מגהמה 189 • יוני • 2019
 
חדשות יוקרה

דור חדש ל-Audi Q3, 
ג'יפ צ'רוקי התחדש, 
מתיחת פנים לקאדילק CT6 ועוד...

לכתבה
מגהמה 189 • יוני • 2019
חדשות יוקרה
דור חדש ל-Audi Q3, ג'יפ צ'רוקי התחדש, מתיחת פנים לקאדילק CT6 ועוד...
לכתבה
חדשות יוקרה

[מגהמה 185 - איסוזו - תרגום - טופ 1]

דור חדש ל-Audi Q3

חטיבת Audi בישראל, מבית צ'מפיון מוטורס, החלה לשווק את הדור השני של הקרוסאובר Audi Q3. הדור השני, המבוסס על פלטפורמת MQB, גדול יותר מבעבר ובעל עיצוב ספורטיבי ומובלט, עם טכנולוגיה מתקדמת, היצע מנועים חדש, מערכות בטיחות מתקדמות ואבזור עשיר בשתי חבילות אבזור - Comfort ו-Tech Pack.
הדגם זמין עם שני מנועים. למנוע 1.5 ליטר הספק של 150 כוחות סוס ב-6,000-5,000 סל"ד ומומנט מרבי של 25.5 קג"מ ב-3,500-1,500 סל"ד. למנוע הנעה קדמית והוא מאיץ ב-9.2 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש. המנוע השני הוא 2.0 ליטר TFSI בעל הספק של 190 כוחות סוס ב-6,700-4,200 סל"ד ומומנט מרבי של 32.6 קג"מ ב-4,200-1,500 סל"ד. יש לו הנעה כפולה quattro והוא מספק תאוצה של 7.4 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש. שני המנועים משודכים לתיבת S tronic בעלת שבעה הילוכים.

בחבילת הבטיחות האקטיבית מערכות שנועדו לסייע לנהג ולשמור על בטיחות הנוסעים: ניטור מרחק מלפנים ובלימה אוטומטית בעת חירום, בקרה אקטיבית על סטייה מנתיב ועוד. הדגם זמין עם כל המערכות האלקטרוניות המוכרות: שש כריות אוויר, מניעת נעילת גלגלים, נעילת דיפרנציאל אלקטרונית, סיוע בזינוק בעלייה, סיוע בבלימות חירום ומערכת לבלימת הרכב אחרי תאונה.
בסביבת הנהג בתא הנוסעים ממשק MMI radio plus עם מסך מגע בגודל 8.8" שבאמצעותו נשלטות מערכות הרכב ולוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.25". באבזור נכללים Audi Smartphone interface לשיקוף הטלפון הנייד על גבי המסך הראשי, מערכת שמע עם שישה רמקולים, בקרת אקלים מפוצלת לשני אזורי שליטה, גג שמש פנורמי, חלונות אחוריים כהים, חבילת תאורה פנימית, מושב נהג מתכוונן חשמלית, ריפוד עור משולב Leatherette, הגה בעל שלוש זרועות ועוד.

ג'יפ צ'רוקי התחדש

חטיבת הפרמיום של קבוצת סמל"ת, יבואנית Jeep, השיקה את רכב הפנאי-שטח New JEEP CHEROKEE עם עיצוב חדש, יוקרתי ומסוגנן יותר, אבזור עשיר וטכנולוגיה מתקדמת. מנוע 2.0 ליטר טורבו עוצמתי, בעל מערכת הנעה כפולה, מפיק 272 כוחות סוס ותאוצה ל-100 קמ"ש ב-7.2 שניות. בכל הדגמים מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות, מערכת הנעה כפולה משתנה המעבירה את הכוח אוטומטית בין הסרנים, בורר מצבי נהיגה מתקדם ופיקוד הילוכים מגלגל ההגה.
טכנולוגיית מערכת ההנעה: מנוע טורבו בנזין עם הזרקה ישירה בנפח 1.995 סמ"ק, עם הספק של 272/5,250 כוחות סוס/סל"ד ומומנט של 40.8/3,000-4,500. המהירות המרבית היא 206 קמ"ש, התאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש היא 7.2 שניות ותצרוכת דלק משולבת היא 10.8. המנוע משודך לתיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית בעלת תשעה יחסי העברה קדמיים.
בצד הבטיחות: התרעת התנגשות חזיתית אקטיבית עם זיהוי הולכי רגל, בלימה אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב עם מנגנון היגוי אקטיבי לשמירה על הרכב בנתיב הנסיעה, חיישני חניה אחוריים עם מנגנון בלימה אוטומטי, בקרת שיוט אדפטיבית לנהיגה אוטונומית עם מנגנון זחילה בפקקים, מצלמת נסיעה לאחור, שבע כריות אוויר ועוד.

בעיצוב החיצוני נכללים חזית חדשה, יחידות תאורה קדמיות ואחוריות בעיצוב חדש בטכנולוגיית LED, פגושים קדמיים ואחוריים חדשים, פסי אורך בגג, פתיחה ונעילה ללא מפתח, פתיחה וסגירה חשמליות של דלת תא המטען עם מנגנון פתיחה ללא מגע, קיפול חשמלי של מראות הצד ועוד.
מערכות בידור ושמע: מערכת מולטימדיה מתקדמת עם מסך מגע צבעוני לשליטה על מערכות הרכב, APPLE CAR PLAY, פיקוד קולי.

מתיחת פנים לקאדילק CT6

קבוצת UMI משווקת את קאדילק CT6 שעבר מתיחת הפנים. רכב הסלון הושק לראשונה בישראל ב-2017. הוא מצויד במנוע V6 בנפח 3.6 ליטר ובמיטב הטכנולוגיה של היצרן.
עיקרי החידושים: תוספות של אבזור בטיחות ונוחות, עיצוב חדש, גיר חדש בעל עשרה יחסי העברה, Magnetic Ride Control + גלגלים אחוריים אקטיביים.
בייצור הרכב נעשה שימוש נרחב בחלקי אלומיניום יצוקים בשלדה וברכיבים חיצוניים (דלתות, מכסה מנוע, מכסה תא מטען וגג הרכב). שיטה זו מאפשרת הפחתה במשקל הרכב, ומשקלו הוא עתה 1,873 ק"ג. לדגם המחודש גריל חדש, פנסי חזית ופנסים אחוריים חדשים.

מערכות בטיחות שהתווספו: מצלמת 360 דיגיטלית באיכות HD, מצלמת מראה משופרת עם זום, ראיית לילה, התרעה על הולכי רגל בנסיעה לאחור ובלימה בנסיעה לאחור.
אבזור: ידית הילוכים אלקטרונית, בקרת אקלים לארבעה אזורים, ביטול רעשים אקטיבי, פתיחת תא מטען עם הרגל והקרנת סמל קאדילק על הרצפה/כביש, USB (Aּ+C), מערכת בידור אחורית עם שני מסכים בגודל עשרה אינץ', אוזניות אלחוטיות, כניסות USB וכניסת HDMI.
הדגם יימכר ברמת גימור אחת: Premium Luxury.

פרארי 488 פיסטה החדשה מחליפה את 458 ספצ'יאלה

אוטו איטליה, יבואנית פרארי ומזראטי בישראל, החלה לשווק את מחליפתה של פרארי 458 ספצ'יאלה - גירסת המרוץ ל-458 איטליה - פרארי 488 פיסטה החדשה. "פיסטה" (מסלול) - עדות לאופי של הדגם ולקהל היעד.
מנוע V8 90° Twin Turbo, מוגדש, אשר זכה בתואר מנוע השנה לשנת 2018, מגיע מגירסת המרוץ של ה-488 - 488 צ'לנג', ובו מכלולים קלים, בוכנות וטלטלים חדשים, מצנן ביניים מוגדל וטכנולוגיות מעולם המרוצים. המנוע, בנפח 3,902 סמ"ק, מפיק 711 כוחות סוס ב-8,000 סל"ד ו-77 קג"מ ב-3,000 סל"ד. התאוצה מאפס למאה קמ"ש היא 2.85 שניות, המהירות המרבית היא מעל 340 קמ"ש ותצרוכת הדלק היא 12.8 ליטר ל-100 ק"מ.
כל מערכות הרכב תוכננו לתגובה מהירה יותר, חדה יותר ובאופן נשלט יותר: תיבת ההילוכים, המנוע - מגיב ללא השהיית טורבו - ומערכות הבקרה האלקטרוניות. לאחרונות נוספו פונקציות המאפשרות לשלוט על הרכב באופן מיטבי.
לראשונה ברכב סידרתי של פרארי נעשה שימוש בחומרים קלי משקל מעולם המרוצים. פרארי הפחיתה את משקל ה-488 פיסטה ב-90 ק"ג לעומת ה-488 GTB.

זרימת האוויר סביב הרכב שופרה, ובכך שופר כוח ההצמדה של הרכב ב-20% לעומת ה-488 GTB. מלפנים הושם כונס אוויר מפוצל של רכבי מרוץ לכביש. העברת הפתחים של כניסת האוויר למנוע המרכזי לאחור שיפרה אף היא את יעילות האוויר שזורם סביב הרכב וחיזקה את ביצועיו.
מערכת הבקרה Side Slip Control משתמשת בעוצמת בלימה מזערית מבעוד מועד כדי לאפשר לנהג שליטה מרבית בסיבובים במהירות גבוהה ובגבולות האחיזה. קיימים חמישה מצבי נהיגה.
ה-488 פיסטה מיוצרת רק עם מושבי מרוץ קלים העשויים מסיבי פחמן ולפי מידת הנהג. בד אלקנטרה איכותי מכסה כל חלק בתא הנוסעים. במקום שטיחים נעשה שימוש באלומיניום, והדלתות, ההגה, מנופי החלפת ההילוכים ולוח המחוונים עשויים מסיבי פחמן - הכול כדי לחסוך במשקל ולתת לרכב תחושה אמיתית של מכונית מרוץ.

אודי Q7 - רכב השטח המצטיין בארה"ב

רכב השטח אודי Q7 זכה בתואר "רכב השטח לוקסוס בעל 3 שורות הטוב ביותר למשפחות". את התואר העניק המגזין News & World Report, הבוחר מדי שנה את המכוניות המצטיינות שלו בהתחשב בביקורות רכב מקצועיות, דירוגים של בטיחות ואמינות, נפח ישיבה ומטענים וזמינות של תכונות ידידותיות למשפחה.

תרמו לזכייה בתואר המושב האחורי הגדול של ה-Q7 והדירוג של IIHS למחברי בטיחות, כך לדברי ג'יימי פייג'דטון, עורך בכיר במגזין, שהוסיף: "שניהם עשויים להיראות בסיסיים למדי, אבל הם שני תחומים שבהם התחרות נעצרה. כאשר מוסיפים את הביקורות המצוינות על Q7 בעיתונות הרכב וזמינות של תכונות ידידותיות למשפחה, כגון יציאות USB במושב האחורי, מערכת מצלמה 360 מעלות והרמת דלת אחורית ללא שימוש בידיים, הוא הבחירה הטובה ביותר למשפחות שרוצות רכב שטח."

תגובות לכתבה
לא נמצאו תגובות לכתבה חדשות יוקרה
הוספת תגובה - תגובה תתווסף לאחר אישור
דרג/י נושא זה
שלח/י תגובה
יצירת קשר
גלריות תמונות
גלריות וידאו
בגליון זה לא נמצאו גלריות וידיאו
חיפוש עמוד בגליון זה
aa