כשמשאית נפגעת מהותית בתאונה, התיקונים שעליה לעבור מסתבכים. תקנה 309 מחייבת בדיקה טכנית מקיפה של רכב שנפגע באזור שבין הסרנים, במערכת ההיגוי או במערכת הבלימה. בכתבה "תקינות מקודשת" קראו על הבדיקה הטכנית עצמה, אילו מסמכים נחוצים ועוד.
רכב שאינו מזהם כלל הוא הפתרון המעשי הטוב ביותר בעולם בעת הזו למניעת זיהום אוויר. כרגע, רק רכב חשמלי מתאים להגדרה הזו. אלא שלצד יתרונותיו יש כמה חסרונות, ולמרות זאת הביקוש לכלי רכב חשמליים גובר. בכתבה "עידן מיטיב" תמריצים לרכישת רכב חשמלי, קצת על רכב חשמלי סיני, מחירים, מיסוי ועוד.
כאשר נהג סוטה מנתיב נסיעתו וגורם תאונת דרכים, רואים בו נהג שהתרשל, ונטל ההוכחה כי לא התרשל מוטל עליו, אלא אם יוכיח כי סטייתו נגרמה על ידי גורם שאינו בשליטתו. כך קרה לנהג אשר סיפורו מתואר במדור מגה משפט, הכתבה "סטייה בלי כוונה". במקרה זה הנהג זוכה מאשמה.
התפתחויות בתחום התובלה האוטונומית באירופה ובארצות הברית מלמדות, שמספר חברות תובלה כבר פועלות כדי לשלב נהיגה אוטונומית בצי המשאיות שלהן, באזורי תפעול מוגדרים ובכבישים מהירים במסלולים קבועים. בכתבה "עצמאיות בשטח" חלק א' - השלב הבא בנהיגה אוטונומית.
איך לחבר נתמך לתומך במינימום זמן ומאמץ, ובו בזמן לוודא שהרכב בטיחותי לנסיעה? עם האתגר הזה מנסים להתמודד כל הזמן יצרנים של משאיות, נתמכים וצלחות גרירה. מידע על כך בכתבה "קבל תמיכה", שעניינה תפעול בטוח של צלחת הגרירה.
לסיום, דעו כי דאף הוכתרה כמשאית השנה 2022 וזכתה באות החדשנות לשנה זו. בכתבה "תואר לה וגם הדר" מידע על התחרות והפרס.
עמכם הסליחה