי בקרת המדרון של 944K מביאה לשיפור של 33% בביצועי ההאטה ובתוחלת החיים של הבלם.
* מושב מפעיל מחומם ומאוורר.
* רמות רעש נמוכות יותר בתוך תא המפעיל.
* תוספת של קוטבי התנעה מרחוק - מאפשרים התנעת מצבר מהירה יותר ויכולים לשמש עם מטען ייעודי למזג אוויר קר. הקטבים מבודדים.
* אפשרות להוסיף דלת להברגה למאוורר המנוע כדי להפחית את הסיכוי שתיפתח בזמן פעילות.
* מתג כיבוי מנוע ומתגי ניתוק 24 וולט לגישה קלה.
* מיקום אחר של פלאג-אין של חימום בלוק המנוע תורם לגישה פשוטה יותר באקלים קר.
עד 31 ביולי 2019 ג'ון דיר מספקת אחריות של 96 חודשים/20 אלף שעות עבודה (הראשון מהשניים) על דגמי 944K החדשים, כולל כיסוי על מנועים, גנרטורים, ממירי כוח ובלמי האטה.

קומטסו רכשה צי של אלף רחפנים מסין

קומטסו נעשית חברת שירותים גדולה בארצה. בשנת 2015 השיקה את Smart Construction (בנייה חכמה), שירות ציוד אוטומטי מלווה ברחפן, אשר נועד להקל את העומס ביפן עקב מחסור חמור בעובדים מנוסים. הבנייה החכמה משלבת את טכנולוגיית בקרת המכונות החכמה (iMC) של קומטסו עם משובים מאתרי עבודה שסופקו על ידי רחפנים וסורקי לייזר תלת ממדיים, כדי להפוך את עבודת טרום היסודות לאוטומטית במלואה.
כעת השיקה קומטסו שירות חדש ללקוחות היפניים המעוניינים רק ביכולות מיפוי, מדידות ו-GIS (מערכת מידע גאוגרפית) של רחפן הבנייה החכמה. השירות נקרא EverydayDrone (רחפן יומיומי). באמצעות רחפני Skycatch Explore1 מיוצרים נתוני סקירה תלת-ממדיים של אתר עבודה בתוך 30 דקות, מה שפעם ארך לצוותי סקירה יום שלם, כך מוסרים בקומטסו.

הרחפנים סוקרים אתרי עבודה על ידי תפיסת נתונים בתצלומי אוויר לפני הנחיתה והעברתם לתחנת הבסיס, Edge1 RTK. בסיס Edge1 הוא מחשב עוצמתי שמעבד את התמונות שתפסו הרחפנים לתוך דגמי תלת-ממד מדויקים.
רחפן Explore1 ותחנת הבסיס Edge1 עובדים בשילוב, כך שלא צריך להתקין נקודות בקרת קרקע (Ground Control Points) כדי שהרחפן ימצא את דרכו מסביב לאזור המדידה. יתרון נוסף הוא שתחנות הבסיס אינן תלויות בחיבור אינטרנט אלחוטי ומבצעות את העבודה בכל מיקום. EverydayDrone הוא שירות נפרד משירות הבנייה החכמה, אך מאפשר ללקוחות להזמין מדידות שבועיות ואף יומיות, ולהשוות נתונים חדשים עם ישנים.

מעמיסים אופניים וולוו

וולוו צמ"ה הרחיבה את שדרוגי H-Series 2.0, אשר הוצגו לראשונה במעמיסים האופניים הגדולים יותר, L150H עד L260H, וכעת זמינים גם למעמיסים L60H, L70H ו-L90H. היתרון העיקרי של מעמיסים בינוניים אלה עם השדרוגים הוא חיסכון של 25% בתצרוכת הדלק יחסית לדגמים הקודמים.

מאפיינים שמאפשרים להפחית את תצרוכת הדלק:
* ממיר מומנט ננעל: זמין בדגמים L70H ו-L90H. מוריד את הסל"ד ומאיץ את המהירות, ובכך יוצר זמני סיבוב מהירים יותר.
* בקרה חכמה: הפונקציה מבטיחה מומנט תקין בכל המצבים, משפרת את הרמוניית המנוע עם המערכת ההידראולית ועוזרת לקצר את זמני הסיבובים ולחסוך בדלק.
* בקרה חלקה: הפונקציה מסייעת למפעילים לשמור על היציבות של מיקום המצערת על קרקע לא ישרה, ובכך לשמור על מהירות המנוע ולייצר נסיעה חלקה עם חיסכון בדלק.
* בקרה של משיכת הגלגל: הפונקציה מפחיתה את סבסוב החישוק והחלקתו, וכתוצאה תורמת לחיסכון בתצרוכת הדלק, מפחיתה את שחיקת הצמיג ומשפרת את הפרודוקטיביות תוך הפחתה של עלויות הבעלות הכלליות.
לזרוע המעמיס של המכונות עיצוב חדש להגדלת כושר הנשיאה שלהן. גדל גם מקרר השמן ההידראולי ב-50%. שדרוג זה משפר את יכולת הקירור ומפחית את טמפרטורת השמן ההידראולי. למעמיסים הבינוניים בקרים הידראוליים חשמליים-אוטומטיים עם רגישות מתכווננת. הבקרים מאפשרים למפעילים להחליף במהירות בין מצב לינארי למנוף יחיד. העומס המרבי על היעה שופר ב-1.7% ב-L60H, ב-1.6% ב-L70H וב-3.4% ב-L90H.

מאפיינים משופרים למחפר יונדאי R35Z-9A

יונדאי שידרגה את המחפר הקומפקטי שלה, R35Z-9A, בעל כושר הרמה של 3.5 טון וסיבוב זנב אפס. למחפר נוספו תשעה מאפיינים חדשים המבוססים על משובים מסוחרי צמ"ה ולקוחות, בכללם שיפורים ליעה וללהב הבולדוזר ולאביזרים המתחלפים. יש אופציה ללהב בולדוזר ארבעה-כיווני.

מאפיינים סטנדרטיים חדשים: סגירה המתאימה לאביזרים/מצמדים מתוצרת Werk-Brau, שסתום הסטה להחלפה מהירה בין אביזרים, ידיות בקרה פרופורציונליות עם צינורות דו-כיווניים, מצמד בעל נעילה כפולה וצינורות O/C, עיצוב יעה משופר עם בורג עין ועיצוב שיניים דו-חלקי להחלפה מהירה, פרופיל מעוקל יותר ללהב הבולדוזר לטובת יכולות משופרות של יישור וחיתוך, שיני להב ניתנות להחלפה במהירות, פתיחה רחבה יותר לתא המנוע ותאורת עבודה לד במרכז המנוף.
המחפר נותר עם מנוע יאנמר המייצר הספק מרבי של 23.7 כוחות סוס. מאפיינים עיקריים אחרים שנותרו כפי שהיו: תא מפעיל בעל מיזוג אוויר, מושב מתלה ודוושות שיוט מתקפלות, ויכולות סיבוב של המנוף: 75 מעלות שמאלה ו-50 מעלות ימינה.
למחפר יכולת חפירה לעומק של 3.1 מטרים. כוח השבירה של היעה הוא 954 קג"מ, וקיבולת יעה החפירה הסטנדרטית היא 0.1 מטר מעוקב. המחפר מגיע עם אחריות לשלוש שנים/3,000 שעות עבודה או חמש שנים/10,000 שעות עבודה.

תגובות לכתבה
לא נמצאו תגובות לכתבה בולדוזר
הוספת תגובה - תגובה תתווסף לאחר אישור
דרג/י נושא זה
שלח/י תגובה
יצירת קשר
גלריות תמונות
גלריות וידאו
בגליון זה לא נמצאו גלריות וידיאו
חיפוש עמוד בגליון זה
aa