יונדאי קונה EV חשמלית,
יונדאי איוניק 5 Elite,
קיה נירו חשמלית EV PLUS
במדור זה מספר מבחני דרכים הממצים את עיקריהם של כלי רכב המיועדים לבעלי חברות ולציי רכב.
בכל פעם נציג דגמים השייכים למשפחה אחת. בגיליון זה שלושה דגמי חשמליות.
יונדאי קונה EV חשמלית
קבוצת הרכב: פנאי-שטח | קבוצת רישוי: 3 | דרגת זיהום: 1 | רמת בטיחות: 7 | ארץ ייצור: דרום קוריאה | מחיר: 142,900 ₪
תיאור: יונדאי קונה EV היא רכב פנאי קומפקטי, עיצובו בסטייל חשמלי ואופנתי. הגרסה החשמלית מספקת 136 כוחות סוס ומומנט של 40.2 קג"מ. המנוע ניזון מסוללה של כ-40 קילוואט-שעה עם טווח נסיעה של 305 ק"מ על פי נתוני היצרן. קיימות מערכות בטיחות מתקדמות אקטיביות ואדפטיביות. האבזור עשיר והנהיגה איכותית וחווייתית. התמורה למחיר אטרקטיבית.
מנוע וביצועים: מנוע חשמלי, 100 קילוואט, מספק 136 כוחות סוס ובעל מומנט עוצמתי של 40.2 קג"מ.
תיבת הילוכים: אוטומטית, הילוך יחיד ותיבת הפחתה.
עיצוב חיצוני: הגרסה החשמלית של קונה דינמית, בסגנון מודרני וחשמלי. בחזית מכסה מנוע קצר שמשתפל קדימה. חזית ה-EV עוצבה מחדש ובעלת סורג קדמי אטום. בצד שמאל מצוי מכסה לשקעי הטעינה. היחידות של תאורת יום עוצבו מחדש והן צרות ומחודדות יותר. יחידות התאורה הראשיות ממוקמות במרכז הפגוש. בתחתית כונס רחב. הצד, כמו בקרוס אובר אופנתי, מודגש בקווי זרימה בולטים בכתפי הדלתות. בגג מסילות אורך. הדלתות רחבות ומאחור חלונות כהים. קשתות הגלגלים והסף התחתון מובלטים בציפוי פלסטיק קשיח בגוון הרכב. חישוקי הגלגלים בעיצוב ספורטיבי. מאחור סגנון ספורטיבי. בגג ספוילר בולט. השמשה פנורמית, כהה וצרה. דלת המטען קמורה, עם קווים בולטים. יש פנסים צרים בדלת ובכנפיים, ופנסים נוספים מוטמעים בפגוש האגרסיבי הכולל סף תחתון כסוף.
עיצוב פנימי: מודרני ועתידני. תא הנוסעים קיבל שדרוג עיצובי וטכנולוגי כדי להתאים לאופי החשמלי. במרכז הפנל מוצב מסך מולטימדיה, ומתחת קיימים פתחי אוורור ופנל בקרת האקלים. הקונסולה בין המושבים הקדמיים הוגבהה, עוצבה מחדש וצבעה כסוף כמו בקוקפיט. פנל ההילוכים משתלב במשטח, ואת מקום ידית ההילוכים תופסים מתגי תפעול מודרניים ובלם חנייה. לוח המחוונים דיגיטלי ועיצובו אנלוגי. גלגל ההגה מהודר, בעל שלוש צלעות, כסוף. המושבים מרווחים ומהודרים, התקרה גבוהה ודפנות הדלתות מהודרות.
תחזוקה: טיפולים כל 15,000 ק"מ או שנה.
מבחן כביש: הגרסה החשמלית של קונה משנה כמה כללים. עיצובה בסגנון חדשני המאפיין מכוניות חשמליות, כולל משטח רחב ומתגי הילוכים שמחליפים את הידית המסורתית. לוח השעונים גדול ודיגיטלי. ביצועי המנוע טובים והוא שקט. המנוע מספק 136 כוחות סוס ומומנט עוצמתי. התאוצה סבירה, אך לא מרשימה יחסית למכונית חשמלית. מערכת טעינה חוזרת-רגנרטיבית באמצעות מנופים בגלגל ההגה בעלי שלושה מצבים לבחירה. השימוש בהם יעיל ונוח, גם עם שימוש בדוושה אחת (חשמל), ללא צורך בלחיצה על דוושת הבלם לתאוטה. קיים בורר לבחירת מצבי הנהיגה ואוטו-הולד לבלימה בעצירה. התנהגות הכביש טובה והמתלים מרוסנים. ההיגוי קל ומדויק, ברגישות משתנה. מערכות הבטיחות האקטיביות מתקדמות ומגוונות, מבוססות רדאר ומצלמה שחוזים סכנות. לנהג ניתנת התראה או שהמערכות מתערבות אוטומטית. סוללה יעילה מעניקה טווח נסיעה של כשבעה ק"מ לכל קילוואט-שעה, כלומר טווח חשמלי של כ-275 ק"מ. בנסיעה אופיינית במבחן, תוך שימוש במזגן, התקבל טווח של 267 ק"מ. תנוחת הישיבה גבוהה ושדה הראייה יעיל. רמת האבזור עשירה ונכללות בה מערכות מקוריות המעניקות הנאה לנהג ולנוסעים.
יתרונות: ביצועי מנוע ומומנט, תיבת הילוכים, טווח נסיעה, התנהגות כביש, רמת בטיחות ואבזור, רוחב מושב אחורי, תמורה למחיר.
חסרונות: זמן תאוצה, נעדרים בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי רכב דו-גלגלי ושליטה באורות גבוהים.
סיכום: קונה EV היא מכונית פנאי-שטח קומפקטית מודרנית בגרסה חשמלית. יש לה טווח יעיל של 305 ק"מ (יצרן), אך בפועל יש להפחית 13%. מערכות הבטיחות מתקדמות והאבזור עשיר. בשל התמורה למחיר הקונה היא מכונית משפחתית חשמלית אטרקטיבית ושימושית.
תיאור | נתונים |
מנוע | חשמלי 100 קילוואט |
הספק (כ"ס/סל"ד) | 136 |
מומנט (קג"מ/סל"ד) | 40.2 |
תיבת הילוכים | אוטומטית, הילוך יחיד ותיבת הפחתה |
אורך (מ"מ) | 4,205 |
רוחב (מ"מ) | 1,800 |
גובה (מ"מ) | 1,570 |
בסיס גלגלים (מ"מ) | 2,600 |
מידת צמיגים | 215/55/17 |
נפח תא מטען (ליטרים) | 332 |
תכולת סוללה חשמלית (KWh) | 39.2 |
משקל עצמי (ק"ג) | 1,625 |
יחס משקל הספק (ק"ג/כ"ס) | 1/11.9 |
מרווח רגליים (ס"מ) | קדמי: 52, אחורי: 21, סה"כ: 73 |
רוחב מושב אחורי (מטרים) | 1.28 |
תאוצה 100-0 קמ"ש (שניות) | 9.9 |
מהירות מרבית (קמ"ש) | 155 |
טווח נסיעה חשמלי - יצרן (ק"מ) | 305 |
טווח נסיעה חשמלי - מבחן (ק"מ) | 267 |
תצרוכת חשמל - יצרן (Wh/ק"מ) | 143 |
תצרוכת חשמל - מבחן (Wh/ק"מ) | 147 |
אחריות לרכב | 5 שנים או 100,000 ק"מ |
אחריות לסוללה | 7 שנים או 150,000 ק"מ |
תיאור | קיים/לא קיים |
בלימה אוטומטית בעת חירום | ✓ |
ניטור מרחק מלפנים | ✓ |
בקרת סטייה מנתיב | תיקון היגוי אקטיבי |
זיהוי הולכי רגל | ✓ |
זיהוי כלי רכב בשטח מת | ✓ |
זיהוי רכב דו-גלגלי | לא |
זיהוי תמרורים | לא |
בקרת שיוט אדפטיבית | לא |
בלימה כשרכב חוצה מאחור | ✓ |
התרעה על שכחת ילד ברכב | לא |
התרעה במצב של עייפות | ✓ |
שליטה באורות גבוהים | לא |
בלם חנייה חשמלי | ✓ |
פנסי ערפל קדמיים | לא |
גלגל חליפי | ערכת תיקון |
כריות אוויר | ✓ |
ביטול כרית אוויר לנוסע | לא |
חגורות בטיחות עם קדם מותחן | ✓ |
חיישני חגורות בטיחות | ✓ |
התקני ISOFIX לעגינת ילדים | ✓ |
מבחני ריסוק EURO NCAP - חמישה כוכבים | בוגרים: 87% |
ילדים: 85% | |
הולכי רגל: 62% |
תיאור האבזור | קיים ברכב |
מערכת שמע מקורית | ✓ |
מערכת מולטימדיה | מסך בגודל 8" |
דיבורית | ✓ |
מערכת ניווט | לא |
חבילת גלישה | לא |
חיבורי אודיו | USB |
Android Auto | ✓ |
Apple Car Play | ✓ |
בקרת אקלים | ✓ |
פתחי אוורור מאחור | לא |
חיישני חנייה | קדמיים ואחוריים |
מצלמת רוורס | ✓ |
בקרת שיוט | ✓ |
גלגלי סגסוגת אלומיניום | ✓ |
מפתח התנעה חכם | ✓ |
הגה מתכוונן גובה/עומק | ✓ |
כיוון חשמלי למושבים | ✓ |
גג שמש חשמלי | לא |
מראות צד מתקפלות | ✓ |
יונדאי איוניק 5 Elite
קבוצת הרכב: משפחתית | קבוצת רישוי: 6 | דרגת זיהום: 1 | רמת בטיחות: 7 | ארץ ייצור: דרום קוריאה | מחיר: 216,900 ₪
תיאור: יונדאי איוניק 5, המכונית החשמלית הפורצת של יונדאי, היא הדגם הראשון מסדרת המכוניות של מותג איוניק מבית יונדאי. המכונית מרשימה בעיצובה החדשני והעתידי ומתבססת על פלטפורמת EV של יונדאי, E-GMP המודולרית, הייעודית לדגמים החשמליים. המכונית שטוחה וארוכה, עם בסיס גלגלים גדול במיוחד שאורכו שלושה מטרים, ומשווקת בהנעת גלגלים אחורית ובהנעה כפולה לכל הגלגלים. המנוע מספק 217 כוחות סוס וטווח הנסיעה הוא כ-481 ק"מ. רמת הבטיחות גבוהה ורמת האבזור עשירה.
מנוע וביצועים: המנוע חשמלי, בהנעה אחורית, 160 קילוואט-שעה, המספק 217 כוחות סוס ומומנט של 35.7 קג"מ. הוא ניזון מסוללה בקיבולת של 72.6 קילוואט-שעה 800 וולט. באשר לביצועים, תאוצה ל-100 קמ"ש תושג בתוך 7.4 שניות, והמהירות המרבית היא 185 קמ"ש. הטווח המוצהר הוא 481 ק"מ ותצרוכת החשמל היא 168 ואט-שעה לכל ק"מ.
תיבת הילוכים: בעלת הילוך יחיד וכוללת תיבת הפחתה.
עיצוב חיצוני: העיצוב חדשני ואלגנטי, במבנה קרוסאובר הצ'בק חמש דלתות. בחזית מכסה מנוע עם מבנה כשל צדפה, שחובר ליחידת תאורה מרשימה בסגנון עתידני עם פנסי דל מלבניים שכוללים 256 פיקסלים. הפגוש אגרסיבי, בעל קווים חדים ופתחי אוורור אקטיביים. הצד בעיצוב אווירודינמי ומשולבים בו קווי זרימה חדים וקו אלכסוני בדלת הקדמית, מעין זיק חשמלי. הדלתות רחבות והחלונות כהים. קשתות הגלגלים מובלטות וחישוקי האלומיניום גדולים ומהודרים, בעלי עיצוב דינמי. מאחור עיצוב ספורטיבי ומרשים. בגג ספוילר בולט ותאורת לד רחבה ובולטת. יש שמשה פנורמית רחבה ודלת מטען קמורה ומעוצבת, בשילוב יחידת תאורה רוחבית עם פנסי לד. הפגוש אגרסיבי ובעל קווים חדים.
עיצוב פנימי: העיצוב עתידני, מודרני ונקי, עם חומרים איכותיים, ידידותיים לסביבה וייחודיים. בכניסה יש תחושה של מכונית סלון מרווחת ומהודרת בזכות בסיס הגלגלים הרחב ורצפה שטוחה. נפח המטען מאחור גדול, וגם בתא המנוע נותר חלל. הפנל הקדמי רחב. במרכזו מוצב צג מולטימדיה בגודל 12.25 אינץ', וצמוד לו צג זהה בגודלו המיועד ללוח המחוונים. גלגל ההגה מהודר ובמבנה של שתי צלעות, וחלקו התחתון קטום. המושבים מהודרים ומרווחים ויש מרווח לרגליים. המושבים והקונסולה הקדמית ניתנים להזזה, ובכך הופכים את התכנון הפנימי למודולרי ומותאם לנוחות הנוסעים. התקרה גבוהה וכוללת גג שמש ווילון חשמלי. דפנות הדלתות מהודרות.
תחזוקה: טיפולים כל 15,000 ק"מ או שנה.
מבחן כביש: עם הכניסה לתוך המכונית יש תחושה של מעבר לעתיד, שונה מהמקובל במכונית. העיצוב יוקרתי ועתידני. תפעול המכונית מחייב היכרות מוקדמת עם שלל המערכות, שתפעולן מתבצע במסכי מגע שגודלם 12.5 אינץ'. תנוחת הישיבה גבוהה וכוונון המושבים חשמלי. יש שמירת מצבים בזיכרון. שדה הראייה נרחב ויעיל. המרווח הפנימי מרשים, עם מרווח רגליים מצטבר של 87 ס"מ ורוחב מושב אחורי של 1.26 ס"מ, שמקובלים במכונית משפחתית. ההתראות מתקבלות בצגים דיגיטליים ובמראות הצד. המנוע עוצמתי ושקט, עם 217 כוחות סוס ותאוצה של 7.4 שניות ל-100 קמ"ש. משקל הרכב - קצת יותר מ-2.0 טונות. העוצמה והכוח זמינים ומתפרצים ברוגע ובשקט. שילוב ההילוכים נעשה בידית סיבובית איכותית המצויה מימין הגה. קיימות גם שתי ידיות פדל שיפט סביב ההגה, לשליטה רגנרטיבית בכמה רמות על הטעינה החוזרת לסוללה, והן משפיעות על תאוטת הרכב. התנהגות הכביש מעולה, וכיול המתלים רך ומרוסן. ההיגוי איכותי, מתקשר כראוי עם הכביש, והתחושה הדוקה ובטוחה. קיימות מערכות בטיחות אקטיבית ומערכות אדפטיביות רבות, והן מעניקות ביטחון ושליטה מרבית. המערכות מתופעלות באמצעות מסך מגע ומתגים לתפעול ידני לנוחות הנהג. באשר לטווח הנסיעה החשמלי, האיוניק צרכה במהלך המבחן כחמישה ק"מ לכל קילוואט-שעה, מכאן שטווח הנסיעה שלה במבחן היה 360 ק"מ בנסיעה אופיינית, שהתאפיינה במהירות גבוהה, בהאצות, בבלימות ובפניות חדות. איוניק 5 איכותית וחווייתית לנהיגה ונוחה לנוסעים.
אבזור: ברמת אבזור ELITE של רכב המבחן: ידיות דלתות שקועות, תאורת לד קדמית, תאורת אווירה פנימית, מערכת למניעת התנגשות בכניסה לחנייה וביציאה ממנה, מערכת לחנייה אוטומטית, תצוגה מצולמת בלוח המחוונים של שטח מת, טעינה אלחוטית, גג שמש, וילון מתפצל, חיישני חנייה קדמיים, גלגל הגה מחומם, מושבים בציפוי עור, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית, מחוממים ומקוררים וניתנים להטיה, מושבים מאחור מחוממים, מראה פנימית מתכהה בסנוור.
יתרונות: ביצועי מנוע, יחידת הנעה, טווח נסיעה חשמלי, עיצוב, רמות בטיחות ואבזור, עיצוב עתידני, מרווח פנים גדול, הנדסת אנוש, תמורה למחיר.
חסרונות: שדה ראייה ללוח המחוונים, תדירות טיפולים.
סיכום: איוניק 5 היא הבשורה החשמלית של יונדאי בקטגוריה המשפחתית. היא משתלבת היטב בטרנד הישראלי של מכונית נחשקת בהנעה החשמלית. היא מולבשת בטכנולוגיות חדשניות, מעוצבת למופת ומידותיה משופרות. רמות הבטיחות והאבזור עשירות וגבוהות בדירוג, והתמורה למחיר טובה.
תיאור | נתונים |
מנוע | חשמלי 160 קילוואט-שעה |
הספק (כ"ס/סל"ד) | 217 |
מומנט (קג"מ/סל"ד) | 35.7 |
תיבת הילוכים | הילוך יחיד ותיבת הפחתה |
אורך (מ"מ) | 4,635 |
רוחב (מ"מ) | 1,890 |
גובה (מ"מ) | 1,647 |
בסיס גלגלים (מ"מ) | 3,000 |
מידת צמיגים | 255/45/20 |
נפח תא מטען (ליטרים) | 531. בתא הקדמי: 57-24 |
תכולת סוללה חשמלית (KWh) | 72.6 |
משקל עצמי (ק"ג) | 2,065 |
יחס משקל הספק (ק"ג/כ"ס) | 1/9.5 |
מרווח רגליים (ס"מ) | קדמי: 53, אחורי: 30, סה"כ: 83 |
רוחב מושב אחורי (מטרים) | 1.27 |
תאוצה 100-0 קמ"ש (שניות) | 7.4 |
מהירות מרבית (קמ"ש) | 185 |
טווח נסיעה חשמלי - יצרן (ק"מ) | 481 |
טווח נסיעה חשמלי - מבחן (ק"מ) | 360 |
תצרוכת חשמל - יצרן (Wh/ק"מ) | 179 |
תצרוכת חשמל - מבחן (Wh/ק"מ) | 190 |
אחריות לרכב | 5 שנים או 100 אלף ק"מ |
אחריות לסוללה | 7 שנים או 150 אלף ק"מ |
תיאור | קיים/לא קיים |
בלימה אוטומטית בעת חירום | ✓ |
ניטור מרחק מלפנים | ✓ |
בקרת סטייה מנתיב | ✓ |
זיהוי הולכי רגל | ✓ |
זיהוי כלי רכב בשטח מת | תצוגה מצולמת |
זיהוי רכב דו-גלגלי | ✓ |
זיהוי תמרורים | לא |
בקרת שיוט אדפטיבית | ✓ |
התרעה על רכב חוצה מאחור | ✓ |
התרעה על שכחת ילד ברכב | לא |
התרעה במצב של עייפות | ✓ |
שליטה באורות גבוהים | ✓ |
בלם חנייה חשמלי | ✓ |
פנסי ערפל קדמיים | לא |
גלגל חליפי | ערכת תיקון |
כריות אוויר | ✓ |
ביטול כרית אוויר לנוסע | ✓ |
חגורות בטיחות עם קדם מותחן | ✓ |
חיישני חגורות בטיחות | ✓ |
התקני ISOFIX לעגינת ילדים | ✓ |
מבחני ריסוק EURO NCAP | לא בוצעו |
תיאור האבזור | קיים/לא קיים |
מערכת שמע מקורית | ✓ |
מערכת מולטימדיה | ✓ |
דיבורית | מסך בגודל 12.5" |
מערכת ניווט | לא |
חבילת גלישה | לא |
חיבורי אודיו | USB |
Android Auto | ✓ |
Apple Car Play | ✓ |
בקרת אקלים | ✓ |
פתחי אוורור מאחור | ✓ |
חיישני חנייה | קדמיים ואחוריים |
מצלמת רוורס | ✓ |
בקרת שיוט | ✓ |
גלגלי סגסוגת אלומיניום 20" מפתח התנעה חכם | מפתח התנעה חכם |
מפתח התנעה חכם | ✓ |
הגה מתכוונן גובה/עומק | ✓ |
כיוון חשמלי למושבים | נהג ונוסע |
גג שמש חשמלי | ✓ |
מראות צד מתקפלות | ✓ |
קיה נירו חשמלית EV PLUS
קבוצת הרכב: פנאי-שטח | קבוצת רישוי: 5 | דרגת זיהום: 1 | רמת בטיחות: 7 | ארץ ייצור: דרום קוריאה | מחיר: 179,900 ₪
תיאור: קיה נירו היא מכונית קרוסאובר שזוכה להצלחה בשוק הישראלי. השנה התחדשה בגרסת הנעה חשמלית מלאה עם טכנולוגיות מתקדמות. לדגם EV החשמלי עיצוב ייחודי ואופייני, מנוע עוצמתי וסוללה בקיבולת גדולה, שמעניקים ביצועים עוצמתיים, זריזות וטווח נסיעה גדול במיוחד. רמת הבטיחות גבוהה והאבזור עשיר. הנסיעה שקטה, איכותית וחווייתית.
מנוע וביצועים: מנוע חשמלי 150 קילוואט מספק 204 כוחות סוס ומומנט של 40.3 קג"מ. קיבולת הסוללה - 64 קילוואט-שעה. טווח הנסיעה הוא 455 ק"מ בממוצע.
תיבת הילוכים: אוטומטית עם הילוך יחיד.
עיצוב חיצוני: אלגנטי ועתידני. לחזית עיצוב מודרני, עם שבכה קדמית ייחודית ופתח לטעינה, פתחי אוויר ותאורת לד ליום בצורת ראש חץ. פנסי החזית צרים והפגוש אגרסיבי. יש פנסי ערפל וכונס תחתון מעוטר במסגרת כחולה. לצד מבנה SUV אלגנטי ויוקרתי. קו הגג בעיצוב אווירודינמי והוא מהודר במסילות אורך כסופות ובידיות ניקל. בכתפי הדלתות ובסף התחתון קו זרימה מעוגל בשילוב מגן פלסטיק קשיח מעוטר בניקל. הדלתות רחבות. מאחור חלונות כהים. קשתות הגלגלים מעובות בציפוי פלסטיק קשיח. קיימים גלגלי סגסוגת אלומיניום בגוון ניקל. מאחור עיצוב ספורטיבי עם ספוילר בולט בגג. השמשה פנורמית כהה, הפנסים צרים בשילוב לד, מובנים בדלת של תא המטען ובכנפיים. הפגוש אגרסיבי ומהודר.
עיצוב פנימי: מודרני, מושם דגש במרחב פנימי תוך שימוש בחומרים מגוונים ואיכותיים. הפנל הקדמי גבוה ועמוק. במרכזו מוטמע צג מולטימדיה גדול. מתחת קיימים פתחי אוורור ופנל מזגן עם מתגי הפעלה. פנל ההילוכים מהודר וכולל בורר סיבובי למצבי הנסיעה. לוח השעונים רחב ובתצוגה דיגיטלית מלאה. גלגל ההגה מהודר, במבנה שלוש צלעות, ומרכזו עגול. המושבים בשילוב אריג ועור ומרווחים, ויש מרווח לרגליים. התקרה גבוהה. דפנות הדלתות מהודרות, בציפוי עור וכרום.
תחזוקה: טיפולים כל 15,000 ק"מ או שנה.
מבחן כביש: מנוע חשמלי עוצמתי מספק 204 כוחות סוס ומומנט של 40.3 קג"מ. זמינות הכוח גבוהה, זמן התאוצה קצר והנסיעה שקטה. סוללה בקיבולת של 64 קווט"ש מותאמת לנסיעה של 455 ק"מ על פי נתוני היצרן. במבחן הייתה הצריכה 420 ק"מ. תהליך הטעינה הרגנרטיבית מופעל באמצעות מנופים בגלגל ההגה ומשפר את טווח הנסיעה. אפשר לבחור בין חמש רמות בלימה ומצב "דוושה אחת" המאפשר נהיגה ברכב ללא שימוש כמעט בדוושת הבלם ועד עצירה מלאה. קיים גם מצב "אוטומטי" שבו הרכב קובע בעצמו את עוצמת הבלימה. התנהגות הכביש טובה, המתלים בכיול רך ומרוסנים וההיגוי קל ומדויק. לתחושת היציבות בנהיגה תורמות מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות, בהן בקרת סטייה ושמירה על מרכז הנתיב, ניטור רכבים בשטח מת ותנועה חוצה מאחור ומצלמת רוורס. המרווח הפנימי ורוחב המושב האחורי טובים. ברמת האבזור הגבוהה מספר פריטי נוחות: מושב נהג מתכוונן חשמלית, משטח טעינה אלחוטי לנייד, מערכת מולטימדיה איכותית ועוד.
יתרונות: ביצועי מנוע חשמלי, טווח נסיעה, מבנה קרוסאובר, רמת בטיחות, מערכות אדפטיביות, רמת אבזור, עיצוב, התנהגות כביש.
חסרונות: נעדרים גלגל חלופי וגג שמש, מחיר קנייה.
סיכום: קיה נירו מוצעת כעת בגרסת EV חשמלית, ירוקה מתמיד. מנוע חשמלי עוצמתי וסוללה בקיבולת גדולה מעניקים טווח נסיעה גדול מהמקובל. רמות הבטיחות והאבזור גבוהות. העיצוב אופנתי. קיה נירו החשמלית היא פתרון משפחתי איכותי, אמין ויעיל.
תיאור | נתונים |
מנוע | חשמלי 150 קילוואט |
הספק (כ"ס/סל"ד) | 3,800-8,000/204 |
מומנט (קג"מ/סל"ד) | 3,600/40.3 |
תיבת הילוכים | אוטומטית הילוך יחיד |
אורך (מ"מ) | 4,375 |
רוחב (מ"מ) | 1,805 |
גובה (מ"מ) | 1,560 |
בסיס גלגלים (מ"מ) | 2,700 |
מידת צמיגים | 215/55/17 |
נפח תא מטען (ליטרים) | 451 |
תכולת סוללה חשמלית (KWh) | 64 |
משקל עצמי (ק"ג) | 1,825 |
יחס משקל הספק (ק"ג/כ"ס) | 1/8.9 |
מרווח רגליים (ס"מ) | קדמי: 52, אחורי: 30, סה"כ: 82 |
רוחב מושב אחורי (מטרים) | 1.3 |
תאוצה 100-0 קמ"ש (שניות) | 7.8 |
מהירות מרבית (קמ"ש) | 167 |
טווח נסיעה חשמלי - יצרן (ק"מ) | 455 |
טווח נסיעה חשמלי - מבחן (ק"מ) | 420 |
תצרוכת חשמל - יצרן (Wh / ק"מ) | 159 |
תצרוכת חשמל - מבחן (Wh / ק"מ) | 155 |
אחריות לרכב | 5 שנים או 100 אלף ק"מ |
אחריות לסוללה | 7 שנים או 150 אלף ק"מ |
תיאור | קיים/לא קיים |
בלימה אוטומטית בעת חירום | ✓ |
ניטור מרחק מלפנים | ✓ |
בקרת סטייה מנתיב | ✓ |
זיהוי הולכי רגל | ✓ |
זיהוי כלי רכב בשטח מת | ✓ |
זיהוי רכב דו-גלגלי | ✓ |
זיהוי תמרורים | לא |
בקרת שיוט אדפטיבית | ✓ |
בלימה כשרכב חוצה מאחור | לא |
התרעה על שכחת ילד ברכב | לא |
התרעה במצב של עייפות | לא |
שליטה באורות גבוהים | ✓ |
בלם חנייה חשמלי | ✓ |
פנסי ערפל קדמיים | לא |
גלגל חליפי | ערכת ניפוח |
כריות אוויר | ✓ |
ביטול כרית אוויר לנוסע | ✓ |
חגורות בטיחות עם קדם מותחן | ✓ |
חיישני חגורות בטיחות | ✓ |
התקני ISOFIX לעגינת ילדים | ✓ |
מבחני ריסוק EURO NCAP - חמישה כוכבים | בוגרים: 91% |
ילדים: 80% | |
הולכי רגל: 70% |
תיאור האבזור | קיים/לא קיים |
מערכת שמע מקורית | ✓ |
מערכת מולטימדיה | מסך בגודל 8" |
דיבורית | ✓ |
מערכת ניווט | לא |
חבילת גלישה | לא |
חיבורי אודיו | USB |
Android Auto | ✓ |
Apple Car Play | ✓ |
בקרת אקלים | ✓ |
פתחי אוורור מאחור | ✓ |
חיישני חנייה | קדמיים ואחוריים |
מצלמת רוורס | ✓ |
בקרת שיוט | ✓ |
גלגלי סגסוגת אלומיניום | ✓ |
מפתח התנעה חכם | ✓ |
הגה מתכוונן גובה/עומק | ✓ |
כיוון חשמלי למושבים | לנהג |
גג שמש חשמלי | לא |
מראות צד מתקפלות | ✓ |
* הכותב הינו מנהל ויועץ תחבורה וליסינג www.autocom.co.il
עמכם הסליחה