מגהמה 204 • ינואר • 2021
 
חדשות אוטובוסים ותחבורה ציבורית

מערכת מתריעה על סכנות בשטח המת, 
רכבת מחיפה לתל אביב ב-28 דקות, 
אלסטום תשקיע בסיילוס ועוד...

לקריאה
מגהמה 204 • ינואר • 2021
חדשות אוטובוסים ותחבורה ציבורית
מערכת מתריעה על סכנות בשטח המת, רכבת מחיפה לתל אביב ב-28 דקות, אלסטום תשקיע בסיילוס ועוד...
לכתבה
חדשות אוטובוסים ותחבורה ציבורית
[מגה פרו - 800]

מערכת מתריעה על סכנות בשטח המת

משרד התחבורה החל בניסוי לבחינת מערכת בטיחות המתריעה בפני נהג האוטובוס על מצבים מסוכנים המתרחשים ב"שטח המת" בצדי האוטובוס. המערכת מתריעה לנהג באמצעים ויזואליים וקוליים על סכנה הנשקפת לרוכבים אופניים הנמצאים מצידו הימני של האוטובוס.
לצורך הפיילוט הותקנו מערכות התרעה בארבעה אוטובוסים של החברות אגד וקווים. בסיומו של הפיילוט יתבקשו נהגי האוטובוסים לחוות את דעתם על המערכת ועל יעילותה ככלי עזר למניעת תאונות ומצבים מסוכנים. בין השאר ייבחנו נוחות השימוש והתפעול, שילוב המערכת עם שאר מערכות האוטובוס והמיקום האפקטיבי ביותר של המערכת בסביבת הנהג.
המערכת נמצאת בהליך בחינה לעמידה ברגולציה האירופית. בניסוי זה מקדימה ישראל את הרגולציה באירופה, שלפיה כל כלי רכב מסחרי חדש יחויב בהתקנת מערכת התרעה ל"שטח מת" מחודש יולי 2022, וכלי רכב מסחריים קיימים יחויבו מיולי 2024.

רכבת מחיפה לתל אביב ב-28 דקות

הוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל) אישרה בסוף דצמבר 2020 את תוכנית משרד התחבורה והבטיחות בדרכים להכפלת מסילות החוף. זהו צעד ראשון בדרך להכפלת רשת רכבות הנוסעים והמטענים בכל הארץ.
אחד הצירים העמוסים והמבוקשים ביותר של רכבת ישראל הוא מסילת החוף, עורק תחבורה לאומי מרכזי המחבר את גוש דן עם חיפה וצפון הארץ, ומקצר את זמני הנסיעה בין המרכז לפריפריה. כיום התוואי כולל שתי מסילות ומהווה "צוואר בקבוק" המונע את המשך פיתוחה של רשת המסילות הארצית.
כדי לאפשר תדירות של רכבות בכל כמה דקות בין חיפה לתל אביב יש להכפיל את מסילת החוף ולהוסיף שתי מסילות מהירות בקטע שבין תחנת "מרכזית המפרץ" בחיפה לבין החיבור למסילת השרון החדשה באזור כפר שמריהו. התוכנית תאפשר קיצור ניכר של זמן הנסיעה מצפון הארץ למרכזה, ללא עצירות ביניים וללא החלפת רכבות.

בתוכנית נכללים שדרוג המסילות הקיימות כדי שיאפשרו נסיעה במהירות של 160 קמ"ש, הוספת שתי מסילות חדשות המתוכננות למהירות של 250 קמ"ש והוספת שתי מסילות פרבריות בין נתניה לשפיים.
עם השלמת העבודות יתקצר זמן הנסיעה מחיפה לתל אביב מ-50 דקות ל-28 דקות, ותגדל תדירות הנסיעות עד 14 רכבות בשעת השיא - רכבת כל 4.5 דקות. מספר התחנות בין חיפה לתל אביב יגדל ל-11, והנסועה בתוואי זה צפויה לגדול ל-30,000 נוסעים בשעת שיא בשני הכיוונים.

אלסטום תשקיע בסיילוס

אלסטום חתמה על עסקה להשקעה של שבעה מיליון דולר ארצות הברית בסיילוס (Cylus), חברה ישראלית המתמחה באבטחת סייבר, ובכך תרכוש אחזקת מיעוט בחברה. ההשקעה תקנה לאלסטום מושב אחד בדירקטוריון של סיילוס. העסקה כוללת גם הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי לבניית שותפות מסחרית, שתאפשר לחברות לאחד את החוזקות שלהן ולספק פתרונות אבטחת סייבר מהטובים מסוגם לשוק הרכבות.
סיילוס מתמחה בפתרונות אבטחת סייבר לרכבות. היא פיתחה חבילת פתרונות ושירותים הנקראת CylusOne להגנה על נכסי רכבות מפני איומי סייבר.
שתי החברות ישלבו טכנולוגיה לאבטחת סייבר בתהליכים, ברכיבים ובפתרונות לרכבות. הטכנולוגיה תוטמע לראשונה במערכת הרכבת הקלה של תל אביב, המתוכננת להסיע 200,000 נוסעים ביום. אלסטום תספק את מערכות האיתות ומערכות השליטה והבקרה לקו האדום.
בהסכם הנוכחי החברות חוברות יחד כדי להבטיח שענף הרכבות יהיה ערוך להתמודד עם אתגרי אבטחת סייבר בכל העולם.

נפרצה המנהרה הראשונה בכביש 60

משרד התחבורה והבטיחות בדרכים ועיריית ירושלים, באמצעות חברת מוריה, מאיצים את העבודות בפרויקט הרחבת כביש המנהרות (כביש 60). לאחרונה נפרצה המנהרה החדשה הצפונית שאורכה כ-300 מטרים.

פרויקט כביש המנהרות הוא שער הכניסה הדרומי של ירושלים, והוא אחד הפרויקטים הגדולים בתחום התחבורה המבוצעים בשנים האחרונות בירושלים והסביבה. במסגרתו יוקם נתיב תחבורה ציבורית מתחלף: בשעות הבוקר יהיה פתוח לנסיעה מכיוון גוש עציון לירושלים, ובשעות אחר הצהריים ישתנה לכיוון הנגדי. כן יוקם גשר חדש מעל נחל גילה בגובה של 60 מטרים.
העבודות בפרויקט החלו לפני כשנה וצפויות להסתיים בשנת 2025. ההשקעה הכספית היא כמיליארד שקלים.

ישראכרט השיקה את אפליקציית ANYWAY

ישראכרט השיקה את אפליקציית ANYWAY שפועלת מ-15 בדצמבר ומאפשרת תשלום על נסיעות בתחבורה הציבורית. התשלום מתבצע בסוף החודש, על פי הנסיעות שבוצעו. האפליקציה זמינה להורדה בחנות האפליקציות של IOS ואנדרואיד, ותשמש בשלב הראשון לתשלום באוטובוסים ובמטרונית. הכוונה לשלבה בהמשך ברכבת ובאמצעי תחבורה ציבורית נוספים.

רכבת ישראל חנכה מרכז סימולטורים

רכבת ישראל חנכה לאחרונה את מרכז הסימולטורים החדש באופקים, שישדרג את מערכי ההכשרה ושמירת הכשירות של כ-700 נהגי הרכבת, הנוסעים והמטענים ברכבת ישראל.
את מרכז הסימולטורים יפעיל וינהל אגף הדרכה ברכבת ישראל. הוא נבנה בשיתוף פעולה עם חברת אלביט על שטח של 1,500 מ"ר, וכולל סימולטור מסוג FMS - Full mission המדמה נהיגה מלאה בקטר יורו 3200 ובקטר יורו 4000 המונעים בדיזל. בשנה הבאה יצטרף סימולטור מדגם FMS אשר ידמה נהיגה בקטר החשמלי מדגם TRAXX המופעל כיום בקו לירושלים.

צילום: cloudview

הסימולטור נועד להכשרה של נהגים חדשים, להדרכה לנהיגה נכונה וחסכונית, לשימור הכשירות של נהגים ותיקים ולתרגול של התמודדות עם מצבי חירום ותפעול תקלות. במסגרת פיתוחו מודלו קווי מסילה מרכזיים בארץ ונבנו תאי נהיגה ריאליסטים המדמים את פעילות המערכות בקטר האמיתי. עמדת מפעיל מתקדמת מאפשרת לתכנן תרחישים מורכבים, ומספקת למדריכי הרכבת יכולות תחקור תוך שמירת תוצאות האימון ובניית תוכנית הכשרה לכל נהג ברכבת ישראל. תאי הניהוג בסימולטורים הם דגם מדויק של הקטר. הסימולטור כולל הדמיה של הנוף והדרך בחלונות ובמראות הצד. מערכת קול מדמה במדויק את רעשי המנוע הנשמעים בקטר ומחוצה לו, ופלטפורמת התנועה מדמה באופן מלא את תנועת הקטר.

בלגיה: מכרז ל-430 אוטובוסים היברידיים

המחוז הוולוני (דובר הצרפתית) של בלגיה פרסם לאחרונה מכרז ל-430 אוטובוסים היברידיים שאורכם 12 מטרים עם אפשרות להגדלת מספרם בארבע השנים הקרובות. מדובר במכרז האוטובוסים ההיברידיים הגדול ביותר במחוז הוולוני, ופרסמה אותו מפעילת התחבורה הציבורית בוואלוניה. העלות הכוללת המתוכננת של הצי החדש בארבע השנים הבאות היא מעל 150 מיליון אירו.

חלק מהאוטובוסים יאובזרו באופן מתאים להסעה עירונית, עם שלוש דלתות לכניסה וליציאה יעילות. חלקם האחר יותאם להסעות פרבריות, ויהיו בהם שתי כניסות, יותר מושבים ואבזור המותאם לתנועה פרברית.
יצרנית האוטובוסים סולאריס היא אחת משתי החברות שהגיעו לגמר. החברה הציעה את האוטובוס ההיברידי אורבינו 12, עם הנעה היברידית-דיזל-חשמלית וסדרתית. יותר מ-200 אוטובוסים היברידיים מאותו סוג כבר נמצאים בשימוש בצי של החברה שפסרמה את המכרז.

סולאריס מספקת לחברה גרמנית 90 אוטובוסים

סולאריס השלימה אספקה של 90 אוטובוסים חשמליים מדגם אורבינו 12 לברלינר ורקרסבטריבה. מדובר באחד החוזים הגדולים ביותר לאספקת אוטובוסים המופעלים על חשמל באירופה. בברלין יש כעת בסך הכול 123 אוטובוסים חשמליים של סולאריס, והיא מחזיקה נתח שוק של כמעט 25% באוטובוסים חשמליים באירופה.

לרכבים סוללות בנפח כולל של 300 קוט"ש, ובכל אוטובוס יכולים לנסוע עד 65 נוסעים. הם מצוידים בין השאר במיזוג אוויר עם משאבת חום, במצלמות טלוויזיה במעגל סגור וביציאות USB העומדות לרשות הנוסעים.

תגובות לכתבה
לא נמצאו תגובות לכתבה חדשות אוטובוסים ותחבורה ציבורית
הוספת תגובה - תגובה תתווסף לאחר אישור
דרג/י נושא זה
שלח/י תגובה
יצירת קשר
גלריות תמונות
בגליון זה לא נמצאו גלריות
גלריות וידאו
בגליון זה לא נמצאו גלריות וידיאו
חיפוש עמוד בגליון זה
aa