במשרד האוצר בוחנים מחדש את יישום הרפורמה למיסוי על כלי רכב חשמליים שתיכנס לתוקף בינואר 2023. למעשה נשקלת האפשרות לדחות את יישום הרפורמה בשנה, ל-2024. מה המשמעות של זה? המידע בכתבה "המס נרמס".
עוד מהמתרחש בארץ: הכתבה "דילמת הקצב" עוסקת בהיעדר תמרורים להכוונת מהירות. מסתבר שישראל רחוקה מאוד מהמציאות שמאפיינת את כבישי אירופה. לא זו אף זו: קל, אפילו קל מאוד, להחמיץ תמרור הגבלת מהירות שהוצב בתחילת קטע כביש. על הסיבות לכך תוכלו לקרוא בכתבה.
נהגת אוטובוס ציבורי הואשמה באחריות לתאונת דרכים, אשר כתוצאה ממנה נחבל נוסע באוטובוס חבלה ממשית. בית המשפט מצא, כי הנאשמת עמדה בחובת הציפיות הנדרשת ממנה. במגה משפט, הכתבה "הבלימה הגואלת", קראו על חובת הזהירות של נהג אוטובוס כלפי נוסעיו.
שנת 2022 התאפיינה במחסור עולמי בשבבים בשל ביקוש רב להם במכוניות, במחשבים ניידים ובמכשירים אלקטרוניים אחרים. הסיבה העיקרית למחסור היא שאין מספיק מפעלים לייצור שבבים. אם לא די בכך, עשויות לחלוף שנתיים עד להתאוששות. המידע המלא בכתבה "כולם רוצים צ'יפים קטנים".
הפיכת התובלה לחשמלית, משמעה שינוי קונספט של רכש והתנהלות בענף שנחשב שמרן. לא במפתיע, גולת הכותרת של תערוכת IAA TRANSPORTATION, תערוכת כלי הרכב המסחריים האחרונה שהתקיימה בהאנובר שבגרמניה, הייתה ללא ספק חשמול של ציי התובלה וההסעות. מידע רב תמצאו בכתבה "סופו של דיזל".
חלק מהפעולות להפחתת זיהום אוויר נוגעות ל-CO2, שהפחתתו מצריכה הפחתת פליטות מזהמות מכלי רכב. האם תובלה המכוונת להפחתת פליטות מזהמים מרכבים כבדים תיעשה באמצעות סוללות ליתיום או באמצעות תאי דלק? איזו טכנולוגיה עדיפה? ולמי? הפרטים בכתבה "ליתיום או מימן? זאת השאלה".
לסיום, יצרנית הגרורים המובילה באירופה, שמיץ' קרגובול, הפתיעה עם חידושים טכניים בנתמכים וגרורים. בכתבה "וילון מוסיף המון" מוצגים חידושים עיקריים שלה.