מרצדס S קלאס החדשה בישראל
כלמוביל מרצדס משיקה בישראל את הדור החדש של מרצדס S קלאס. ברכב הוטמע מערך מחשוב מקיף, גדול ב-50% מזה של הדגם הקודם.
לראשונה במרצדס המכונית זמינה עם טכנולוגיית Digital Light, שנעזרת בפנסי LED עוצמתיים וב-1.3 מיליון מיקרו-מראות ברזולוציה של 1.3 מיליון פיקסלים. התאורה החכמה יכולה ליצור שוליים וירטואליים מוארים בצדי הדרך בתנאי ראות לקויה ולהאיר הולכי רגל בעת סכנה. מערכות בטיחות נוספות הן בלימה אוטונומית והיגוי אקטיבי, כולל מעבר נתיב אוטונומי, וכן סיוע אקטיבי לתמרון בחירום. במקרה של חוסר תגובה מהנהג, המכונית תבלום בהדרגה, תוך כדי הידוק חגורת הנהג והפעלה של קריאת מצוקה ואורות חירום.
בצד הבטיחות הפסיבית: כריות אוויר גם ליושבים מאחור וכרית אוויר מרכזית מלפנים למניעת התנגשות של ראשי הנוסעים.
היצע המנועים כולל גרסאות S500 4Matic ו-S350d. גרסת S500 מספקת 435 כוחות סוס לארבעת הגלגלים, עם מומנט של 520 ניוטון-מטר בטווח שבין 1,800 ל-5,800 סל"ד. ההאצה למאה קמ"ש נמשכת 4.9 שניות והמהירות המרבית היא 250 קמ"ש. תצרוכת הדלק המשולבת היא 8.4 ליטר ל-100 ק"מ (נתוני יצרן). לגרסת S350d מנוע דיזל שמספק 286 כוחות סוס ומומנט של 600 ניוטון-מטר מ-1,200 עד 3,200 סל"ד. ההאצה למאה קמ"ש נמשכת 6.4 שניות והמהירות המרבית היא 250 קמ"ש. תצרוכת הדלק המשולבת (יצרן) היא 6.7 ליטר ל-100 ק"מ.
אודי A3 בגרסת סדאן ובגרסאות ספורטיביות
צ'מפיון מוטורס, יבואנית אודי בישראל, משיקה את הדור השני של המשפחתית הקומפקטית Audi A3 בתצורת Sedan ומשיקה את הגרסה הספורטיבית של הדגם, Audi S3 במרכבים Sedan ו-Sportback.
ל-A3 מנוע 1.5 ליטרים עם הספק של 150 כוחות סוס ב-6,000-5,000 סל"ד ומומנט שיא של 25.51 קג"מ מ-1,500 סל"ד, המאפשרים מהירות שיא של 232 קמ"ש ותאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-8.4 שניות. טכנולוגיית Mild Hybrid מיועדת לשיפור של תצרוכת הדלק ופליטת המזהמים.
לדגמי S3 מנוע 2.0 ליטרים עם הספק של 310 כוחות סוס ב-6,500-5,450 סל"ד ומומנט שיא של 40.8 קג"מ ב-5,450-2,000 סל"ד, המאפשרים מהירות שיא של 250 קמ"ש ותאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-4.8 שניות.
בשתי הגרסאות תיבת הילוכים S-tronic מתקדמת בת שבע מהירויות.
מערכות בטיחות בשתי הגרסאות: בקרה אקטיבית על סטייה מנתיב, ניטור מרחק מלפנים ובלימה אוטומטית בעת חירום, עזר לעלייה בשיפוע ושש כריות אוויר. ב-A3 בקרת שיוט עם מגביל מהירות וחיישני חנייה אחוריים, וב-S3 בקרת שיוט אדפטיבית עם מגביל מהירות, מערכת עזר לחניה, חיישני חנייה קדמיים ואחוריים עם חיווי ויזואלי ומצלמה אחורית.
בתא הנוסעים של שתי הגרסאות פקדי העברת הילוכים מגלגל ההגה, חבילת תאורה פנימית צבעונית, משענת גב מתקפלת במושב האחורי, מערכת MMI Radio plus עם מסך מגע צבעוני, לוח מחוונים דיגיטלי, מערכת Start&Stop, ממשק BT ומערכת Audi Smartphone interface.
מיני קופר קנטרימן SE בישראל
הדגם הגדול והשימושי ביותר במשפחת דגמי מיני, קנטרימן (Countryman) החדש, מגיע לשוק הפרמיום SUV בישראל עם מערכת הנעה כפולה לכל הגלגלים וחמישה מושבים.
למערכת ההנעה בקרה מדויקת המשלבת את הכוח ממנוע הבנזין בעל שלושת הצילינדרים (1.5L עם הספק מעודכן של 125 כוחות סוס) עם כוח המנוע החשמלי (הספק מעודכן של 95 כוחות סוס). ההספק המשותף הוא 220 כוחות סוס. הכוח ממנוע הבנזין עובר אל הגלגלים הקדמיים, והכוח מהמנוע החשמלי עובר אל הגלגלים האחוריים. הקנטרימן מאיץ ל-100 קמ"ש ב-6.8 שניות. לתיבת ההילוכים האוטומטית פלנטרית (Steptronic) שישה הילוכים.
טכנולוגיית eDrive העדכנית כוללת מצבר מתח גבוה ליתיום-יון בקיבולת של 10.0 קוט"ש, המעניק אפשרות לנוע במצב חשמלי למרחק של 49 ק"מ (נתוני WLTP). תצרוכת הדלק המשולבת המשוקללת היא 1.8 ליטר/100 ק"מ, ותצרוכת החשמל היא 152 ואט שעה/ק"מ.
נעשו שיפורים הנוגעים לגודל החלל, לשימושיות, לפונקציונליות ולנוחות הנסיעה. מאפייני הנהיגה שימושיים והחלל הפנימי ורסטילי. את תא המטען אפשר להגדיל מ-405 ליטרים ל-1,275 ליטרים.
ברמת האבזור נכללים חישוקי "18, ריפודי עור במבחר גוונים, מושבי Sport חשמליים ומחוממים, כניסה ללא מפתח עם פתיחת תא מטען חשמלי ללא מגע יד, חלון שמש פנורמי, בקרת אוויר מפוצלת עם פתחים לאחור, גלגל הגה ייחודי, צג מרכזי בגודל "8.8 הכולל Apple CarPlay ולוח שעונים דיגיטלי.
עם מערכות העזר לנהג נמנים מערך הבטיחות Driving Assistant, בקרת שיוט אדפטיבית, מערך עזר בחניה הכולל מערכת עזר אוטומטית לחניה, חיישני נסיעה היקפיים ומצלמת נסיעה לאחור.
מרצדס E CLASS עם מתיחת פנים
כלמוביל מרצדס משיקה בישראל את מכונית הסלון E CLASS. המכונית מוצעת בישראל בגרסת E300e היברידית נטענת. מנוע בנזין מייצר 211 כוחות סוס ו-350 ניוטון מטר בין 1,600 ל-4,000 סל"ד. למנוע החשמלי תפוקה של 122 כוחות סוס ומומנט של 440 ניוטון מטר ב-2,000 סל"ד. השילוב ביניהם מאפשר ייצור של 320 כוחות סוס ומומנט משולב של 700 ניוטון מטר. תיבת ההילוכים היא אוטומטית פלנטרית TRONIC G9 עם תשעה יחסי העברה, ההאצה ל-100 קמ"ש נמשכת 5.7 שניות והמהירות המרבית היא 250 קמ"ש. בזכות סוללה בעלת קיבולת של 13.5 קילוואט-שעה, טווח הנסיעה החשמלי מגיע ל-57 ק"מ (נתוני יצרן, תלוי בגרסה). מערכת ההנעה מזכה את המכונית בדרגת זיהום אוויר 2.
מערכות בטיחות: הכנת המכונית ונוסעיה לתאונה בלתי נמנעת, מערכת למניעת נזק לאוזניים בעת תאונה, מניעת תאונה בעת מעבר מול תנועה חוצה לתוך רחוב אנכי והתרעות על יציאה מהרכב בהתקרב מכונית או רוכב דו-גלגלי.
להגה מהפכני בעיצוב חדשני נוספה יכולת חישה שבאה לידי ביטוי בעת נהיגה עם מערכת שמירה על הנתיב. כאשר יד הנהג מחזיקה את ההגה, המערכת מעודכנת שהנהג בשליטה. עודכנו גם אמצעי השליטה במערכות של המולטימדיה והרכב הממוקמות על ההגה. מערכת התפעול MBUX מופעלת קולית.
במוו סדרה 4 קופה החדשה בישראל
במוו סדרה 4 קופה החדשה בעלת שתי הדלתות תשווק בישראל עם שלושה מנועים. כל הגרסאות במערך הדגמים מצוידות בתיבת הילוכים Steptronic בעלת שמונה הילוכים.
למנוע בנזין 420i Xdrive ארבעה צילינדרים בטור עם הספק של 184 כוחות סוס (תצרוכת דלק משולבת: 5.8-5.3 ליטר ל-100 ק"מ; פליטת CO2 משולבת: 132-122 גרם/ק"מ). חבילת M-Sport הספורטיבית מגיעה כסטנדרט, ספוילר M בצבע המרכב וחבילה מורחבת של תאורת פנים עם Welcome light carpet בכניסה לרכב. באבזור הסטנדרטי נכללים פנסי Full LED קדמיים ואחוריים, חלון שמש, כניסה והנעה ללא מפתח, מושבי Sport עם ריפודי עור, מושבים חשמליים עם זיכרונות, בקרת אוויר מפוצלת לשלושה אזורים עם שליטה נפרדת מאחור ומערכת שמע Hi-Fi עם עשרה רמקולים.
למנוע בנזין 430i Xdrive בעל שישה צילינדרים בטור הספק של 258 כוחות סוס (תצרוכת דלק משולבת: 6.1-5.7 ליטר ל-100 ק"מ; פליטת CO2 משולבת: 141-131 גרם/ק"מ).
לראשונה מציגה במוו גרסת M Performance לסדרה 4, עם מנוע בנזין M440i xDrive בעל שישה צילינדרים בטור. למנוע הספק של 374 כוחות סוס (תצרוכת דלק משולבת: 7.1-6.8 ליטר ל-100 ק"מ; פליטת CO2 משולבת: 163-155 גרם/ק"מ). גרסה זו מצוידת בטכנולוגיה Mild Hybrid ("היברידי-מתון"). מתנע-גנרטור 48 וולט חזק ומצבר נוסף מאפשרים רגנרציה ואחסון של אנרגיית בלימה רבה יותר. אנרגיה זו משמשת הן לאספקה למערכת החשמל הן להקלת העומס המופעל על מנוע הבעירה הפנימית ולהגברת ההספק שלו. המתנע-גנרטור מייצר אפקט של דחף חשמלי שמספק 11 כוחות סוס נוספים. הוא גם משפר את החיסכון בדלק על ידי סיוע למנוע בעת נסיעה במהירות קבועה, ומשפר את הנוחות כאשר תפקודי העצור/סע וגלישה נמצאים בשימוש.
אודי A5 עם מתיחת פנים
חברת צ'מפיון מוטורס החלה לשווק את הדגם המחודש של A5 בשלל גרסאות, מתצורת ספורטבק ועד גרסת הספורט הקיצוני, RS5. הגרסה המעודכנת של מכונית ה-Coupé מבוססת על פלטפורמת MLB המודולרית.
האבזור רב ונכללים בו בין היתר חלון גג פנורמי, הגה בעל שלוש זרועות עם שליטה על מערכת המדיה והעברת ההילוכים, מערכת שמע עם שמונה רמקולים, בקרת אקלים אוטומטית מפוצלת לשלושה אזורי שליטה, בורר מצבי נהיגה Audi drive select, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית עם תמיכה לגב וזיכרון למושב הנהג, טכנולוגיית מפתח חכם, שמשות מבודדות חום וחישוקי 18".
בישראל יושקו שני מרכבים ושלוש גרסאות מנועים. למנוע 35 TFSI הספק שיא של 150 כוחות סוס (בגרסת Sportback) ולמנוע 40 TFSI הספק שיא של 204 כוחות סוס. למנוע בגרסת 150 כוחות סוס מומנט מרבי של 27.5 קג"מ המושגים בטווח שבין 1,300 ל-3,850 סל"ד. התאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש היא 9.1 שניות, ומהירות השיא היא 210 קמ"ש. תצרוכת הדלק המשולבת היא 5.9 ליטר ל-100 ק"מ. למנוע בגרסת 204 כוחות סוס מומנט מרבי של 32.6 קג"מ המושגים בטווח שבין 1,450 ל-4,475 סל"ד. התאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש היא 7.2 שניות, ומהירות השיא היא 210 קמ"ש. תצרוכת הדלק המשולבת היא בין 6.0 ל-100 ק"מ. שני המנועים משודכים לתיבת שבעה הילוכים S-tronic.
לדגם RS5 מנוע בנפח 2.9 ליטרים בעל שישה צילינדרים המשודך לתיבת שמונה הילוכים tiptronic. למנוע הספק שיא של 450 כוחות סוס המושגים בטווח שבין 5,700 ל-6,700 סל"ד ומומנט מרבי של 61.2 קג"מ המושגים בטווח שבין 1,900 ל-5,000 סל"ד. המנוע מאיץ את הרכב בתוך 3.9 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש.
מזראטי גיבלי היברידית
מזראטי גיבלי היברידית היא הדגם הראשון של מזראטי שמשולבים בו מנוע בנזין ומנוע חשמלי. מנוע בעל ארבעה צילינדרים חדש מוגדש טורבו עם 330 כוחות סוס משולב עם מנוע חשמלי 48V. מנוע 2.0 ליטרים חזק משודך לתיבה אוטומטית בעלת שמונה הילוכים והנעה אחורית. התאוצה מאפס ל-100 קמ"ש היא 5.7 שניות והמהירות המרבית היא 255 קמ"ש. תצרוכת הדלק המשולבת לפי תקן WLTP היא 8.9 ליטר/100 ק"מ, שיפור של כ-20% לעומת הגיבלי הרגילה.
הגיבלי ההיברידית שונה בעיצובה החיצוני מגרסת הבנזין הרגילה בשני פריטי עיצוב המייצגים את הטכנולוגיה ההיברידית: שלושה פתחי האוורור הצידיים המסורתיים של מזראטי צבועים בכחול במקום בכרום, והלוגו על קורה C מעוצב עם נגיעות כחולות.
המכונית משווקת בישראל בשתי רמות גימור. ברמת הבסיס חישוקי 19", מושבי עור איטלקיים, מושבים חשמליים, חיישני חניה, מצלמת רוורס, מערכות בטיחות מלאות, מערכת מולטימדיה 10.1 אינץ' עם צימוד אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו ומשטח טעינה אלחוטי.
עמכם הסליחה